A
ap
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nti Dina:voi kun mä aattelin et tää on joku mielenkiintonen aloitus niinkutsutusti akvaariossa elävistä ihmisistä. Höh. :/
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja nti Dina:voi kun mä aattelin et tää on joku mielenkiintonen aloitus niinkutsutusti akvaariossa elävistä ihmisistä. Höh. :/
Alkuperäinen kirjoittaja ap:ajattelinkin jotain vähän isompaa, 160 l tai siinä kieppeillä. Ja osana sisustusta myönnettäköön, pidän akvaarioita kauniina. Toki oon hyvin eläinrakaskin![]()
olen miettinyt huuto.netistä ostoa, mutta sitten olen kuullut tapauksista joissa akvaario onkin vuotanut tm... ei kauhean vanhaa kannata ostaa? vai voiko käytetyn jotenkin itse tiivistää uusiksi..?
Mitä kaloja ensikertalaisen kannattaisi miettiä? ei mielellään ihan mitään pikkusinttejä, jotain kivannäkösiä. Kultakaloista tykkään mutta lueskelin tuossa jo että ne ei ole ihan helppoja hoidettavia ja kaipaavat kai hyvin suurta akvaariota....
Alkuperäinen kirjoittaja km:Alkuperäinen kirjoittaja ap:ajattelinkin jotain vähän isompaa, 160 l tai siinä kieppeillä. Ja osana sisustusta myönnettäköön, pidän akvaarioita kauniina. Toki oon hyvin eläinrakaskin![]()
olen miettinyt huuto.netistä ostoa, mutta sitten olen kuullut tapauksista joissa akvaario onkin vuotanut tm... ei kauhean vanhaa kannata ostaa? vai voiko käytetyn jotenkin itse tiivistää uusiksi..?
Mitä kaloja ensikertalaisen kannattaisi miettiä? ei mielellään ihan mitään pikkusinttejä, jotain kivannäkösiä. Kultakaloista tykkään mutta lueskelin tuossa jo että ne ei ole ihan helppoja hoidettavia ja kaipaavat kai hyvin suurta akvaariota....
Mä ottaisin ensin jotain helppohoitoisia lajeja. Esim seeprakalat, neon- ja kardinaalitetrat, mustatetrat, leväbarbi, keltabarbi ym.
Alkuperäinen kirjoittaja nti Dina:ei sit varmaan kannata pyytää Kowalskia kalavahdiksi :attn:
Alkuperäinen kirjoittaja km:Alkuperäinen kirjoittaja ap:ajattelinkin jotain vähän isompaa, 160 l tai siinä kieppeillä. Ja osana sisustusta myönnettäköön, pidän akvaarioita kauniina. Toki oon hyvin eläinrakaskin![]()
Mä ottaisin ensin jotain helppohoitoisia lajeja. Esim seeprakalat, neon- ja kardinaalitetrat, mustatetrat, leväbarbi, keltabarbi ym.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja km:Alkuperäinen kirjoittaja ap:ajattelinkin jotain vähän isompaa, 160 l tai siinä kieppeillä. Ja osana sisustusta myönnettäköön, pidän akvaarioita kauniina. Toki oon hyvin eläinrakaskin![]()
hmm, nuo keltabarbit näyttää aika kivoilta. Täytynee tutustua niihin... osaisko joku sanoa mikä muu laji voisi viihtyä keltabarbien kanssa?
Alkuperäinen kirjoittaja KuusÄm:Alkuperäinen kirjoittaja nti Dina:ei sit varmaan kannata pyytää Kowalskia kalavahdiksi :attn:
Mä voisin, saisin uudet lattiat ja pääsisin akvasta eroon.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:ajattelinkin jotain vähän isompaa, 160 l tai siinä kieppeillä. Ja osana sisustusta myönnettäköön, pidän akvaarioita kauniina. Toki oon hyvin eläinrakaskin![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:Ja selvitä ensin ne vesiarvot... Ja mihin ne asettuu kypsässä altaassa. Hanaveden pH voi laskea reilusti altaassa...
Et voi päättää kalalajeja ennen näitä tietoja tai olet metässä jo valmiiksi. Tutustua toki voit! Ja niin kannattaakin tehdä.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:Ja selvitä ensin ne vesiarvot... Ja mihin ne asettuu kypsässä altaassa. Hanaveden pH voi laskea reilusti altaassa...
Et voi päättää kalalajeja ennen näitä tietoja tai olet metässä jo valmiiksi. Tutustua toki voit! Ja niin kannattaakin tehdä.
ok ihan uutta mulle, täytyy lueskella. Ollaan ehkä muuttamassa lähiaikoina, ehkäpä sitten kannattaisi harkita tuota kala-asiaa sen jälkeen kun ei tiedä mitä hana-arvoja uudessa kämpässä on ....? siis kalojen kanssa muutto voi olla ongelmallista?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:Ja selvitä ensin ne vesiarvot... Ja mihin ne asettuu kypsässä altaassa. Hanaveden pH voi laskea reilusti altaassa...
ok ihan uutta mulle, täytyy lueskella. Ollaan ehkä muuttamassa lähiaikoina, ehkäpä sitten kannattaisi harkita tuota kala-asiaa sen jälkeen kun ei tiedä mitä hana-arvoja uudessa kämpässä on ....? siis kalojen kanssa muutto voi olla ongelmallista?![]()
Nojaa, onhan se iso homma tyhjentää allas, pakata kalat pusseihin... Ja allas on pistettävä heti ekana pystyyn. Se ei voi odotella.
Sinuna ehdottomasti lykkäisin altaan laittoa uuteen kämppään. Näin sulla olisi myös aikaa perehtyä asiaan. Aqua- webistä saa oikeasti paljon tietoa jos vaan osaa ottaa vastaan.
Vesiarvot ja niiden ymmärtäminen on kaiken A ja O. Niistä älä luista![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:Ja selvitä ensin ne vesiarvot... Ja mihin ne asettuu kypsässä altaassa. Hanaveden pH voi laskea reilusti altaassa...
Nojaa, onhan se iso homma tyhjentää allas, pakata kalat pusseihin... Ja allas on pistettävä heti ekana pystyyn. Se ei voi odotella.
Sinuna ehdottomasti lykkäisin altaan laittoa uuteen kämppään. Näin sulla olisi myös aikaa perehtyä asiaan. Aqua- webistä saa oikeasti paljon tietoa jos vaan osaa ottaa vastaan.
en, en halua niiden kuolevan heti![]()
Alkuperäinen kirjoittaja tyy:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:Ja selvitä ensin ne vesiarvot... Ja mihin ne asettuu kypsässä altaassa. Hanaveden pH voi laskea reilusti altaassa...
en, en halua niiden kuolevan heti![]()
Helpointa on pysytellä happamanveden kaloissa, lähes kaikkialla suomessa vesi on niin pehmeää että sen pH akvaariossa tippuu alle seitsemän.
Tarkista aina netistä kalojen tilavuus yms vaatimukset. Akvaarioliikeestä sulle myydään vaikka oma mummo kilon paloina jos pyydät.
Tervetuloa mukavan harrastuksen pariin.
Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:Alkuperäinen kirjoittaja km:Alkuperäinen kirjoittaja ap:ajattelinkin jotain vähän isompaa, 160 l tai siinä kieppeillä. Ja osana sisustusta myönnettäköön, pidän akvaarioita kauniina. Toki oon hyvin eläinrakaskin![]()
eieiei... Näistä useilla on ihan erilaiset vesiarvo- ja lämpötilavaatimukset. Leväbarbin kuuluu kasvaa n. 15cm ja sillä pitää olla väh. 150cm leveä allas. Keltabarbikin kasvaa lähes 10cm jötköksi ja vaatii väh. 250l altaan. Mustatetratkin isoja ja usein tylsiä pienehkössä parvissa.
Tutustu jokaisen kalan vaatimuksiin ITSE, äläkä usko herkästi toisten vaatimuksia!
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllästynyt ;20864579:Itselläni on akvaario, ollut lapsesta asti.
Täytyy sanoa, että en tiedä miksi sitä purkkia tuossa vielä pidän. Kalojen takia kai kun ei tiedä millaiseen paikkaan ne sitten joutuisi jos ne pois antaisin.
Mutta rahaa menee paljon kun sen kipon perustat.
Sitten siivoat sitä ja ruokit ja katsot päivittäin, että laitteet hapetin, suodatin toimii.
Palkaksi tästä saat purkin vettä, jota voit tylsistyneenä katsoa, kun kala ui sinne tänne.
Helskatin tylsä ja aikaa vievä juttu. Jos sinulla ei sitä akvaa vielä ole niin älä ota. Ota vaikka kaktus ja seuraa sen kasvua
voi kun mä aattelin et tää on joku mielenkiintonen aloitus niinkutsutusti akvaariossa elävistä ihmisistä. Höh. :/