Alan olla tosi väsynyt näihin oireisiini.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt"

Vieras
Oireet alkoivat noin 1½ vuotta sitten, välillä oli useampi kuukausi oireetonta, sitten alkoi viime keväänä uudelleen ja on jatkunut. Olen käynyt lääkärissä useamman kerran, minulta on tutkittu verensokeri, tulehdusarvot ja reumakokeet on tehty, näissä ainoastaan tulehdusarvo hieman koholla. Verenpaineet normaalit.

Oireita on

- nivelien kipeys, erityisesti ranteet, sormet. viime syksynä myös lantio, ja nyt tänä keväänä viimeisen parin viikon aikana polvet ovat kipeytyneet. (Lantio parani kolmessa kuukaudessa)

- nivelissä "turvotusta", eivät siis näytä kovin turvonneilta, mutta tunnen esim käsien liikeradoissa sellaista turvotusta. vaikea selittää.. nivelet siis tuntuvat siltä, kuin ne tuntuvat turvonneina

- niveliin tulee löystymistä, eli tunnen vaikka sitten uimassa, potkiessani jaloillani vedessä, kuinka nilkan nivelet on löystyneet. Käsiä vetäessä antavat periksi paljon

- hiukset katkeilevat ja myöskin ihan irtoilevat

- kuumeinen olo usein, mutta ruumiinlämpö on välillä 35.8 - 36.3

- kurkku kipeä joka aamu

- iho kiristää ja menee haavoille, suupielet, korvanlehdet, kädet. enemmän kuin normaalisti siis, olen kuivaihoinen kyllä, mutta nyt mikään ei tunnu riittävän, ei ravinnon muokkaukset tai rasvaaminen

- voimakasta väsymystä. uniongelmiakin on, mutta myöskään kunnolla lepääminen ei vie väsymystä pois. jos olen liian väsynyt, alan takellella sanoja, pyörryttää, tasapaino tuntuu vaikealta

- pää tuntuu "sumuiselta". Minun on vaikea saada ajatuksia kiinni, tuntuu että ajatukset kulkevat liian nopeasti ja en saa niistä jotenkin kiinni. on vaikea selkeyttää ajatuksia.

- unohtelen asioita

- vatsa kipeytyy jatkuvasti, syöminen aiheuttaa ripulia

- kuukautiset oli ennen säännölliset, nyt tammikuussa oli yhdet, sitten kahteen kuukauteen ei mitään, sitten tiputteli milloin sattuu, sitten vuosin kaksi viikkoa

- pulssi menee miten sattuu välillä, eli sydän muljahtelee tai ottaa sellaisia pyrähdyksiä

- pää on usein kipeä, usein migreeniä ja näköhäiriöitä

- en muista oliko jotain muuta vielä. saamaton olo ainakin. vaikea päättää asioita.

Kuulostaa hormonaaliselta ongelmalta, esim estrogeenidominanssilta. Onko kilpirauhasarvot katsottu?

En muista. Voi olla, että se joku peruskoe oli listassa viime kesänä, en muista enää.

Olen menossa viikon päästä lääkärille taas, mutta sekin turhauttaa kun lääkäri vaihtuu koko ajan, ja monet suhtautuvat minuun kuin liioittelevaan luulotautiseen, varmaan osittain myös siksi että olen aikaisemmin ollut mt-toimiston asiakas paniikkihäiriön vuoksi. Osaan mielestäni kuitenkin erottaa toisistaan paniikkikohtauksen ja muut oireet, enkä ole 2½ vuoteen saanut paniikkikohtauksia.

syön kipuihin reumalääkkeitä silloin kun on pakko. Nyt olen ollut viikon lomalla töistä, enkä juuri jaksaisi muuta kuin levätä.

Onko sinulta kilpirauhasarvot jo katsottu? Entä tosiaan borrelliavasta-aineet? Tumavasta-aineet (autoimmuuniasioihin liittyen)? Nämä on ainakin ihan peruskokeita joita jokaiset tk-lääkärin pitäisi pystyä ottaa. Jos ei ole otettu, vaadi ne. Itse käynyt lähes samoilla oireilla todella paljon kokeita läpi, varmaa diagnoosia en ole saanut. Kuukauden ab-kuurin mahdollista borrelioosia vastaan söin..

Kilpirauhanen, sarkoidoosi, keliakia, fibromyalgia jne. Vaihtoehtoja on lukemattomia, sinun pitäisi päästä kunnon lääkäriin.

Kilpirauhasta aloin itekkin veikkailla. Oireet sopis siihen. Ei muuta kuin kipi kapi varaamaan aikaa labraan, että katsovat kilppariarvot.

Itelläni saman tyyppisiä oireita ja pystyn vasta kesälomalla laittaa noita asioita kuntoon.

Ihan kuin olisit kirjoittanut minun oirelistaani! :) Olen käynyt monissa eri labrakokeissa ja monella eri lääkärillä. Kilpirauhasarvoni ovat alarajalla mutta peruslääkäreiden mielestä ei ole mitään vikaan, kun ovat rajoissa. Olen menossa pyytämään uudet kilpparikokeet ja sen jälkeen menen tulosten kanssa yksityiselle endokrinologille, joka asiasta oikeasti tietää. Huomaathan, että tavallinen lääkäri ei osaa arvioida hormonaalisia sairauksia (joitain poikkeuksia toki voi olla mutta itselleni ei ole vastaan sattunut yhtäkään sellaista)!Olen kärsinyt tästä jo reilu 10 vuotta, josta kaksi viimeisintä vuotta tilanne on huomattavasti pahentunut. Nyt tosiaan jo toivon, että tuo endo ymmärtäisi tilanteen ja antaisi tyroksiinilääkityksen edes koemielessä, kun ei siitä kerran ole haittaakaan. Katsopa

Kilpirauhasen vajaatoiminnan oireet ja toteaminen

JA

Luontaisnetti

Ootko koskaan kokeillut olla kokonaan ilman viljatuotteita useamman viikon ajan? Gluteeni aiheuttaa nykyään kaikenlaista oiretta, ja suolisto, nivelet ja iho on aina yhteydessä keskenään. Nykyään kun vilja on tehotuotettua, siinä on niin paljon gluteenia että se aiheuttaa monenlaista vaivaa, vaikkei olisi keliakiaa. Enkä nyt puhu mistään karppauksen ylistyksestä vaan ihan puhtaasti viljasta.

Syöt siis reumalääkettä, mutta reumaa ei ole todettu? Reumalääkkeethän alkavat vaikuttaa hitaasti, joten niitä pitäisi syödä säännöllisesti jotta vaikutuksen näkee. Useat oireesi voisivat mennä reuman piikkiin, läheskään kaikissa ei reumatekijää ole ja tulehdusarvot eivät isosti nouse. Onko sulla hemoglobiini matala? Kannattaisi melkein käydä yksityisellä reumatologilla.

[QUOTE="Xxxx";29867167]Syöt siis reumalääkettä, mutta reumaa ei ole todettu? Reumalääkkeethän alkavat vaikuttaa hitaasti, joten niitä pitäisi syödä säännöllisesti jotta vaikutuksen näkee. Useat oireesi voisivat mennä reuman piikkiin, läheskään kaikissa ei reumatekijää ole ja tulehdusarvot eivät isosti nouse. Onko sulla hemoglobiini matala? Kannattaisi melkein käydä yksityisellä reumatologilla.[/QUOTE]

Siis reumakipuihin käytettävää särkylääkettä, en mitään muuta "reumalääkitystä".

Hemoglobiini on pyörinyt noin 110 - 130 paikkeilla.

Yhteistyössä