Alapääkivut raskaudessa, onko tämä normaalia vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Senni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Senni"

Vieras
Ensimmäinen raskaus, joten olen aika pihalla siitä mikä on normaalia ja mikä ei. Kivut ja säryt kun kuuluu raskauteen.

Nyt meneillään raskausviikko 30 ja alapäästä nipistelee, vetää ja särkee koko ajan. Vatsaa pisti kun kävelin töihin, nyt kun istun töissä niin koko ajan sattuu tuonne alas.

En haluaisi mennä turhasta lääkäriin, mutta vaikea tietää voisiko tämä olla jotain, mitä pitäisi enemmänkin tsekata. Viikonloppuna oli paljon harjoitussupistuksia, välillä myös pisti kivuliaasti, selkäpuolta särki vähän menkkamaisesti ja välillä tuli sellaista pistävää kipua.

Liitoskipuja minulla oli paljon noin viikolla 24, ei ole samanlaista kipua kuin se.

Kannattaisi käydä tarkistuttamassa kohdunsuun tilanne, jos supistuksetkin ovat jo vähän kivuliaita. Minä en heti mennyt ja nyt kaduttaa. Supistukset olivat juuri samanlaisia, vähän selkäpuolella välillä jomotti mutta en niitä kipeiksi mieltänyt. Paikat on avautuneet ja pehmenneet ja suoraa töistä sain sairaalaan jäädä hoitoon jotta supistukset saatiin loppumaan. Loppuaika otetaankin levon kannalta

Ohhoh :(. Noh, ehkä sitten varaankin lääkäriajan. Muutama viikko sitten oli kyllä lääkäri ihan rutiinikäytninä ja silloin ei kohdunsuu ollut auennut. Ehkä on kuitenkin parempi katsoa kuin katua.

Mulla myös oli juuri lääkärikäynti takana ja jo parin viikon päästä seuraava, joten ajattelin sinne kärvistellä. Mulla on istumatyö, ja se kuulemma kaikista pahin. Parempi vaan katsoa kuin katua. Paras mahdollinen tilannehan on se, että oli "turha" reissu.

[QUOTE="vierailija";29654181]Mulla myös oli juuri lääkärikäynti takana ja jo parin viikon päästä seuraava, joten ajattelin sinne kärvistellä. Mulla on istumatyö, ja se kuulemma kaikista pahin. Parempi vaan katsoa kuin katua. Paras mahdollinen tilannehan on se, että oli "turha" reissu.[/QUOTE]

Miksi istumatyö on se kaikkein pahin? Siis kohdunsuulle vai? Meen käymään työterveyslääkärillä, tuntuu vaan että olen ihan vainoharhainen, mutta tosiaan parempi katsoa kuin katua.

Yhteistyössä