Alan pikkuhiljaa ymmärtämään lihavia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja normaali
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

normaali

Vieras
Olen aina ollut sitä mieltä, että jokainen läskinsä kantakoon, eli lihavuus(muiden) on ollut minulle aika vähäpätöinen asia.
Nyt iän myötä minulle on tullut muutama lisäkilo, joista päätin hankkiutua eroon. Minä siis syön ja olen aina syönyt normaalia perusruokaa, välttänyt turhia rasvoa ja sokereita, en syö sipseja juo limsaa jne. ja aina olen ulkoillut säännöllisesti.
Nyt kun päätin päästä eroon näistä kahdesta kilosta, kuvittelin sen tapahtuvan parissa kuukaudessa vain vähän ruokavaliota tarkastamalla ja hieman liikuntaa lisäämällä. En ruvennut radikaaleihin tekoihin, koska olen näiden kahdenkin kilon kanssa normaali painoinen.
Mutta mitä!!! Vaaka näyttää ihan samaa lukemaa, kuin kaksi kuukautta sitten ja mielestä kuitenkin olen mm. juossut ja sauvakävellyt huomattavasti enemmän kun talvella.
Nyt siis ymmärrän, ettei se laihduttaminen olekaan niin helppoa. Siis tarkoitan sitä, että vaikka syö perusruokaa ja liikkuu, niin paino ei välttämättä laskekaan. Minun kuvitelmani on ollut ,että lihavilla ihmisillä olisi helppo laihduttaa, kun vaihtaisi käyttämänsä tuotteet kevyt tuotteiksi jne. mutta minä kun syön jo näitä kevyt tuotteita enkä laihdu. Älkääkä nyt vetäkö herneitä nenään, en osaa nyt ilmaista itseäni ihan oikein, mutta pointtini on siis se, ettei se laihduttaminen olekaan helppoa. Haluan kannustaa ihmisiä laihduttamaan, mutta helppoa se ei näköjään ole.

Ja lihavuuslääkärit onneksi jo tietävät, että lihavilla voi umpieritys olla ihan toisenlainen kuin normaalipainoisilla, eli lihava saattaa lihoa lisää "melkein jo suklaapatukan ajattelemisesta". Toistuvat laihdutuskuurit myös vievät peruskulutusta aina vaan alhaisemmaksi.

Jep :/

Vielä muutama vuosi sitten lähti helposti useampikin kilo kun vähän katsoi syömisiän ja tehosti liikkumista. Nyt on työn ja tuskan takana parinkin kilon pudotus, saati kun pitäis nyt päästä useammastakin eroon :ashamed:

Pakko sanoa reilusti ylipainoisena että on se kuitenkin helpompaa pudottaa painoa kun kiloja on runsaasti kuin sinun kohdalla nuo kaksi vaivaista kiloa :) Ainakin itselle laihduttamisen alkuvaiheessa kilot lähtivät hyvinkin helposti kun tosiaan ylipainoa on se 40 kiloa.. Toki tuo stoppaa jossakin vaiheessa sitten..

ei oo tosissaan helppo. itse yritän karistaa raskauskiloja ja syönkin tosi terveellisesti. tässä puolen vuoden aikana painoni on imetyksestä huolimatta vain noussut :( en ymmärrä enää yhtään. Kai tämä ikä tekee tehtävänsä

Voit kyllä olla oikeasti laihtunutkin! Puntari ei ole paras keino tarkastella muutosta, vaan peili ja mittanauha. Voit olla kiinteynyt ja saanut lisää lihasmassaa (painaa enemmän kuin rasva) kun liikuntaakin on kerran tullut paljon harrastettua.

Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
Alkuperäinen kirjoittaja LoruLiisa:
mun on pakko sanoa että kyllä se laihdutus silti aika "helppoa" on kunhan vaan yrittää tosissaan! Mä olen painanut joskus 97kg ja nyt painan 53kg!!!! Eli tiedän mistä puhun!

Melkosta!!! Huikeeta. Aikamoinen suoritus :flower:

kiitos! Kyllä se muutti elämänkin aivan erillaiseksi. :)

mun on pakko sanoa että kyllä se laihdutus silti aika "helppoa" on kunhan vaan yrittää tosissaan! Mä olen painanut joskus 97kg ja nyt painan 53kg!!!! Eli tiedän mistä puhun!

*taputtaa* WAU! Millä tavalla laihdutit? :flower: Kuinkas pitkä muuten olet ?

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Voit kyllä olla oikeasti laihtunutkin! Puntari ei ole paras keino tarkastella muutosta, vaan peili ja mittanauha. Voit olla kiinteynyt ja saanut lisää lihasmassaa (painaa enemmän kuin rasva) kun liikuntaakin on kerran tullut paljon harrastettua.

Näinpä,vaaka ei kerro kaikkea.

Kevyt tuotteet ovat mun mielestä turhia.Terveellinen ruokavalio ja monipuolinen liikunta riittää.

Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:

*taputtaa* WAU! Millä tavalla laihdutit? :flower: Kuinkas pitkä muuten olet ?

Olen 159cm lyhyt. :D Ensimmäiset 20kg ihan vaan pienentämällä annoksia ja loput nyt karppaamalla ja liikkumalla reilusti.

Ja Kalorilaskuri.fi! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:

Melkosta!!! Huikeeta. Aikamoinen suoritus :flower:

kiitos! Kyllä se muutti elämänkin aivan erillaiseksi. :)

Kerro miten onnistuit?