Älä kasvata lapsestasi narsistia - tunnista vaaran merkit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nipsukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Isäni on narsisti ja vaikka tietysti geeneillä on vaikutuksensa tiedän että hänet on kasvettu juuri liian paapomisen ja kurin yhdistelmällä ja en usko että hänestä olisi tullut narsistia ilman tätä kasvatusta. Tosin tervettä ei hänestä olis varmaan millään tullu...

Jokaisen äidin kuuluu rakastaa lastaan ja olla ylpeä hänestä on se sitten narsku, varas vai mikä hyvänsä. Minä olen lapsesta ylpeä, minulla on narsku lapsi, en häpeä, olen ylpeä, ja rakastan häntä.

Jokainen terve lapsi on jonkun asteen narsisti, yleensä n. 6 vuotias kaikkein pahin. Mutta se on tervettä sillä se menee ohi kun lapsi kasvaa, mutta kaikilla se ei sitten menekään ohi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ylpeä äiti;22419444:
Jokaisen äidin kuuluu rakastaa lastaan ja olla ylpeä hänestä on se sitten narsku, varas vai mikä hyvänsä. Minä olen lapsesta ylpeä, minulla on narsku lapsi, en häpeä, olen ylpeä, ja rakastan häntä.

Laita vielä kerran kun mä en ihan ymmärtänyt. Häpeätkö siis lastasi?

"Viljamaan mukaan narsisti on ihminen, joka pyrkii valtaan ja joka rakastaa valtaa ja vallan merkkejä."

Mitä pahaa tuossa on? Kaikkien joilla on voimaa ja jotka rakastavat valtaa, pitäisi pyrkiä valtaan. Niin on aina pyrkineet ja niistä on aina tullut hallitsijoita.

[QUOTE="vieras";22419895]"Viljamaan mukaan narsisti on ihminen, joka pyrkii valtaan ja joka rakastaa valtaa ja vallan merkkejä."

Mitä pahaa tuossa on? Kaikkien joilla on voimaa ja jotka rakastavat valtaa, pitäisi pyrkiä valtaan. Niin on aina pyrkineet ja niistä on aina tullut hallitsijoita.[/QUOTE]

Kuinka moni narsistinen hallitsija joka on pyrkinyt valtaan koska on nimenomaan rakastanut sitä valtaa, on oikeasti ollut hyvä hallitsija, saati sitten missään määrin hyvä ihminen? Ei siinä mun mielestä ole mitään ihannoitavaa, mutta eri asia sitten on jos sillä vallalla haluaa tehdä myös jotain hyvää muille kuin itselleen, tosin sitten ei ehkä olekaan ihan perus narsisti?

Eikös nämä narsistit, sosiopaatit ja psykopaatit pärjää aika hyvin talouselämässä ja politiikassa? Ja mitäpä muuta sitä lapsilleen toivoisi kuin menestystä elämässä!

Kuinka moni narsistinen hallitsija joka on pyrkinyt valtaan koska on nimenomaan rakastanut sitä valtaa, on oikeasti ollut hyvä hallitsija, saati sitten missään määrin hyvä ihminen? Ei siinä mun mielestä ole mitään ihannoitavaa, mutta eri asia sitten on jos sillä vallalla haluaa tehdä myös jotain hyvää muille kuin itselleen, tosin sitten ei ehkä olekaan ihan perus narsisti?

En sitä ihannoitavaksi tarkoittanutkaan, mutta yhtälailla valtaa haluava voi olla hyvä hallitsija kuitenkin eikä se tarkoita että olisi huono ihminen jos valtaa haluaa ja janoaa.
Kaikki haluaa loppuviimeeks hyvää vain itselleen, itselleenhän täällä vain eletään. Rikkaat valtaa haluavat pyörittelevät kymmeniä miljoonia kuukausittain, eivät he muista välitä. Kun raha on aina velkaa ja jos 2% ihmisistä tienaa 99% kaikesta siitä mitä tienataan maailmassa, niin se velka taakka rahasta jää aina köyhille joilla ei ole mahdollisuuksia nousta. He tekevät töitä velkansa eteen koko elämänsä hautaan saakka useimmat.
Silti he eivät saa velkoja maksettua, miten voisivatkaan, koska velkaa on aina 70% enemmän kuin mitä rahaa on olemassa.

[QUOTE="vieras";22420247]En sitä ihannoitavaksi tarkoittanutkaan, mutta yhtälailla valtaa haluava voi olla hyvä hallitsija kuitenkin eikä se tarkoita että olisi huono ihminen jos valtaa haluaa ja janoaa.
Kaikki haluaa loppuviimeeks hyvää vain itselleen, itselleenhän täällä vain eletään. Rikkaat valtaa haluavat pyörittelevät kymmeniä miljoonia kuukausittain, eivät he muista välitä. Kun raha on aina velkaa ja jos 2% ihmisistä tienaa 99% kaikesta siitä mitä tienataan maailmassa, niin se velka taakka rahasta jää aina köyhille joilla ei ole mahdollisuuksia nousta. He tekevät töitä velkansa eteen koko elämänsä hautaan saakka useimmat.
Silti he eivät saa velkoja maksettua, miten voisivatkaan, koska velkaa on aina 70% enemmän kuin mitä rahaa on olemassa.[/QUOTE]

Olet varmasti ihan oikeassa, mä vaan vertasin tuohon narsismiin että se tuskin on kenellekään mikään kovin "tavoiteltava olotila" ainakaan läheisten mielestä jos sellaisia sattuu olemaan.

Mutta, rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy, niinhän se on aina ollut ja tulee aina olemaan kunnes ei ole enää mitään :) Pakko vaan ottaa irti se mitä saa, mutta henk koht en voi sanoa että olisin kovin ylpeä jos lapsestani tulisi sellainen ihminen joka tavoittelee vain valtaa ja henkilökohtaista etua, elämässä kun on aika paljon muutakin (ainakin omasta mielestä merkittävämpää).

Mutta, rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy, niinhän se on aina ollut ja tulee aina olemaan kunnes ei ole enää mitään :) Pakko vaan ottaa irti se mitä saa, mutta henk koht en voi sanoa että olisin kovin ylpeä jos lapsestani tulisi sellainen ihminen joka tavoittelee vain valtaa ja henkilökohtaista etua, elämässä kun on aika paljon muutakin (ainakin omasta mielestä merkittävämpää).

Ei, se on noin niin kauan kuin sen halutaan noin olevan. Kuka haluaa? Se jolla on sitä rahaa ja se jolla sitä rahaa on on myös valtaa.
Sen sijaan sen ei tarvitse olla noin, koska köyhiä on enimmistö ja enimmistö voi nousta jos he nousevat yhdessä, ei yksin.
Yhdessä olo on uutenkin tärkeää, mieti miten paljon enemmän aikaan saisi 7 miljardia ihmistä jos kaikki toimisivat yhdessä? Nyt ei toimi koska vallanpitäjät sen estävät.

Yhteistyössä