Älä mene kadotukseen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bertta07
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

bertta07

Vieras
Kadotuksesta puheenollen monet ihmiset ajattelevat, ettei se ole totta. He pitävät sitä vain keksittynä juttuna, jota ei tarvitse ottaa vakavasti. He ajattelevat, että parempi olla pohtimatta lainkaan koko asiaa ja sittenhän sen kuoleman jälkeen näkee, mitä todella tapahtuu. Miksi vaivata päätään asialla, josta ei kuitenkaan ole niin suurta varmuutta? Mieluusti he myös keskustelevat ja ottavat esille monenlaisia hengellisiä asioita, jotka ovat aivan epäolennaisia verrattuna heidän sielunsa pelastukseen (naispappeus, voiko Jumala luoda niin suuren kiven ettei voi sitä kantaa…). Niillä he ehkä yrittävät torjua syvemmän keskustelun siitä, mitä tapahtuu tämän elämän jälkeen.

Mutta onko kadotus sittenkin totta? Onko kuolemanjälkeistä elämää? Sillä Jeesus, joka puhui paljon taivaasta mm. sanoen ”Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa” (Joh 14:2), puhui myös kadotuksesta. Hän mainitsi molemmat asiat puheissaan, joten meidän on hyvä miettiä, pitävätkö ne paikkansa. Miten kukaan voi olla sataprosenttisen varma, etteivätkö esim. seuraavat jakeet olisi totta? Ne osoittavat, että teoillamme on merkitystä eikä ole aivan sama miten elämme. Jos elämme sydän paatuneena, emme peri Jumalan valtakuntaa. Lisäksi ne osoittavat sen vakavan asian, että jos nimemme eivät ole elämänkirjassa, joudumme kadotukseen.

Tekstin lähde; Kadotus helvetti iankaikkisuus kuolemanjälkeinen elämä sielu

colbert.gif

• Tykkää
Reactions: Minskii ja Irski
Kadotuksesta puheenollen monet ihmiset ajattelevat, ettei se ole totta. He pitävät sitä vain keksittynä juttuna, jota ei tarvitse ottaa vakavasti. He ajattelevat, että parempi olla pohtimatta lainkaan koko asiaa ja sittenhän sen kuoleman jälkeen näkee, mitä todella tapahtuu. Miksi vaivata päätään asialla, josta ei kuitenkaan ole niin suurta varmuutta? Mieluusti he myös keskustelevat ja ottavat esille monenlaisia hengellisiä asioita, jotka ovat aivan epäolennaisia verrattuna heidän sielunsa pelastukseen (naispappeus, voiko Jumala luoda niin suuren kiven ettei voi sitä kantaa…). Niillä he ehkä yrittävät torjua syvemmän keskustelun siitä, mitä tapahtuu tämän elämän jälkeen.

Mutta onko kadotus sittenkin totta? Onko kuolemanjälkeistä elämää? Sillä Jeesus, joka puhui paljon taivaasta mm. sanoen ”Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa” (Joh 14:2), puhui myös kadotuksesta. Hän mainitsi molemmat asiat puheissaan, joten meidän on hyvä miettiä, pitävätkö ne paikkansa. Miten kukaan voi olla sataprosenttisen varma, etteivätkö esim. seuraavat jakeet olisi totta? Ne osoittavat, että teoillamme on merkitystä eikä ole aivan sama miten elämme. Jos elämme sydän paatuneena, emme peri Jumalan valtakuntaa. Lisäksi ne osoittavat sen vakavan asian, että jos nimemme eivät ole elämänkirjassa, joudumme kadotukseen.

Tekstin lähde; Kadotus helvetti iankaikkisuus kuolemanjälkeinen elämä sielu

Se on vähän ristiriitanen! Itse uskon että joku loi mutta en tiedä kuka! Olen muuten tieteellinen!

Okei. Mä alan varmuuden vuoksi kulkemaan jossain taivaskinkereillä. Jos se kadotus onki olemassa. Auttasko joku ihan tommonen normiseurat kerran kuussa? Tossa lähellä on kinkeripaikka. Jonkun lahkon pykäämä torppa. Jos alkas antaan kolehtia sun muuta synnynpäästöä ynnä rippiä ja sitte kiertäis sen kauhean kadotuksen. Meniskin taivaaseen että helemat vaan paukkus.

Ihan mielenkiinnosta, millaista on sinun mielestäsi olla kadotuksessa? Onko kadotuksessa olevalla tietoisuutta, kehoa tai vapautta? Entä millainen ja missä on Jumalan valtakunta? Onko ihmisellä siellä keho ja vapaa tahto? Onko hän yhä erehtyväinen?

[video=youtube;plVozwN-T44]http://www.youtube.com/watch?v=plVozwN-T44[/video]

Miksi tätä paskaa linkitetään tänne jatkuvasti? Ylläpito voisi ruveta puuttumaan pikkuhiljaa, ei tämä ole mikään mainosta blogiasi -palsta.

Mutta onko kadotus sittenkin totta? Onko kuolemanjälkeistä elämää? Sillä Jeesus, joka puhui paljon taivaasta mm. sanoen ”Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa” (Joh 14:2), puhui myös kadotuksesta. Hän mainitsi molemmat asiat puheissaan, joten meidän on hyvä miettiä, pitävätkö ne paikkansa.

Eli jos (sinulle: kun) Jeesus sanoi jotakin, niin pitää olettaa että se jokin on totta? No, pelkää sinä kadotusta aivan vapaasti, minä elän elämääni juuri nyt, en haudan takaa.

Sitä sopii miettiä kannattaako elää tämä elämä joka ainakin on vai elää odottaen jotain mitä saattaisi ehkä olla.

Oikein pitäisi pyrkiä tekemään, olemaan hyvä itselleen ja muille, mutta kokisin silti järkevämpänä keskittyä tähän hetkeen eikä odottamaan jotain ehkä mahdollista (puhumattakaan epätodennäköisestä) sitten joskus tämän tomumajan maaduttua..

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26271262:
Eli jos (sinulle: kun) Jeesus sanoi jotakin, niin pitää olettaa että se jokin on totta? No, pelkää sinä kadotusta aivan vapaasti, minä elän elämääni juuri nyt, en haudan takaa.

kun joskus tuli dokkarina teeveestä? Jeesus sano: miks ristiin naulittiin koska ihminen ei ole viellä valmis tietämään totuutta! Onko se vielläkään? Uskotaan mitä sanotaan eikä käytetä sitä järkeä! nää jeesustelijat ei osaa jeesuksen sanomaa!

Tuolla ukkelilla on mielenkiintoisia ajatuksia avioliitosta.

Kannattaa lukasta nekin niin sitten ei kellekään enää koskaan tule avioliitossa ongelmia.
Itse olen tasa-arvon kannalla, en tiedä millaisessa liitossa nämä ohjeet olisivat toimivia. ehkä jos mies on hiukan narsistinen ja vaimo alistunut tossukka

http://www.jariiivanainen.net/apua_avioliittoon3.html

Alkuperäinen kirjoittaja Eikös;26271506:
tämä ole keskustelupalsta? Kyllä uskonasioistakin käsittääkseni saa täällä puhua.

Kun olisikin sitten keskustelua. Ei sanan julistaminen ja jakeiden kopioiminen ketjuihin mitään keskustelua ole. Sitä se suurimman aikaa on fundamentalisteilla jotka haluaa netissä levittää sanaa.

Yhteistyössä