Alanvaihto luultavasti edessä... mitäs tuumaatte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en ossaa päättää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en ossaa päättää

Vieras
Mielessäni pyörinyt nämä alat:

- parturi-kampaaja
- lastenohjaaja
- farmanomi (tätä ei tosin voi opiskella missään lähellä, eli oppisopimus ainoa keino)

Villinä korttina lähoitaja tai sairaanhoitaja vaikka olenkin aika heikko veren kanssa..

Työvoimatoimistossa ehdottivat työharjoittelua jossa voisin tutustua uuteen alaan. Nyt vaan en osaa päättää että mikä ala olis se joka olis eniten kiinnostava johon sitten harjoittelupaikkaa kysymään lähtisin.

[QUOTE="noo";28355001]Mitä oot aiemmin tehnyt?
Millaisesta hommasta tykkäät?
Ja onko terveysongelmia, esim. selkä tms?[/QUOTE]

oon ollut toimistotöissä.
haluaisin työn missä sais olla enemmän ihmisten kanssa ja tehdä enemmän käsillä..

No migreeni löytyy, svt rytmihäiriö(kerran elämässä vaivannut), jännitysniska.

Lastenohjaaja ja parturikampaaja on mun mielestä tosi erilaisia töitä. Esim. haluatko mieluummin työskennellä suht itsenäisesti (parturikampaaja) vai niin, että olet tiiviisti yhteistyössä työkavereiden kanssa (lastenohjaaja)? Kiinnostaako sinua enemmän kauneuteen liittyvät "pinnalliset" asiat (en siis tällä tarkoita väheksyä yhtään) vai syvällinen tietotaito lasten kasvatuksesta ja suuri vastuu? Kampaaja on asiakkaittensa kanssa tekemisissä yleensä puolesta tunnista tuntiin, mutta lastenohjaajana on pitkä suhde asiakkaisiin. Tykkäätkö ja jaksatko olla kaikki päivät lasten kanssa?

Hienoa, että uskallat lähteä vaihtamaan alaa, jos nykyinen ei ole mieluinen tai muuten sovellu! Moni ei lähde, vaikka haluttaisi.

Tuossa lastenohjaajan ammatissa mietinkin että jaksaisinko olla lasten parissa kokoajan kun on omiakin lapsia.

Kampaajan työssä houkuttelee se itsenäinen työskentely...

Toisaalta en tiedä onko nyt pakosti valittava mitään noista... Vaikea valita alaa...

Kampaaja-alalla kriittinen kysymys on: uskallatko ottaa vastuun toisen ihmisen hiuksista? Kukaan ei halua lisää kampaajia, joilla ei ole visuaalista silmää tai kykyä toteuttaa sovittu malli.

Hoitoalalla kriittinen kysymys on: uskallatko ottaa vastuun toisen ihmisen hiuksista?

Mun mielestä aika tavalla eri kaliiperiä kuin kampaaja-alan kriittinen kysymys... ;)

Yhteistyössä