Alapää synnytyksen jälkeen...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietityttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietityttää

Vieras
Odotan ensimmäistä lastani ja olen viikolla 15, mietin paljon synnytystä ja siihen liittyviä asioita ja yksi asia mikä nyt askaruttaa on, miltä alapää näyttää synnytyksen jälkeen?
Ystävä suositteli lantiopohjan lihaksien treenausta nyt kun olen raskaana, ja olenkin kokeillut, mutta se tuntuu niin vaikealta ja epämukavalta.
Kokemuksia?
Oletko katsonut peilistä alapäätä synnytyksen jälkeen?
Onko miehesi kommentoinut alapääsi ulkonäköä synnytyksen jälkeen?

Tuntuuko seksi vielä samalta kuin ennen vai muuttuuko se?

On suht normaali alapää synnytyksen jälkeen, eikä mieskään ole mitään kommentoinut, nyt on kulunut vuosi synnytyksestä. Orgasmeja saan nykyään helpommin kuin ennen ;)

Olisin myös kiinnostunut kuulemaan mitä muilla tähän olisi sanottavaa?

Seksi oli upeaa ennen synnytystä, sen jälkeen se on ollu tajunnanräjäyttävää. Lantiopohjanlihakset mulla on ollu aina hyvässä kunnossa, läpi raskaudenki niitä harjotin ja sen jälkeen ko olin synnyttäny, ihan päivärutiinia mulla että jumppailen vaikka imuroidessa tms. Mies on sanonu ettei tuntuma ole muuttunu miksikkään, eikä haittais minua vaikka ois vähän päässy löystyynki, ois vaan helpottanu mut ei, samalta tuntuu. Vaatii multa aina oikean mielentilan että pystyn yhdyntään, ja "vika" on miehen kookkaassa hepissä :D
En oo kummemmin alapäätä töllistelly, eikä oo mieskään mittään sanonu että ois ulkonäkö muuttunu, jospa se sitte on niinku ennenki, en tiä.

Mä en tehnyt lantiopohjanlihasharjoituksia raskaana ollessa, enkä juuri mitään muutakaan. Palauduin parissa viikossa, lantionpohjalihakset ihan entisellään, ei tunnu ikävältä eikä mitään vaikeuksia. Alapää varmaan kursittiin nätimmäks kun alkuperänen ;) Mies ei ole valittanut.

Lantionpohjan lihaksia kun et treenaa, saat viimeistään iän karttuessa vaivoiksesi kaikki kivat laskeumat ja pidätysongelmat, että suosittelisin kyllä..

Olen katsonut, ihan samalta, on kommentoinut, hyvältä näyttää, seksi tuntuu vielä paremmalta koska lasten saannit on lähentäneet meitä entisestään ja seksiasioissa ollaan varsinkin kuopuksen syntymän jälkeen oltu kokeilevammilla linjoilla ja nautitaan entistä enemmän, ei sillä että siinä koskaan mitään vikaa olisi ollut ;)

Ja vielä, toi on kyllä musta sellanen asia mitä viimeseks kannattaa miettiä. Harjoituksia toki voi tehdä, niistä on hyötyä fysiikallekin, mut ulkonäköä miettis...

Minä olen ollut vähän laiska lantionpohjanlihasten harjoittelun suhteen, pinnistelen kun muistan aika harvakseltaan. Mutta minustakin ekan synnytyksen jälkeen tuntoaisti alapäässä parani ja seksi muuttui astetta paremmaksi, tuntuu paremmalta. Ulkonäköä en ole oikein katsellut, alapää nyt näyttää siltä miltä näyttää eikä sillä ole mulle väliä. Eikä kyllä mieskään ole kommentoinut, edes nyt vaikka mulla on raskauden vuoksi (neuvolalääkärin mukaan) tolkuttomia suonikohjuja siellä. Joka synnytyksen jälkeen olen parantunut ihan tosi nopeasti ja seksiä ollaan aloiteltu 3 viikkoa synnytyksestä.

Pakko sanoa, että omasta mielestäni lapsen saaminen on sellainen asia, että vaikka toosa multa irtoaisi kokonaan tai pitäisi ommella umpeen niin se olisi sen arvoista... alapää on sitä varten mulle suotu :)

No suosittelen sitä lantionpohjalihasten jumppaa. Ei ole homma eikä mikään, voi tehdä vaikka bussissa istuessa. En katsonut alapäähäni, en tohtinut, mutta tiesin että siellä on h-vetin iso mustelma ja patti (vauvan pää oli väärässä asennossa ja painoi, siitä tämä), isot peräpukamat ja lisäksi episiotomiahaava ja repeämä plus tikkejä muutenkin ympäriinsä. Joten miksi ihmeessä sitä pitäisi mennä tuijottelemaan kun tietää että rumahan se on :D.. Seksi ei onnistunut varmaan 3kk:een synnytyksen jälkeen joten ei miehelläkään ollut paljon asiaa sinne tuijottelemaan.

Eri asia sitten kun paikat on parantunut. Seksi on parempaa, se on kyllä totta. Eipä tuo nyt 3,5v synnytyksen jälkeen näytä pahalta, kai samalta kuin aina ennenkin. Lantionpohjalihakset kunnossa :)

Seksi oli upeaa ennen synnytystä, sen jälkeen se on ollu tajunnanräjäyttävää. Lantiopohjanlihakset mulla on ollu aina hyvässä kunnossa, läpi raskaudenki niitä harjotin ja sen jälkeen ko olin synnyttäny, ihan päivärutiinia mulla että jumppailen vaikka imuroidessa tms. Mies on sanonu ettei tuntuma ole muuttunu miksikkään, eikä haittais minua vaikka ois vähän päässy löystyynki, ois vaan helpottanu mut ei, samalta tuntuu. Vaatii multa aina oikean mielentilan että pystyn yhdyntään, ja "vika" on miehen kookkaassa hepissä :D
En oo kummemmin alapäätä töllistelly, eikä oo mieskään mittään sanonu että ois ulkonäkö muuttunu, jospa se sitte on niinku ennenki, en tiä.

Kuulostaa aika mukavalta pimpulalta.

Ei mulla tullu kai muuta muutosta ulkonäössä kuin episiotomia-arpi näkyy vähän ja pienet häpyhuulet tais venähtää jonku verran eli se mitä on siellä sisällä näkyy vähän enemmän... Kaunista, eikö?

Häpyhuulet ovat jonkun verran "venähtäneet", mutta menettelee. Mutta seksi, se on parantunut tosi paljon synnytyksen jälkeen! En olisi uskonut, mutta niin se vain on.:)

Mulla näkee kyllä selkeästi repeämän, siitä jäi sellanen jänskä aukko. Väittäisin että kätilön ompelutaito oli vähän hakusessaan. Mutta eipä tuonne tarvii kenenkään kauheasti tuijotella. Seksi tuntuu paremmalta nyt siitä huolimatta, herkkyys on jotenkin ihan erilaista. Mies kyllä varmaankin huomaa eron, juurikin siinä ihan aukolla mut sisältä samantuntuinen ku ennenkin kun olen muistanut jumppailla. Ja kun itsestä tuntuu paremmalta, jaksaa olla aktiivisempi sängyssä ja tästä mies on varmasti oikeen tyytyväinen.

Seksi on entisellään miehenkin mielestä ja aika lailla ulkonäkökin, tosin toista odotan, saa nähdä, mitä tulee.

Se oli hiton iso virhe, että muutaman päivän kuluttua synnytyksestä päätin peilillä vilkaista tikkien tilannetta. (pisteli kurjasti) Toista kertaa en muuten vilkaise, ellei synnytyksestä ole ainakin 3kk aikaa... :whistle: Herran jestas, mikä kauhea näky se oli :o

Alkuperäinen kirjoittaja Kohta neljän äiti;22666048:
Pakko sanoa, että omasta mielestäni lapsen saaminen on sellainen asia, että vaikka toosa multa irtoaisi kokonaan tai pitäisi ommella umpeen niin se olisi sen arvoista... alapää on sitä varten mulle suotu :)

:O tarkoittaako tää sitä että sun mielestä naisen värkillä ei oo mitään muuta virkaa kuin lapsenteko??

Alapäätäni en ole sen kummemmin tiiraillut, mutta seksi on kahden isokokoisen vauvan alatiesynnytyksen jälkeen sata kertaa parempaa kuin ennen lapsia... Mieskin on samaa mieltä;)

Synnytysten jälkeen alapää on tiukentunut,kuulemma.Liittynee siihen että paino on pudonnut reippasti,ja silloin myös lantionpohjanlihakset parantuneet.
Seksi on muuttunut taivaalliseksi.

Olen katonut peilillä ja järkyttynyt näkemästäni.Kaunis se ei ole koskaan (mielestäni ) ollut,eikä se sitä tod ole synnytysten jälkeenkään.Rumemmaks menee kerta kerran jälkeen.
Tumma väri jäi pysyväksi,eikä välilihaa ym. ommeltu tarpeeks kii,jolloin tuolta reikulista näkyy ylimääräisiä lirpakkeita.Ei mukavaa.

Mies jollain kierolla tavalla edelleen haluaa tehdä tuttavuutta p*lluni kanssa.On kommentoinut,,jopa pahasti,mut hyvää tarkoittaen,,

Mulla kaksi synnytystä takana eikä ole ulkonäkö muuttunut eikä löystynyt. Emätin tuntuu herkemmältä joten olen saanut orgasmin nykyään yhdynnässäkin, ennen vain klitorisorgasmeja.
Ulkonäköön vaikuttaa eniten miten pahasti repee tai joutuuko leikkaa epparin.

seksi on parantunu joka synnytyksen jälkeen... mutta alapää näyttää pahemmalta jokaisen synnytyksen jälkeen... mitään eeppari arpea en kyllä näe missään vaikka sellainen on mulle tehty.. mutta kaikenmaailman ihmeellisiä riekaleita ja lirpakkeita on... ja se jos jotain on mun mielestä kamalan näköistä... mies ei oo mitään sanonu mut tuskinpa sanoiskaan vaikka oliskin jotain mieltä....

Alkuperäinen kirjoittaja Eikös;22667011:
täs palstalla hiljattain joku mies kirjoittanu että on parempi imeä jos on lerpakkeita yms.,..

Tissiin tuo voi pätee.Helvetin vaikee osi imee sellasta mis ei ois nännii.

Mä silti halua et mun alapäästä roikkuu lirpakkeita.

Alkuperäinen kirjoittaja Eikös;22667011:
täs palstalla hiljattain joku mies kirjoittanu että on parempi imeä jos on lerpakkeita yms.,..

Onhan se mukavampaa nuoleskella kun siellä on mistä imeskellä, mitä isompi klitoris ja mitä isommat huulet sitä haluttavamman näköinen se on. =)

miehen mielestä ei siellä ole muuta ihmeellstä kuin muutama tikki vielä paikallaan, kaksi viikkoa synnytyksestä. turotus oli aika huima synnytyksen jälkeen mutta sekin menee ohi. seksiä ei vielä ole päästy harrastamaan joten sen puoleen en voi vastata. lantiopohjalihaksia teen päivittäin kun muistan. ne helpottaa tuota virtsan ja kakan hallintaa. olipa muuten hienoa huomata että pystyin aivastamaan tänään ihan normaalisti. eka viikko synnytyksestä yskiminenkin olivain köhinää kun sattui joka paikkaan niin paljon ja lihakset ihan soikeena vielä.

Kyllä sitä alapäätäkin kannattaa jumpata. Mä erehdyin katsomaan alapäätä joitakin päiviä esikoisen syntymästä ja voin todellakin sanoa, ettei olis kannattanut katsoa. Aika rouheelta näytti.:x Kyllä tuo värkki näyttää ihan toisenlaiselta näiden kahden synnytyksen jälkeen. Ei ole mitään nättiä katseltavaa. Toimii kuitenkin normaalisti, joten enpä voi valittaa. Ei mieskään ole mitään muutoksista sanonut.

Yhteistyössä