Ajokortin hinta nykyään aivan järkyttävä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja akku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

akku

Vieras
Iltapäivälehden mukaan hintaa voi tulla jopa 2400 euroa, vissiin vähän riippuu missä päin asuu, siis aivan järkyttävän kallista!!

Ite kun sain kortin v. 2004 ni muistaakseni eka osa maksoi 1100e ja kakkkosvaihe jotain 300-400euroa. Tunteja ovat vissiin lisännet mut kai nyt joku kohtuus pitäis olla? Vai parantaako tuntien lisäykset liikenneturvallisuutta sit niin merkittävästi..

Onko kellään kohta varaa ajaa korttia, täytyy vissiin noille taaperoille alkaa säästää jo erikseen ajokorttia varten..

On rahastusta ja aivan törkeää sellaista. Ei niillä lisäajotunneilla paljoakaan ajotaitoa ja -turvallisuutta paranneta. Liikenteessä törttöilleille kyllä voitaisiin lisäkoulua määrätä sopivaan hintaan, jospa sitten jäis kaahaamisetkin vähemmälle...

Ei ajokortti mikään kansalaisoikeus ole, totta. Mutta se ei sitten saa myöskään olla mikään kansalaisvelvollisuuskaan, esim. työkkärissä.

Kyllä hinnan pitäisi olla kohtuullinen, jotenkin suhteessa siihen, mitä sillä sitten saa. Saako laadukasta ajo-opetusta, vai maksetaanko siinä ilmasta? Tuollainen yli kahden tuhannen euron hinta tiputtaa väkisinkin ihmisiä pois ajokortin saamisesta, sillä kaikki eivät saa tuota summaa ihan heti kasaan, eivät lapsilleen tai nuori itselleen. Eivät ainakaan heti.

Kokoomus vaatii jatkuvasti autokouluun lisää tunteja, koska koulujen omistajat ovat Kokoomuksen riveissä. Tämä on samanlaista oman bisneksen pönkittämistä lainsäädännön avulla, kuin esimerkiksi kepun ajama paskalaki tai Kokoomuksen tuorein viritelmä, eli asuntojen energiatodistukset.

Valitettavasti vasemmistopuolueiden hölmöt naiset nämä aina hyväksyvät, kunhan vedätys verhoillaan turvallisuuden lisäämisellä tai ympäristönsuojelulla.

Kokoomus vaatii jatkuvasti autokouluun lisää tunteja, koska koulujen omistajat ovat Kokoomuksen riveissä. Tämä on samanlaista oman bisneksen pönkittämistä lainsäädännön avulla, kuin esimerkiksi kepun ajama paskalaki tai Kokoomuksen tuorein viritelmä, eli asuntojen energiatodistukset.

Valitettavasti vasemmistopuolueiden hölmöt naiset nämä aina hyväksyvät, kunhan vedätys verhoillaan turvallisuuden lisäämisellä tai ympäristönsuojelulla.

energiatodistus on kylläkin vihreiden puoluetoimistosta lähtenyt aivopieru

[QUOTE="Iii";27850620]Täysin totta. Ja parempi vain, että vain varakkaammilla ja heidän lapsillaan on varaa ajaa kortti, niin saadaan pienituloiset juntit pois liikenteesä vanhoine kotteroineen.[/QUOTE]

tuota en tullut ajatelleeksi kun arvelin että turvallisuus ei kohene

koheneehan se kun amisviikset poistuvat pikkuhiljaa Suomen teiltä

Minusta ei ole paha hinta siitä, että saa loppuelämäkseen ajo-oikeuden jota ei saa edes vanhuksilta puolisokeilta pois edes väkisin. Sitä paitsi ainahan voi opettaa itse. Minun isäni opetti minut ja veljeni. Tuli huomattavasti edullisemmaksi ja ajoin paljon enemmän kun autokoululaiset yhteensä.

Minusta ei ole paha hinta siitä, että saa loppuelämäkseen ajo-oikeuden jota ei saa edes vanhuksilta puolisokeilta pois edes väkisin. Sitä paitsi ainahan voi opettaa itse. Minun isäni opetti minut ja veljeni. Tuli huomattavasti edullisemmaksi ja ajoin paljon enemmän kun autokoululaiset yhteensä.

ei se enää ole ikuinen oikeus. Eikös siihenkin joku muutos tullut kuinka pitää tietyin välein ajaa uusiksi?

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;27850710:
on siinä markat muuttunu 2 x euroiksi ja pikkusen laitettu lisiä päälle.

Silloin kun itse ajoin korttini, sen hinta oli 5000mk(sis kakkosvaiheen). Meidän kaupungissa se oli halpa hinta, kun firmoilla oli kilpailua asiakkaista.

Yhteistyössä