akupunktiosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pahoinvointinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pahoinvointinen

Vieras
moi,
Onko kukaan teistä käynyt akupunktiossa raskauspahoinvoinnin takia? Mihin ne neulat teillä silloin laitettiin? Minä kävin ekan kerran viime viikolla, ja minulla neulat laitettiin sormenpäihin. Nyt luin kuitenkin ylen terveys-sivuilta että neulat laitetaan tuossa tapauksessa ranteiden sisäsivulle....
Pahoinvointi ei ainakaan vielä minun kohdallani tuosta helpottunut, mutta hoitava lääkäri sanoi, että usein tarvitaan jopa kolme hoitokertaa ennenkuin se auttaa. Ja aion siis käydä vielä kaksi hoitokertaa ennen kuin luovutan jos tuloksia ei tunnu.

hei.
minä olen käynyt akupunktiossa pahoinnvoinnin vuoksi, ja neulat laitettiin ranteisiin. olen nyt kaksi kertaa käynyt pahoinvoinnin takia. minulla on myös sellainen ""nasta"" pahoinvointipisteessä, jota painan aina huonon olon tullen. ekan hoitokerran jälkeen tuntui auttavan, mutta ainakin tänään mulla on niin huono olo, ettei tunnu tuo nastakaan auttavan. en ole muutamaan päivään syönyt kunnolla ja alkaa olla tosi heikko olo.

suosittelen kyllä jatkamaan akupunktiohoitoa. jollain se todella auttaa vasta muutamien hoitokertojen jälkeen. ihmettelen kuitenkin sinulle laitettujen neulojen paikkoja. koska pahoinvointipisteet ovat nimenomaan ranteissa.

kerrohan kokemuksiasi jatkossakin. ja hyvää vointia:)

Ranteisiin mullekin laitettiin yksi neula kumpaiseenkin. En päässyt hoitoon kuin yhden kerran ja ainakaan se yksi kerta ei minua auttanut. Hoitoa olisi pitänyt kuulemma jatkaa ainakin 3 kertaa.

kiinnostaisi että millainen tuo ""nasta"" on jota käytät ja mistä olet saanut sen? onko sulla se molemissa vai vain toisessa ranteessa? Ootko (tai onko joku muu) kuullut tällaisesta Sea-Band:ista : http://www.sea-band.com/UK/uk_seaband.htm

Itse en pääse akupunktioon seuraavan kerran kuin vasta melkein kahden viikon päästä. Mutta voin kyllä kertoa sitten taas tuntemuksia.
:)

akupunktiohoitajani laittoi sen. se on siis pienenpieni ja ohuenohut nasta teipin alla. niitä samoja käytetään ilmeisesti korva-akupunktiossa. käyn noin kolmen päivän välein vaihdattamassa sen ranteesta toiseen, ettei yksi piste rasitu liikaa, ja liian pitkään.

luulen akupunktiohoitajani kertoneen minulla sea-band -rannekkeesta. hänen mielestään nasta on parempi, koska rannekkeessa oleva ""herne"" painaa pistettä kokoajan ja piste saattaa turtua tai ärsyttyä liikaa.

kuinka pitkällä raskautesi on, ja kuinka pahaa pahoinvointisi on?
toivottavasti saat apua. ja toivottavasti alamme voimaan paremmin:) laita vaikka s-postiosoitteesi tänne jos haluat vaihdella ajatuksia privaatimmin. mie voin sit kirjoittaa sulle.

Yhteistyössä