Aknen hoito 9-vuotiaalla?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja remplua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

remplua

Vieras
Yritetääs sitten uudella otsikolla uudelleen...

Eli poika, kuukauden päästä 10-v, kärsii runsaista mustapäistä ja finneistä (välillä isoja ja kipeitä, tulehtuneita) otsalla, nenän päällä ja leuassa. Saman luokan tytöt ovat alkaneet kommentoida näppyjä ja poikaa asia häiritsee. Hän pesee kasvonsa happamalla pesunesteellä aamulla ja illalla, mutta iho on kovin rasvoittuvainen.

Minulla on Avitcid 0,025% emulsiovoidetta aknen hoitoon, just mustapäihin ja finneihin. Voisikohan sitä kokeilla varovaisesti? Poika kärsii tilanteesta kovin, kun kenelläkään muulla samanikäisellä luokkakaverilla ei ole vielä finnejä.

Suosittelen kosmetologille ja kuulemma näin tekevät ihotautilääkäritkin noin nuoren ollessa kyseessä. Mitään ihotautilääkärin määräämiä lääkkeitä tuskin tuon ikäinen saa. Ensimmäiseksi kuitenkin aika kosmetologille ja säännöllisesti 3-4 kuukauden välein.

[QUOTE="vieras.";29704283]Suosittelen kosmetologille ja kuulemma näin tekevät ihotautilääkäritkin noin nuoren ollessa kyseessä. Mitään ihotautilääkärin määräämiä lääkkeitä tuskin tuon ikäinen saa. Ensimmäiseksi kuitenkin aika kosmetologille ja säännöllisesti 3-4 kuukauden välein.[/QUOTE]

Siinä on vaan se ongelma, että kyseessä on tuntoyliherkkä Asperger-lapsi. Eli ei siedä kasvojen hypistelyä, nipistelyä tai muutakaan käsittelyä, koska aistii kaiken tuollaisen hirveänä kipuna.

Ihotautilääkäri voi olla oikea osoite. Lääkäri voi tietää, mitkä aineet ja millä annostuksella ovat parhaita. 11-vuotiaalla on varmaan vielä hormooneista huolimatta lapsen ohut iho. Eikä kosmetologin ihonpuhdistuksetkaan ole välttämättä pois laskuista. Poika saattaa sietää sen mieluummin kuin luokkakavereiden jatkuvan kiusan.

Ymmärränkö oikein, että sullakin on aknea? Voiko pojan aknetaipumus olla osaltaan geneettistä? Jos on, niin pojan murrosikä voi olla osittain pärjäämistä iho-ongelmien kanssa. Siksi se ihotautilääkärillä käyminen kannattaa aloittaa ajoissa, ettei ongelma pääse liian pahaksi, tule runsasta arpeutumista jne. Toivottavasti pojan ihoon saadaan apu. :) Mulla ensimmäiset epätasaisuudet alkoivat tulla 12-vuotiaana, ei ollut kiva kun vielä siloposkiset tytöt asiasta huomauttelivat. Uskon siis, että pojasta tuntuu kurjalta.

[QUOTE="aapee";29704302]Siinä on vaan se ongelma, että kyseessä on tuntoyliherkkä Asperger-lapsi. Eli ei siedä kasvojen hypistelyä, nipistelyä tai muutakaan käsittelyä, koska aistii kaiken tuollaisen hirveänä kipuna.[/QUOTE]

Ai, okei. No sitten on kosmetologit ainakin niiltä osin pois suljettu.

Ihotautilääkäri voi olla oikea osoite. Lääkäri voi tietää, mitkä aineet ja millä annostuksella ovat parhaita. 11-vuotiaalla on varmaan vielä hormooneista huolimatta lapsen ohut iho. Eikä kosmetologin ihonpuhdistuksetkaan ole välttämättä pois laskuista. Poika saattaa sietää sen mieluummin kuin luokkakavereiden jatkuvan kiusan.

Ymmärränkö oikein, että sullakin on aknea? Voiko pojan aknetaipumus olla osaltaan geneettistä? Jos on, niin pojan murrosikä voi olla osittain pärjäämistä iho-ongelmien kanssa. Siksi se ihotautilääkärillä käyminen kannattaa aloittaa ajoissa, ettei ongelma pääse liian pahaksi, tule runsasta arpeutumista jne. Toivottavasti pojan ihoon saadaan apu. :) Mulla ensimmäiset epätasaisuudet alkoivat tulla 12-vuotiaana, ei ollut kiva kun vielä siloposkiset tytöt asiasta huomauttelivat. Uskon siis, että pojasta tuntuu kurjalta.

Joo, minulla on ollut hankala akne ja miehelläni myös. Eli hienot tupla-akne-geenit poika on saanut :( Mies on joutunut syömään jopa kaksi Roaccutan-kuuria. Minä olen pärjännyt e-pillereillä.
Mutta pitänee varata aika ihotautilääkärille. Kiitos vinkistä! :)

Yhteistyössä