Ajokortti katosi. Paljonko maksaa uusiminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietoo?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
"Kannattaisi ottaa passi mukaan, kun asioit lupapalvelussa, ajokortti kun ei muutenkaan kelpaa siellä henkilöllisyyden todistamiseen"

Jos ei kelpaisi, niin mitenkäs sen passin saa, jos ei aikaisempaa ole? ;)

[QUOTE="mie";29513155]
Jos ei kelpaisi, niin mitenkäs sen passin saa, jos ei aikaisempaa ole? ;)[/QUOTE]

Kyselevät sitten kaikenlaisia heidän tiedostoistaan löytyviä juttuja elämän varrelta, olen muutamaankin kertaan kuullut noita kyseltävän viereisellä luukulta asioineelta. Äidin tyttönimeä, entistä osoitetta, ketä muita siellä asui silloin jne.

Mieheltä eivät kyllä kyselleet mitään, kun haettiin hänelle ja lapsille passit, minulla oli oma mukana. Varmaan katsoivat, ettei kukaan noiden riiviöiden isänä viitsisi esiintyä saadakseen passin :laugh: ajokortti kyllä löytyi mieheltä silloin

Joo, kyselevät toki. Mutta kyllä se ajokorttikin kelpaa, niin ei tarvitse kysellä ihan kaikkea mahdottomuuksia.
Multa kysyttiin entinen sukunimi ja koska on edellinen passi mennyt vanhaksi, kun ajokortin kanssa menin passia hakemaan.

Onko se oikeesti niin helvetin vaikeata etsiä ITSE se vastaus tollaseen kysymykseen? Vituttaa kun aina on joku kyselemässä vitun tyhmiä kysymyksiä, kun sen vastauksen löytäisi parissa sekunnissa googlettamalla YHDEN sanan ja menemällä ensimmäiseen vastaantulevaan nettisivuun.

Alkuperäinen kirjoittaja eiköhän;29513116:
Kannattaisi ottaa passi mukaan, kun asioit lupapalvelussa, ajokortti kun ei muutenkaan kelpaa siellä henkilöllisyyden todistamiseen.

Suomalainen ajokortti kelpaa Suomessa henkilöllisyyden todistamiseen.

Hain tietysti vertaistukea ja niksejä, tylsiä sellaiset viralliset sivut :) No minulla ei ole passia, niin en voi näyttää heille passia, eikä tällä hetkellä myöskään ajokorttia. Kai ne sitten kyselee niitä kompakysymyksiä.

Kuvia ei välttämättä tarvitse uusia, riippuu milloin olet ajokorttisi saanut tai miten vanha passisi on. Minulla ajokortissa kuva vuodelta 2008 ja senkin jälkeen sen uusinut (olen ajanut lisää korttiluokkia) ja viime vuonna piti toisenlaista korttia hakea, mihin kuva piti myös olla. Kävin sitten uudet kuvat ottamassa, mutta eipä noita olis tarvittu, katsastuskonttorillakin kun oli se kuva vuodelta -08 siellä. Tosin nyt kun muistelen, tuo sama kuva on myös passissani ja se taitaa olla vuodelta -05. Eli ei ihan tuoreita kuvia.

Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;29513298:
Ei ap mitään ajokortilla tee, kun ei osaa autookaan ajaa

Autoahan ei kortilla edes ajeta. Mutta miksi jotkut puhuvat passistani, jota minulla ei ole ikinä ollut ja sen ajokortin näyttämisestä, joka on kadonnut? Eihän se ole fyysisesti mahdollista näyttää heille kumpaakaan, kun niitä ei minulla ole.

[QUOTE="humppa";29513365]Mikset itse usko, kun sanotaan, että sinulta kysytään tunnistuskysymyksiä? Ei siinä sen kummempaa tapahdu.[/QUOTE]

Kyllä minä sen uskoin, lue ylempää, jos et usko. Ihmettelin vain näitä joitain vastauksia, että pitäisi näyttää papereita joita ei ole. On vain pankkikortti, kirjastokortti ja kuvaton kelakortti.

Kyllä minä sen uskoin, lue ylempää, jos et usko. Ihmettelin vain näitä joitain vastauksia, että pitäisi näyttää papereita joita ei ole. On vain pankkikortti, kirjastokortti ja kuvaton kelakortti.

Nuokin minä muuten näytin tuhoutuneen ajokortin lisäksi, ja ne pantiin ylös myös tunnistamisasiakirjoina. Itse kysymykset olivat todella helppoja, itse kun olin yrittänyt opiskella muistamaan esim. vanhempien syntymä- ja kuolinpäiviä, mutta vain etunimet halusivat tietää, eikä edes lapsista kysytty. Lisäksi vain jotain osoitteita, enkä nyt ole varma muistinko niitäkään oikein.

Yhteistyössä