Alan olla tähän tilanteeseen todella väsynyt...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PangPang
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PangPang

Aktiivinen jäsen
06.08.2004
2 272
0
36
.. nyt purkaudun ja kerron miltä tuntuu.. kivittäkää, tuomitkaa, ihan mitä vaan- aivan sama...

Aihe :imetys.
Mulla neljä lasta.. kolmen aiemman kohdalla rinnasta vieroitus on käynyt todella kivuttomasti, ja imetys on loppunut 8-10 kuun ikäisinä..

Tää neljäs on ihan mahdoton :'( nytkin oon istunut tässä yli tunnin ja imettänyt.. tää toistuu useasti päivän aikana, iltaisin täytyy imettää noin 2 tuntia ennen ku tän saa nukahtamaan, ja aina kun nukahtaa, otan tissin pois suusta niin hetiherää ja alkaa kaamee huuto! :ashamed: öisin poika nukkuu mun vieressä - tissi suussa.
Päivisin syö kyllä erittäin tukevasti ja vielä illalla viimeiseksi puuron. Että nälkä sillä ei todellakaan ole..

Mut mä oon oikeesti niin pirun väsynyt :'( Öisin ei opysty nukkumaan kuin niskat vinossa ja päivät, illat ja yöt menee imettäessä.. Muuten poika huutaa vaan suoraa huutoa..

Mä en nauti tästä tilanteesta yhtään, ja tuntuu et koko perhe kärsii tästä, koska mä olen niin väsynyt.. ja kiukkuinen kun en ehdi olemaan yhtään niin paljon myös toisten lasten kanssa kun tahtoisin.. en ehdi - koska aina imetän.

Poika on pian 11 kuukautta.. Ollaan tassuteltu, hyssytelty, ja kaikkee mahdollista kokeiltu, mutta ainoa mikä tuottaa tulosta ja antaa mahdollisuuden muille perheenjäsenille nukkua, on tissi!

Suoraan sanottuna - olen ihan VITUN väsynyt :'( :'( :'( :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Mutteri:
.. nyt purkaudun ja kerron miltä tuntuu.. kivittäkää, tuomitkaa, ihan mitä vaan- aivan sama...

Aihe :imetys.
Mulla neljä lasta.. kolmen aiemman kohdalla rinnasta vieroitus on käynyt todella kivuttomasti, ja imetys on loppunut 8-10 kuun ikäisinä..

Tää neljäs on ihan mahdoton :'( nytkin oon istunut tässä yli tunnin ja imettänyt.. tää toistuu useasti päivän aikana, iltaisin täytyy imettää noin 2 tuntia ennen ku tän saa nukahtamaan, ja aina kun nukahtaa, otan tissin pois suusta niin hetiherää ja alkaa kaamee huuto! :ashamed: öisin poika nukkuu mun vieressä - tissi suussa.
Päivisin syö kyllä erittäin tukevasti ja vielä illalla viimeiseksi puuron. Että nälkä sillä ei todellakaan ole..

Mut mä oon oikeesti niin pirun väsynyt :'( Öisin ei opysty nukkumaan kuin niskat vinossa ja päivät, illat ja yöt menee imettäessä.. Muuten poika huutaa vaan suoraa huutoa..

Mä en nauti tästä tilanteesta yhtään, ja tuntuu et koko perhe kärsii tästä, koska mä olen niin väsynyt.. ja kiukkuinen kun en ehdi olemaan yhtään niin paljon myös toisten lasten kanssa kun tahtoisin.. en ehdi - koska aina imetän.

Poika on pian 11 kuukautta.. Ollaan tassuteltu, hyssytelty, ja kaikkee mahdollista kokeiltu, mutta ainoa mikä tuottaa tulosta ja antaa mahdollisuuden muille perheenjäsenille nukkua, on tissi!

Suoraan sanottuna - olen ihan VITUN väsynyt :'( :'( :'( :'(

Pitää sua tuttina, koita vieroittaa. Oma tuntemus ois ollu.. YÄK

Teillä mahatauti hellittänyt?
:hug:
Kuule, luulisin ja uskosin että tuossa vaiheessa jos vain mahdollista, niin Iskä avuksi.
Eli unikoulu. Niin kaameelta kun se kuulostaakin, niin tissi pois :(

Meillä ollaan unikoulu pidetty neljälle, tosin pullosta vierotettiin, mutta pahin ja pisin aika oli 4 yötä kun ei saatu nukuttua kun pätkiä. Mutta kun sen vajaan viikon jaksaa, niin kyllä sieltä se palkinto häämöttää.

Ja tämä on vain minun mielipide

Voisko joku tulla hoitamaan lasta esim. viikonlopun ajaksi, niin ei "haista" sun maitoa? Jos vierotus sujuis sillä lailla kivuttomammin. Ite oisit jossain toisaalla sen ajan huilaamassa vaikkapa toisten lasten kanssa.

:hug: Takuulla vituttaa, väsyttää ja rasittaa.

mä annan varovaisesti yhden lapsen äitinä neuvon jonka varmaan jo itsekkin tiedät (tuntuu tyhmältä koska olet varmasti kokeneempi näissä asioissa kun mä) että mitäs jos vaan lopettaisit kerrasta tissittelyn. kokonaan, tuttia vaikka tilalle tai rättiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Marsupilami--:
Kuule, luulisin ja uskosin että tuossa vaiheessa jos vain mahdollista, niin Iskä avuksi.

Meillä ollaan unikoulu pidetty neljälle, tosin pullosta vierotettiin, mutta pahin ja pisin aika oli 4 yötä kun ei saatu nukuttua kun pätkiä. Mutta kun sen vajaan viikon jaksaa, niin kyllä sieltä se palkinto häämöttää.

joo, mahatauti alkaa olla voitettu, onneksi. :)

Eilenki iskä koitti nukuttaa, kaameeta huutoa yli tunti.. sit heräs muut lapsset, oli pakko ottaa tissille et toiset sai nukkua.. :ashamed:

Eilenki iskä koitti nukuttaa, kaameeta huutoa yli tunti.. sit heräs muut lapsset, oli pakko ottaa tissille et toiset sai nukkua.. :ashamed:

Eli poikakin on varmaan nyt oppinut, että kun tarpeeksi kauan vaan huutaa, tissiä tulee.
Nyt täytys vaan olla TIUKKANA, eikä antaa tissiä vaikka huutais kuinka. Kaikin tavoin yrittää vaan rauhotella.

Niin ja tiedän kyllä, että kun itse on väsynyt tilanteeseen jo muutenkin, sitä tekee loppujen lopuksi mitä vaan, että lapsi hiljenee..
Eli jos vaan pystyt, niin "katoat" pariksi päiväksi maitokannuinesi. :D

Sehän se on pahin ku muu sakki herää, mut entäs saisitko tosiaan vaikka viikonlopuks ittes ja isommat pois? Jos isä jaksais sen kaks ekaa iltaa yksin? Ei siinä oo muuta mahollisuutta kun se huudattaminen.. Tuttia ja rättiä, mut ei tissiä.

Voimia

Tää olis niin paljon helpompaa kun ei olis muita lapsia jotka häiriintyy huudosta..

sain yllättäin kutsun huomenna kaverin synttärijuhliin.. olin sitä mieltä etten mene ja en voi jättää yöhoitoon tätä.. mut nyt päätin et hitto mähän menen.. mummi lupas ottaa lapset yöhoitoon.. sunnuntaina kun haetaan lapset, niin siinä olis hyvä sauma lopettaa kun vuorokauden joutuu olemaan ilman tissiä muutenki...

Mulla tissistä vierotus tapahtui n. puolitoista viikkoa sitten.
Just siksi, kun yöllä halusi aina vaan useammin ja useammin syyä, vaikkei nälkä tuon ikäisellä enää yöllä oo (1v1kk)
Yks yö oli kauhee, mä nukuin pojan kans eri huoneessa kun muut ja hyssyttelin sitä. Pisin pätkä minkä huus yhtä putkee, eikä rauhoittunut oli 45min. Ja sen jälkeen tuli äitiltäkin jo itku, tosi kökkö olo oli, tuntui pahalta huuattaa :(
Sitten pari yötä oli semmosii et kerran heräs huutaan, mutta kun otti syliin, rauhoittui heti.
Nyt meillä nukutaan hyvin =)

Tuttua, meiän toinen poika oli samanlainen.Mä olin hälle tuttina,iltasin istuin 3-4t sohvalla ja imetin samoin päivisin ja öisin meni monta tuntia siihen.

Oletko kokeillut vierottamista silleen et vaik nyt aamulla et anna rintaa ja teet näin vaik viikon verran tai mikä aika susta on hyvä, tilalle nokkamukia, lähette pihalle niin et hällä ois muuta tekemistä kun vaan miettiä sitä rintaa, alkuun tietty on huutoa mut nopeesti noi pienet tottuu uusiin asioihin.
Sit seuraavaks vähennät taas imetyskerran jostain kohtaa päivän aikana.
Näin mä tein ja suht nopeesti päästiin irti imetyksestä.

aloittajan kirjoitus oli kun mun suustani esioisen aikaan,paitsi ei ollut muita lapsia,eikä liioin miestä7mitään muutakaan apua.

neuvolassa sanoivat että muutama yö menee,no 4KUUKAUTTA SE VIELÄ ITKI ÖISIN lopetuksen jälkeen! ja alkoi aamuisin herätä 5.30 :O voi elämä nousee niskavillat pystyyn kun vain ajattelenkin, ihan hirveää aikaa elämässä.
voimia ap!

Poistun nyt tiskaamaan ja siivoomaan.. kun nyt sain 1,5 tunnin imetyksen jälkeen vauvan nukahtamaan.. tuun myöhemmin katsomaan jos oote vielä kirjoitelleet jotain..

Lähde ihmeessä, saisit poikki tuon tilanteen. Kun olis nyt mahdollisuus auttaa asiaa. Eihän kukaan kestä tuollaista ja parempi se on lapsellekin saada jotain tolkkua tuohon sun tuttina pitämiseen.

voi niin tuttua..voimia. kakkonen oli ihan järkyttävä tissikone. kun lopulta sain vieroitettua niin alkoi kädet ja jalat mun ympärillä nukkuminen joka jatkuu ja jatkuu.kakkonen on siis nyt 5.v ja viimeks viime yönä mun koko kroppa huus:happea happea, ja siinä se hikinen jötkäle vaan kietoi mua tiukemmin viereensä.
voimia

Musta tuntu meidän tissitakiaistytön kohdalla tossa iässä erittäin mahdottomalta vierottaa tissistä, vaikkakin yritin kyllä kovasti. Sekun ei vaan huolinu pulloo, ja yöllä roikku tississä koko ajan. Olin todella tympääntynyt tilanteeseen, ja äärettömän väsynyt myös. Mutta tississä se roikku öisin 1v 6kk ikään asti... Vaikka kaikkeni koitin, ja koitin myös huudattaa pari yötä, mutta ilman tulosta. Enkä voinu kuitenkaan antaa jatkuvasti karjua naama punasena, kun kerrostalossa sillon asuttiin...

Se oli kamalaa aikaa, joten ymmärrän ap:n tunteet vallan hyvin, vaikken osaakaan neuvoa muuta kuin että koita vaan sitkeesti vierottaa, etenkin jos muksus huolii pulloa. Pistä mies juottamaan pullosta, se kelpaa yleensä paremmin isältä kuin äidiltä, äidillä kun olis se tissikin....

Kolmannen lapsen kohdalla päätin, et imetys on lähes kerrasta poikki puoli vuotiaana, ja niin se olikin. Onneks poika pienen harjoittelun jälkeen otti pullosta, ja korvikekin kelpas hyvin.

Meillä kanssa neiti pitää äitiään tuttina.. lisä maitoa saa koska ei aluksi paino noussut tarpeeksi. Edelleen imetän ja anna pulloa.. Mutta tuttia ei huoli ei sitten millään mielummin imisi tissiä taikka vaan tyhjää pulloa...

Millä mä saan neitosen syömään tuttia sillä peukku hakeutuu jo suuhun välillä ja sitä en todellakaan halua..
Koskaan ei tälläistä tilannetta ole näiden muksujen kanssa ollut. Voi siis suurperheen äippäkin olla hukassa vauvansa/lastensa kanssa =)

Alkuperäinen kirjoittaja Tanja72:
Meillä kanssa neiti pitää äitiään tuttina.. lisä maitoa saa koska ei aluksi paino noussut tarpeeksi. Edelleen imetän ja anna pulloa.. Mutta tuttia ei huoli ei sitten millään mielummin imisi tissiä taikka vaan tyhjää pulloa...

Millä mä saan neitosen syömään tuttia sillä peukku hakeutuu jo suuhun välillä ja sitä en todellakaan halua..
Koskaan ei tälläistä tilannetta ole näiden muksujen kanssa ollut. Voi siis suurperheen äippäkin olla hukassa vauvansa/lastensa kanssa =)

Voit koettaa erimallisia, merkkisiä, kumisia, silikonisia jne....mutta jos ei syö niin ei syö. Omalleni alkoi kelvata yhtäkkiä 5kk iässä kun olin jo ehtinyt luovuttaa ja ajattelin ettei se ole tutinsyöjä. Itse olen ollut peukunsyöjä, vieroittauduin itse ja hampaat hyvät. Vauvalla on imemistarve enkä kuitenkaan lähtis ottamaan paineita peukusta/käden syönnistä.

:hug: :hug: :hug: Yritä kestää. Ei se huuto ikuisesti kestä. :hug: :(

Nyt vuosia myöhemmin muistelee jo vähän naureskellen siskontyttären vierroitusta tissistä. Se huusi ja raivosi kaksi viikkoa iltaisin. Vaati tissiä, karjui käytävässä, sängyn alla, sängyn päällä. Naapurit tuli varovasti kyselemään meiltä onko lapsi kovinkin kipeä, kun huutaa niin kovin pitkin öitä. Sisko selitti, että tissivierroituskäynnissä, ei ne yleensä kovin kauaa huuda, mutta tässä nyt tuntuu kestävän. Ja se oli henkisesti pitkä kaksi viikkoinen. En tiedä mistä se sisko sitä kärsivällisyyttä sai niin paljon, että jaksoi hermostumatta kuunnella sitä sydäntä särkevää huutoa.

Sitten se huuto lakkasi. Mutta aina tissit nähdessään se innostui, monta kuukautta vierrottamisen jälkeenkin. Minä odotin silloin esikoista ja kokeilin tissiliivejä, niin tyttö huusi 'mammammamam' ja lähti kuin susi saaliin perään keittiönpöytää pitkin konttaamaan. Ja tätini tissiin kävi saunassa kiinni, kun täti erehtyi syliin ottamaan. Siinä se tyytyväisenä kävi imaisemassa, vaikka mitään ei tullut :laugh: :laugh:

Yhteistyössä