Akateemisuus ja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaushaaveet?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minäkin olen ystävieni kanssa pohtinut tätä aihetta kerran jos toisenkin, sillä suurin osa meistä on akateemisia ihmisiä.

Itse olen nyt 22-vuotias. Olen opiskellut ja tehnyt töitä nyt vajaat pari vuotta. Olemme poikaystäväni kanssa miettineet, että jos valmistuisin neljässä vuodessa maisteriksi (kuten hyvinkin voisin nopeahkosti onnistuneen aikataulun takia), voisi vauva tulla sen jälkeen. Tai ennemmin niin, että menisin vuodeksi töihin valmistumiseni jälkeen (jos suunnitelmani pitää, olisin 24 kun valmistun) ja keräisin työkokemusta oman alan kesätöiden lisäksi ja sitten vauvaa kehiin. Jos onnistuisimme saamaan vauvan melko pian yrittämisen alettua, olisin noin 25 vauvan synnyttyä. Siinä olisi sitten hyvin aikaa olla kotosalla vuoden verran ja sitten taas töihin. Toista lasta ei tarvitsisi ihan heti perään tedä, koska olisin nuori.

Tällaista aikataulua meillä on suunnitteilla, eri asia sitten tietysti on, saisiko sen lapsen noin vain heti kun sitä alkaa yrittämään.

Alkuperäinen kirjoittaja tutkija-mama:
Vakipaikka tutkijan hommissa oli siis 26 vuotiaana.
Voi kerro minulle mistä tutkija saa vakipaikan?! Minun alallani kolmen vuoden akatemiarahoitteiset tutkimusprojektit tarjoavat pisimmät työsuhteet. Lähes kaikki tekevät väikkärinsä apurahapätkillä ja assarin hommia paiskoen.

Alkuperäinen kirjoittaja Mulle kans vakipaikka:
Alkuperäinen kirjoittaja tutkija-mama:
Vakipaikka tutkijan hommissa oli siis 26 vuotiaana.
Voi kerro minulle mistä tutkija saa vakipaikan?! Minun alallani kolmen vuoden akatemiarahoitteiset tutkimusprojektit tarjoavat pisimmät työsuhteet. Lähes kaikki tekevät väikkärinsä apurahapätkillä ja assarin hommia paiskoen.

VTT (Valtion teknillinen tutkimuskeskus). Suurin osa tutkijoista on DI-taustaisia, mutta tutkijoina on myös esim. kasvatustieteilijöitä, kauppatieteilijöitä, yhteiskuntatieteilijöitä, psykologeja.. Yliopistomaailmaan verrattuna tutkimus on enemmän soveltavan tutkimuksen suuntaan. Yleensä tehdään kehitysprojekteissa yhteistyötä yritysten kanssa, mutta jossain välissä uraansa voi myös "vetäytyä" (rahoituksen niin suodessa) oikeasti tutkimuksen tekemiseen sekä omien jatko-opintojen ja väikkärin pariin.

Yhteistyössä