Ala-asteikäiset tytöt ja hillitön kavereiden varaaminen ja vaihto. Tavallistako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelen

Vieras
Kännykästäkö johtuu vai mistä, että ihan mahdottomalta tuntuu n. kymmenkesäisten tyttöjen kaveriruletti. Oon sivusta seurannut yhden porukan toimintaa ja haluaisin tietää, onko tällainen nykyään yleistäkin vai ainoastaan noiden neitosten tapa. Eli näin: Maija haluaa kauppaan. Hän kysyy seurakseen kaveria, joka suostuu, jos naapurinsa on yhä ratsastamassa eikä voi olla kaverin kanssa. Maija aistii epävarmuuden, joten soittaa varmuuden vuoksi myös toiselle kaverille kysyen, lähteekö hän kauppaan jos ensiksi pyydetty kaveri ei pääse. Sit sen mukaan, pääseekö ekaksi pyydetty tyttö mukaan, perutaan tai vahvistetaan lähtö jopa tekstarilla "ei tarviikaan tulla" -tyyliin vaikka viisi minuuttia ennen lähtöä.

Musta tuollainen on tosi tylyä ja huonotapaista. Omassa lapsuudessa tuskin kukaan olisi kauaa katsellut tyyppiä, jopa tuolla tavalla pompottaa kavereita edestakaisin ja pitää varalla, mutta silloin taidettiinkin vielä tuntea käsite "reiluus". Noita likkoja vaan ei tunnu häiritsevän shown pyöritys ja kännykät jatkaa lauluaan. Noinko se nykyään menee?

tuollaista se oli valitettavasti jo 25 vuotta sitten, kun itse olin ala-asteella, ilman kännyköitä tosin. Taitaa olla tytöille tyypillistä. Ja sitten nämä "olet mun paras kaveri, kun Maija onnkin jonkun muun kanssa tänään". Ihan tutulta kuulostaa. Onneksi mulla on poikia, ne on suoraviivaisempia:D

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
tuollaista se oli valitettavasti jo 25 vuotta sitten, kun itse olin ala-asteella, ilman kännyköitä tosin. Taitaa olla tytöille tyypillistä. Ja sitten nämä "olet mun paras kaveri, kun Maija onnkin jonkun muun kanssa tänään". Ihan tutulta kuulostaa. Onneksi mulla on poikia, ne on suoraviivaisempia:D

Oli meilläkin taistelua suosiosta ja parhaan kaverin tittelistä, mutta ei tuollaista älytöntä rumbaa että olisi aina pari-kolme kaveria reservissä odottamassa, kenet Maija nyt armollisesti suostuu pyytämään mukaansa. Varsinkin viime hetken tylyt perumiset olisivat kyllä kääntyneet perujaa vastaan hyvin nopeasti. Kännykällä on niin helppoa varmistaa kaverin tarkka sijainti, ja suunnilleen vaihtaa kaveria lennossa. Ankeaa...

20 vuotta sitten oli ihan sama meno. Me tullaan hakeen sua ku tää leikkiloppuu.. Sitte seukki päivä yks tytöistä ilmaantuu hakemaan ja sanoo, joo mä oisin tullu jo eilen, mutta Minna ei halunnu, että haetaan sinua. Ollaanko tämä päivä aivan kahestaan jne..

Ihan samaa on mun 9-vuotiaan pojan elämä. Jollekin soitetaan ja kun se sanoo leikkivänsä jonkun toisen kanssa, niin "varataan" sit seuraavaksi jne. En mä ymmärrä miksei voi leikkiä isommalla porukalla kaikki...

täällä samanlaista, neloselle meneviä likkoja. varsinkin yks tietty "jengi", josta omani nyt onneksi hiukan erkaantunut kun löytänyt yhden ystävän joka kanssa ei liiku tuon ison porukan kanssa. pahaa mieltä kyllä osaavat tytöt toisilleen aiheuttaa kohtuuttomasti.

Meillä menee kuutoselle, ja tuollaista ei ole ollut milloinkaan. Ovat isommassa porukassakin aivan hyvin keskenään.

Tosin parhaat kaverit ovat tallilta, ja saattavat asua eri kaupunginosassa. Tallilla yhdessä touhuavat sitten. Naapurintyttö on läheinen ystävä (ratsastaja hänkin) mutta heidän kahden porukkaan mahtuu kolmas ja neljäskin aina mukaan.

Kurjaa tuollainen "varailu" :(

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Naisten kusipäisyyttä pienestä pitäen. Äideiltä opittua?

En usko tuohon.

En myöskään usko että opittua, mutta osa äideistä ei puutu tuohon *me ei aleta sua* rulettiin... tai varasijan varailuihin...

Meillä keskutellaan miltä kaverista tuntuu, kun jää yksin ja miltä lapsesta itsestään tuntuisi jos hänelle tehtäisiin niin. Lapsen empatiataitoja on hyvä herätellä.

Tuo sama ihmissuhdepeli jatkuu sitten aikuisenakin. Useasti naisella on esim. miesvalinnassa useampi rauta tulessa. Kun nainen seurustelee, hänellä voi hyvinkin olla varamies odottamassa valmiina nurkan takana. Samoin ystävyyssuhteissa pelataan ja ystäviä arvostetaan kuun kierron mukaan, eli mielialanvaihteluiden mukaan. Ystävien miehet ovat myös vapaata riistaa kunhan ovat tarpeeksi varakkaita ja komeita.

Alkuperäinen kirjoittaja kaaro:
Tuo sama ihmissuhdepeli jatkuu sitten aikuisenakin. Useasti naisella on esim. miesvalinnassa useampi rauta tulessa. Kun nainen seurustelee, hänellä voi hyvinkin olla varamies odottamassa valmiina nurkan takana. Samoin ystävyyssuhteissa pelataan ja ystäviä arvostetaan kuun kierron mukaan, eli mielialanvaihteluiden mukaan. Ystävien miehet ovat myös vapaata riistaa kunhan ovat tarpeeksi varakkaita ja komeita.

En tunne tuollaisia naisia, joko heitä on hyvin vähän tai olen onnekas.

Itse olen taas luullut että etenkin nyky "miehillä" on vain rivi panoja... sellaista lightseurustelua, naimisiin ei missään tapauksessa haluta. Kaikenlaiset sitoumukset ovat kauhistus, sellainen minä itse tyyli vallalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Itse olen taas luullut että etenkin nyky "miehillä" on vain rivi panoja... sellaista lightseurustelua, naimisiin ei missään tapauksessa haluta. Kaikenlaiset sitoumukset ovat kauhistus, sellainen minä itse tyyli vallalla.

Tuo on eri asia, mutta aivan totta. Nykymies ei sitoudu helposti, koska seksiä on muutenkin tarjolla. Mutta naiset pelaavat siis niiden vakavasti otettavien miesehdokkaiden välillä. Pähkäilevät varmaankin sopivaa aseman/varallisuuden/luonteen/ulkonäön sekoitusta.

Mies valitsee kumppanin tunnepohjalta, eli ihastumisen/rakastumisen kautta. Useimmat naiset arvostavat parinvalinnassa miehen varallisuutta, mikä omasta näkökulmastani katsoen on käsittämätöntä, koska ainakin itse seurustelisin vain rakastamani ihmisen kanssa.

Yhteistyössä