akvaariokalojen (miljoonakalat, platyt) omistajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja akvaariokala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sori, en tajunnut etsiväsi 20 vuotta sitten olleita kaloja...

Niitä ei löydy enää. Löytyy vain erilaisia kantoja --> kannasta ei voi olla varma kalaa hankittaessa. Jos haluat pehmeän veden kaloja, ostat joitain muita kuin normimillejä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaloista:
Sori, en tajunnut etsiväsi 20 vuotta sitten olleita kaloja...

Niitä ei löydy enää. Löytyy vain erilaisia kantoja --> kannasta ei voi olla varma kalaa hankittaessa. Jos haluat pehmeän veden kaloja, ostat joitain muita kuin normimillejä.

Se kotkan myyjä sanoi että hänen vanhemmillaan on VANHAA kantaa.
Olen kumminkin hankkinut kaloja ihan eri paikoista, ettei ole ainakaan sukua keskenään, kun ovat ihan eri näköisiäkin.

Eihän se voi olla pelkkää vanhaa kantaa. Eihän semmosta ole. Tai sitten ne on sukusiittosimpia kaloja mistä oon ikinä kuullu... Ja siitähän se herkkyys tuleekin, ainakin osittain/joissain tapauksussa, sukusiittoisuudesta siis.

Ja jos niihin onkin sekoiteltu uutta verta, ei voi puhua mistään 20 vuotta vanhasta kannasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaloista:
Eihän se voi olla pelkkää vanhaa kantaa. Eihän semmosta ole. Tai sitten ne on sukusiittosimpia kaloja mistä oon ikinä kuullu... Ja siitähän se herkkyys tuleekin, ainakin osittain/joissain tapauksussa, sukusiittoisuudesta siis.

Ja jos niihin onkin sekoiteltu uutta verta, ei voi puhua mistään 20 vuotta vanhasta kannasta.

Jos sillä oli paljon kaloja, ettei oo sukua keskenään.
Mut tolleenhan ne tottuu eri vesiin, kun sekottelee eri kantoja keskenään.
Meilläkin on monta akvaariota, missä kalat erillään.