Aktiviteetteja, kun kotona olo on pakkopullaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinkkunalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinkkunalle

Vieras
Olen siis neljäviikkoisen pojan kanssa kotona ja nyt alkaa jo kypsyttää! Poika on rauhallinen ja itse olen palautunut täydellisesti synnytyksestä, joten en jaksaisi enää jumittaa kotona. En saa erityistä nautintoa kodin laitosta tai mammakerhoista tai shoppailusta, mutta ne taitavat olla ne ainoat asiat, joita pystyy vielä tekemään eli tylsistyminen jatkuu. Opiskelu ei oikein onnistu, kun vaatisi täydellistä rauhaa ja aikaa, vaunukävelyt nyt on ihan mukavia, mutta kaipaisin muutakin.

Haluaisin jo pikkuhiljaa palata luentosalin pehmeille penkeillle ja muiden pariin, mutta muutama viikko pitäisi vielä olla, sitten mies jatkaa. Mitä te, joita on alkanut kypsyttää kotona olo ja mammakerhot jne. ei kiinnosta, olette tehneet tylsyyden torumiseksi?

mä kyllä nautin kotona olosta ja vetelin neidin päikkäreiden aikaan joka päivä maratonlenkkejä..Mitä tylsempää..sitä paremmin lapsi viihtyy ja pysyy rytmissä..tai luo sitä rytmiään.

Apua! 4 viikkoa vasta kotona...kokeilepa 4 vuotta ja siihen 2-3 lasta ja tule sitten vasta puhumaan tylsistymisestä..Noh, kukin tyylillään, en halua tuomita, mutta varaudu nyt jo pitempään "tuomioon" kotona. 4 viikkoa on vasta alkua...ellet sitten tosiaan ole jo palaamassa töihin/opiskelemaan ja mies jää hoitamaan pikkuista.

Tän on pakko olla provo...onhan? Tai sitten olet todella "epä-äitimäisin" tyyppi jonka tunnen. Miten joku voi "jättää" jo 4:ssä viikossa lapsensa ja hinkua opiskelemaan...Ok, isä on yhtä pätevä hoitamaan lasta kuin äitikin, mutta yleensä naisilla synnytyksen jälkeinen hormonitoiminta yms saavat äidintunteet niin vahvasti esille, ettei sitä lasta haluaisi "jättää muille hoitoon". Tai sitten sulla on alkava synnytyksen jälkeinen masennus?

En minäkään mikään kana-emo ole, mutten myöskään olisi voinut kuvitella jatkavani töissä 4 viikkoa synnytyksen jälkeen. Ei onneksi olla enää 60-luvulla...

Voi elämä! Oiskohan kannattanut jättää se lapsi tekemättä?Miksi tuollaiset ihmiset ylipäänsä tekee lapsia? Kun on niin tylsää lapsen kanssa ja 4 viikkoa vasta menny huh huh... Mä säälin sun lasta. Oikeesti!

Yhteistyössä