H
Huomaavaisuutta
Vieras
Mulla on pienikoinen lapsi, nyt 2 ja puolivuotiaana 82 senttiä pitkä ja painaa kymmenisen kiloa. Vähän väliä törmään aikuisiin, jotka ääneen, lapsen kuullen, päivittelevät lapsen kokoa. Tekisi mielei tehdä samoin, alkaa mesota "kyllä on muuten ihan valtavan iso toi sun lapsi" jne., mutta en viitsi. Ei kenenkään kokoa saa arvostella, ei edes lasten, ei ainakaan eikä koskaan lapse kuullen. Huomattavaa tässä on se, että pieniä saa ihmetellä, mutta lihavia lapsia ilmeisesti ei.