alapää tulessa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuumotus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuumotus

Vieras
Mistä voisi johtua tunne että alapää on ns tulessa? Ei ole mitään kokkareista valkovuotoa. Valkovuotoa ei ole mitenkään radikaalisti enemmän kuin normaalisti. On vain sellainen kuumotus/tulessa/kutina tunne tuolla alapäässä. Ja enemmän ehkä häpyhuulissa ja ihan emättimen suulla, ei niinkään siellä sisällä.

Hei, minä voin auttaa :) Itselläni oli tuollaista kuumotusta vuosi sitten, taisi kestää reilun kuukauden. En huomannut minäkään erityistä valkovuotoa, vaiva meni lopulta ohi.

Nyt viime syksnä tuli ihan oikea hiivatulehdus kunnon kutinalla. Hoidin sen canestanilla, mutta muutaman päivän päästä alkoi taas kutina. Kävin antamassa näytteen ja hiivaa oli. Taas uusi canestankuuri. Pari päivää ok, sitten alkoi tuo kuumotus. Soitin gynelle ajan ja sainkin sen heti (halusin varmistua tuosta kuumotuksesta , mitä se on). Gyne sanoi heti, että hiivatulehdus on edelleen. Gynodaktarinkuuri- ei auttanut. Sitten 2x suunkautta otettava viikon välein ja otin vielä toisen tabletin aikana canestankuurin. Noilla, imetyteksen lopettamisella, ruokavaloimuutoksella (sokerit, vehnät yms pois), happamien maitotuotteiten juomisella ja maitohappobakteereilla tulehdus lakkasi lopulta, kesti liki 2kk yhteensä. Nyt pysynyt pois.

Eli veikkaan, että tuo kuumotus on sinullakin hiivaa. Minulla oli se tunne, että teki mieli tukkia alapäähän jäänpaloja.

Mulla oli sellasta, ei vuotoa. Laitoin ceridal öljyä pitkin päivää ja jossain vaiheessa helpotti. Oon alkanu yhistään sen myös karvojen ajeluun. Kun ajan tuolta "ihan alhaalta", niin tulee helpommin tuo. Ei oo siis karvojen kasvun "piikittelyä" vaan siis todella kuumotusta ja kauheaa kutinaa... tekis mieli pyyhkeellä hangata...

Neuvolan tätinä sanoisin että päivänselvä hiiva! Osta gynodaktarin voidetta joka annostellan sellaisella asetinputkilolla emättimeen. Sieltä se valuu pois ja hoitaa ulkoiset sukupuolielimet myös! Eikä tuo rasva itsessään kirvele niinkuin esim. Canesten monelle tekee. Tuo oli erään gynekologin ohjeistus hiivapotilalle!