Äkillinen muistikatkos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Irukanji
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Irukanji

Jäsen
08.10.2012
114
0
16
Pyyhkiyty sitte 5-vuotta jokapäiväsessä käytössä olleen pankkikortin tunnusluku kovalevyltä.
En saa helvetilläkä enää päähäni ja piti käydä tilaan uus tunnusluku.
Pari viikkoo sitte samanlainen blackout ja unohdin nettipankin käyttäjätunnuksen, vaikka sekin ollu käytössä sen 5-v.

Mielenkiintosta ja vähän pelottavaa...

Se nyt on normaalia, että kaikki tavarat on aina hukassa, mutta tää oli jotenkin outoo.

Muilla samanlaisia häiriöitä pääkopassa?

Nämä muistikatkokset ovat yleensä aika tavallisia. Ihan lukiossa psykantunnilla jäi mieleen näistä, että ihan normaali asia voi kadota ja liika miettiminen ei auta mitään. Silloin pitäisi alkaa tehdä jotain ihan muuta ja vastaus saattaa tulla mieleen vaikka tiskatessa. Jonkun ihmisen nimikin voi vaan hävitä mielestä sillä hetkellä kun se pitäisi sanoa.

Mulla käynyt myös sama juttu, kun mietin oliko visan pinkoodissa miten päin ne luvut. Sain sitten lukittua koko korttini ja piti hakea uudet. Asiaa varmaankin pahensi se kun yritin miettiä eri numerosysteemeitä ja mikä kuulostaisi oikealta. Silleen menee ainakin helposti sekasin eikä ainakaan muista.

Pari päivää on kyllä särkeny päätä ja nuorempana oli migreeniä.
Tää tapahtu kauppaan kävellessä, kun yht`äkkiä hätkähdin, että mikä helvetti mun tunnusluku on.
Menin varmuudenvuoks ensin automaatille koittaan ja 2 kertaa näppäilin väärin, enkä uskaltanu koittaa enempää.
Seuraavaks kauppaan ja monen yrityksen jälkeen onnistuin näppäileen oikein.
Pistin heti kännykkään muistiin ja viereiseen kauppaan. Taas unohtu ja olin pistäny kännykkäänkin väärin!

Että shillä lailla :D

Kokeilitko liikemuistia? Mullakin joskus unohtui verkkopankkitunnus, mutta kun laitoin käteni näppikselle, kummasti käsi "muisti" numerot. Samoin on käynyt kaupan kassalla pankkikortin tunnuksen kanssa.

Omat muistihäiriöni johtuvat melkoisesta univajeesta.

Alkuperäinen kirjoittaja kantojäärä;27440249:
Kokeilitko liikemuistia? Mullakin joskus unohtui verkkopankkitunnus, mutta kun laitoin käteni näppikselle, kummasti käsi "muisti" numerot. Samoin on käynyt kaupan kassalla pankkikortin tunnuksen kanssa.

Omat muistihäiriöni johtuvat melkoisesta univajeesta.

Joo...yritin sillain niinku muinamiähinä lähestyä automaattia ja näpytellä miettimättä. Yleensähän se tulee ihan selkärangasta, kun sormet automaattisesti näpyttää.

Unohtu mullakin joskus pankkikortin tunnusluku kassalla ja tuijotin sitä härveliä vaan avuttomana jonkin aikaa.

Jos joku herättäis mut keskellä yötä ja kysyis mikä mun aseen sarjanumero oli intissä niin varmaan osaisin sanoa sen saman tien. Pankkikortin tunnusluvusta en oo ihan niin varma.

Mulle käy kyllä usein noin. Olen vaan ajatellut, että se johtuu siitä, kun on niin monta numerosarjaa päässä, että väkisinkin sieltä aina välillä joku putoaa. :) Melkein aina kyllä se oikea sitten pätkähtää päähän jonkun ajan kuluttua.

Nuo nykyiset kassapäätteet on siitä ärsyttäviä, että se summa näkyy siinä näytöllä. Arvatkaapa vaan kuinka monta kertaa olen näpytellyt sen summan ja siinä sit hävää kyllä se oikea luku täysin. Nykyisin hoenkin mantrana tunnuslukua koko jonotusajan. Hyvä, etten tervehdi myyjää sillä numerosarjalla.

Ja pankkitunnuksia en osaa, muuta kun näppäimistöllä juurikin sillä liikemuistilla. Kodinkoneliikkeessä ihmettelivät kun menin heidän koneelleen luuri korvassa ja näppäilin numeroita.. (piti miehelle kotiin kertoa se pankkitunnus)

Jep, ja piti pankista pyytää luku. Ja yhdesti hävisi oma puhelinnumero, onneks vaan minuutiks, mut oli pitkä minuutti kun edessä ihminen odotti et annan sen numeron..
Itekin silloin mietin et mikä on vikana, mut mulla kans migreeniä, ja toisaalta aika kovasti oli univelkaa tuossa toisessa tapauksessa.
Kai sitä ihminen unohtelee sitä sun tätä, varsinkin jos on stressiä. Jos alkaa joka viikkoista olla, kävisin ainakin itse lääkärissä.

2 viikkoo ny kulunu pankkikortin tunnusluvun unohtamisesta, eikä oo palannu vieläkään mieleen. Ei voi pyyhkiytyä tollain numerot, joita käyttää joka halvatun päivä!

Ehkä yritän unohtamalla suojella alitajusesti itteeni turhalta shoppailulta, kun en oo pystyny sitä hillitteen yrityksistä huolimatta :eek:

Pyyhkiyty sitte 5-vuotta jokapäiväsessä käytössä olleen pankkikortin tunnusluku kovalevyltä.
En saa helvetilläkä enää päähäni ja piti käydä tilaan uus tunnusluku.
Pari viikkoo sitte samanlainen blackout ja unohdin nettipankin käyttäjätunnuksen, vaikka sekin ollu käytössä sen 5-v.

Mielenkiintosta ja vähän pelottavaa...

Se nyt on normaalia, että kaikki tavarat on aina hukassa, mutta tää oli jotenkin outoo.

Muilla samanlaisia häiriöitä pääkopassa?

lähinnä siks koska ei oleta tärkeeks ja aina luulis olevan mielessä! Monesti!

Eilen muistelin vanhoja työkavereita, joidenka kanssa tein töitä 8v.
Meillä oli tiivis, n. 40 hlö:n työyhteisö ja vapaa-ajallakin oltiin paljon tekemisissä toistemme kanssa.
Jäin 3v sitten töistä hoitovapaalle, mutta edelleen ollaan tekemisissä ja siskon kanssa puhutaan paljon näistä ihmisistä, koska oltiin samassa työpaikassa.

Pari viikkoo sitten mietin taas jotain työkavereihin liittyvää ja tajusin, että muistan ihmisten naamat, mutta nimet oli hukassa.
Piti yrittää kirjottaa oikeen lista, johon kävin sitten lopulta facesta lunttaamassa, kun ei vaan tullu suurin osa mieleen. Jotkut nimet muistin väärin.
Omaa työparia en meinannu saada millään päähän.

Puhuin tänään mun hoitajalle asiasta ja lupas konsultoida lääkäriä, kun ei pitäny asiaa normaalina. On kyllä "vähän" maanisia oireita nyt alkanu ilestyyn muutenkin, kun pari kk sitten vaikee masennus alko vihdoin talttumaan.
Ehkäpä liittyy tähän duracel.pupu meininkiin, ku ajatustenlento ja hösääminen taitaa viedä keskittymiskyvyn.

Ei oo vaan tämmösiä muistihäiriöitä ennen tullu, vaikka vauhtivaiheita on ollu aikasemminki.

Tarttee varmaan hommata tutkapanta, että mut löydetään, jos eksyn ja unohdan nimeni ja osotteeni kauppareissulla :D

Yhteistyössä