Alan olemaan TOSI kyllästynyt tohon mieheen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tosi väsynyt kolmen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tosi väsynyt kolmen äiti

Vieras
Tänään aamulla mulla oli tosi kova päänsärky(oli koko eilisillan ja yön),kuopus herätti 8 jälk.ja sitä ennen olin heräillyt muutenkin(esim.taluttanut keskimmäisen takaisin sänkyynsä ym.)Olo oli aivan kamala aamulla,en olisi millään halunut herätä,mutta pienimmäinen 1v8kk on vaativainen..Yritin tökkiä miestä hereille,että auttaisi(hänellä vasta kolmeksi töihin meno),mutta ei inahtanutkaan..Oli pakko nousta ylös itse..Vielä tosa puol 10 aikaan kävin herättelemässä ja kysymässä,että voisiko tuilla apuun,että saisin levätä..Ja mitä vielä!Käänsi vain kylkeä ja tiuski takaisin..Sielläpä sitten nukkukoon,prkl!Onneksi jaksan jotenkuten tässä panadolin voimalla..Silti ois ihan apäästä lepäämään,mutta ukko tietenki nukkuu 11 asti,kuten aina vapaapäivinään ja iltavuoropäivinä..Hänellähän on sihen oikeus,koska käy töissä ja minä olen VAIN kotona..
Juu,moni muukin asia on alkanut miehessä ärsyttämään,että kohta tuntuu siltä että parempi olsii olla yksinhuoltajana,saisinpa ainakin vapaahetkeni silloin kun lapset olsiivat isällään..Nykyisin meidän arki on sitä,että MINÄ hoidan kaiken,kun mies käy vuorotöissä,ja kun hän on vapaalla niin minä teen silti kaiken,koska silloin hän haluaa vain nukkua ja ola vaan..Eläköön sitten vain sitä omaa elämäänsä!

Joka asiasta täällä pitäisi muka lempata mies aina..

Eikö kannattaisi istuttaa mies alas ja käydä vakava keskustelu, niin että hän tietää, että todella tarkoitat sitä, että homma mättää sun mielestä? (Nalkutus menee kuitenkin aina kuuroille korville).

Voin kuvitella olosi, itse kärsin usein pääkivuista........kisko se äijä ylös sieltä ja lähde muualle lepäilemään jos ei kotona luonnistu.
Älä tee enää kotitöitä tai mitään, istukaa ja keskustelkaa mikä muutos on tultava elämään.
Sanot että nyt loppu.
Luultavasti ei auta, tai auttaa hetken.

no, oisko vikaa siinäkin, että sinä teet tosiaan kaiken? jääkö miehelle sijaa olla mies ja mikä on hänen roolinsa teidän perheessä? onko miehesi käsittänyt tekemisesi niin, että sinä olet äiti ja hänkin vain yksi lapsi? tiedän tapauksia nimittäin. jos ei pysty puhumaan miehensä kanssa, on minusta ihan turhaa tänne valittaa omaa huonoa valintaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:

Joka asiasta sitä pitääkin aina inistä. Jos ei itse osaa/tajua tehdä jotain tilanteen eteen, vaan vinkuu keskustelupalstalle kuinka paska äijä on, niin samantien voi ukon lempatakin. Vai mitä.

pistä mies seinää vasten,lähde ihan kylmän viileesti yksin kotoa pois,herätät miehen ja ilmoitat että on nyt yksin vastuussa lapsista. mä ainakin tekisin niin jos mun mies ei suostus lapsia vahtimaan ja menisin vaikka sukulaisten luo nukkumaan.

miks miehillä on niin vaikeata joskus tajuta että ei me äidit kotona löhötä lasten kaa..
oon miettiny et miten hitossa täällä hoituu kotityöt tai kuka ne kerke tehdä kun mä palaan kohta töihin..nyt olleet mun vastuulla kun kotona olen ollut,mut mies osallistunut miten kerennyt.

Ootko mun siskoni? Kuulostaa tutulta :whistle:

Mut todellisuudessa, usein oma olo on helpompaa yksinhuoltajana. Silloin ei tarvitse murehtia siitä ukosta, josta kokoajan ärsyyntyy ja kiukustuu!! Joskus on helpompaa ilman sitä riidan aiheuttajaa :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Tiuhti-81:
pistä mies seinää vasten,lähde ihan kylmän viileesti yksin kotoa pois,herätät miehen ja ilmoitat että on nyt yksin vastuussa lapsista. mä ainakin tekisin niin jos mun mies ei suostus lapsia vahtimaan ja menisin vaikka sukulaisten luo nukkumaan.

miks miehillä on niin vaikeata joskus tajuta että ei me äidit kotona löhötä lasten kaa..
oon miettiny et miten hitossa täällä hoituu kotityöt tai kuka ne kerke tehdä kun mä palaan kohta töihin..nyt olleet mun vastuulla kun kotona olen ollut,mut mies osallistunut miten kerennyt.

miehiä on erilaisia. ja mun mies sanoo, että jos meidän perhe tulee toimeen vaikka emme nyt tänään imuroi tai pyykkää, niin asiat järjestykseen. siksipä meillä on vähän kotitöitä, kun me emme ressaa. monet naiset ei muuten anna miehen tehdä mitään, kun ne tekee kuulema väärin. silloin on turha täällä huudella (en tarkoita ketään henk koht). kyllän mulla on sitten ihana mies...tänäänki se aikoo illalla imuroida koko talon, opetella tekemään vispipuuroa (meikä neuvoo) ja paistaa lättyjä. siinä meidän tän pvn kotityöt. niin, tiskikoneen minä voin tässä päivän aikana tyhjentää.

Alkuperäinen kirjoittaja Blissss:

Joka asiasta sitä pitääkin aina inistä. Jos ei itse osaa/tajua tehdä jotain tilanteen eteen, vaan vinkuu keskustelupalstalle kuinka paska äijä on, niin samantien voi ukon lempatakin. Vai mitä.

Kyllä se vaan joskus tekee hyvää purkaa pahaa mieltä jos ukko käyttäytyy kusipäisesti. Miksei sitä saisi täällä tehdä. Muiden on helppo aina tulla sanomaan, että minä ainakin jättäisin tuollaisen sian.

Alkuperäinen kirjoittaja Blissss:

Kyllä se vaan joskus tekee hyvää purkaa pahaa mieltä jos ukko käyttäytyy kusipäisesti. Miksei sitä saisi täällä tehdä. Muiden on helppo aina tulla sanomaan, että minä ainakin jättäisin tuollaisen sian.

Jep. Varsinkin kun minä todella jätin vastaavanlaisen vätyksen, olen siis mitä prhain simerkki sanomaan juuri niin. Elämänlaatu parani noin 800 %.

Alkuperäinen kirjoittaja 4mama:

miehiä on erilaisia. ja mun mies sanoo, että jos meidän perhe tulee toimeen vaikka emme nyt tänään imuroi tai pyykkää, niin asiat järjestykseen. siksipä meillä on vähän kotitöitä, kun me emme ressaa. monet naiset ei muuten anna miehen tehdä mitään, kun ne tekee kuulema väärin. silloin on turha täällä huudella (en tarkoita ketään henk koht). kyllän mulla on sitten ihana mies...tänäänki se aikoo illalla imuroida koko talon, opetella tekemään vispipuuroa (meikä neuvoo) ja paistaa lättyjä. siinä meidän tän pvn kotityöt. niin, tiskikoneen minä voin tässä päivän aikana tyhjentää.

no oikeassa olet :) tuntuu vaan nyt että kädet on täynnä töitä kahden lapsen ja huushollin kanssa ja että pitäisi vielä käydä töissä.mut ehkä hommat lutviutuu siitä ja on mun kans omaa miestäni kehuttava sen verran et tekee kyllä kun vaan mainitsen jostain,ei se kyllä aina itse tajua jos jotain on tekemättä..
eikös joku oo sanonut että ei ne lapset muista virheettömän puhdasta kotia vaan vanhemmat jotka oli läsnä lapsuudessa.

ja oon kyllä sanonut äidilleni tai jollekin joka on päivitellyt jos on sattunut olemaan tavarat hujan hajan että meille saa tulla kyllä ihan vapaasti siivoamaan jos niin paljon vieraita häiritsee

:D en pistä vastaan..

meillä on samaa paitsi että minä kaiken lisäksi käyn vielä iltatöissä.. jolloin mies katsoo poikaa sen ruhtinaalliset 3 tuntia kunnes pistää nukkumaan..(yhteensä 9tuntia viikossa..)

no oikeassa olet :) tuntuu vaan nyt että kädet on täynnä töitä kahden lapsen ja huushollin kanssa ja että pitäisi vielä käydä töissä.mut ehkä hommat lutviutuu siitä ja on mun kans omaa miestäni kehuttava sen verran et tekee kyllä kun vaan mainitsen jostain,ei se kyllä aina itse tajua jos jotain on tekemättä..
eikös joku oo sanonut että ei ne lapset muista virheettömän puhdasta kotia vaan vanhemmat jotka oli läsnä lapsuudessa.

ja oon kyllä sanonut äidilleni tai jollekin joka on päivitellyt jos on sattunut olemaan tavarat hujan hajan että meille saa tulla kyllä ihan vapaasti siivoamaan jos niin paljon vieraita häiritsee

Meillä vähän sama tyyli tuossa asiassa, että minun pitää olla ns. työnjohtaja, mutta mies kyllä tekee, kun pyydän. Sillä vaan ei ole sellaista käytännön otetta kodinhoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Debra:

Meillä vähän sama tyyli tuossa asiassa, että minun pitää olla ns. työnjohtaja, mutta mies kyllä tekee, kun pyydän. Sillä vaan ei ole sellaista käytännön otetta kodinhoitoon.

joo.. ei tuo minunkaan oikeesti tajua että ois imuroitava vaan mun on mainittava. tai tiskikoneen tyhjennys tms. tuleehan siinä vähän joskus sellanen olo et toista käskyttää,mut näin homma toimii hyvin meillä.

Kuulostaa "inhottavalta" :( Minäkin hoidan pojan ja kotityöt suurimmaksi osaksi meidän perheessä koska mies käy töissä. Töistä kotiin tullessaan kuitenkin saan apua jos sitä tarvitsen. Mies pesee vapaapäivinään pykkiä, siivoaa ja laittaa tiskit. Kaikki ei siis onneksi aina jää minun harteilleni :)

Yhteistyössä