Alapääkysymys.. kipua ja vuotoa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noloa vaivaa..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

noloa vaivaa..

Vieras
Välillä seksin aikana vihloo alavatsalle jommalle kummalle puolelle, monesti ovulaation aikaan, mutta välillä muulloinkin. Kipuja ei ole kuin silloin sekstatessa. Lisäksi nyt huomasin, että valkovuoto on rusehtavaa (tänään tullut tota rusehtavaa) :( Ovulaatio oli jo lähes viikko sitten, mistähän ruskea vuoto voi johtua? Papa otettu n. 8kk sitten ja oli puhdas. Ja ei tunnu mitään tulehdusoireita, ei oo hajua tms.

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Voihan se olla joku hormonaalinen juttukin. Mutta tuli mieleeni, että oletko kuullut endometsioosista. Kannattaa kuitenkin mennä ihan lääkäriin, etenkin jos tuota kipuakin on ollut jo jonkun aikaa.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00119

Olen kyllä endoa epäillyt jo vuosia.. mua on ultrattu kipujen takia, mut mitään ei ole löytynyt joten oon laittanut ovulaation piikkiin. Hormonikierukka mulla on joten vois kai sitten olla endo lievänä.. siis kun tuo kierukka saattaa lievittää oireita. Lääkärissä oon siis aiemmin tämän takia käynyt muutaman kerran, kukaan ei kuitenkaan ole alkanut tuota mahdollista endoa tutkimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Voihan se olla joku hormonaalinen juttukin. Mutta tuli mieleeni, että oletko kuullut endometsioosista. Kannattaa kuitenkin mennä ihan lääkäriin, etenkin jos tuota kipuakin on ollut jo jonkun aikaa.

Olen kyllä endoa epäillyt jo vuosia.. mua on ultrattu kipujen takia, mut mitään ei ole löytynyt joten oon laittanut ovulaation piikkiin. Hormonikierukka mulla on joten vois kai sitten olla endo lievänä.. siis kun tuo kierukka saattaa lievittää oireita. Lääkärissä oon siis aiemmin tämän takia käynyt muutaman kerran, kukaan ei kuitenkaan ole alkanut tuota mahdollista endoa tutkimaan.

Hormonikierukka kyllä pitää sitä kurissa osittain. Koska sulla kierukka vanhenee... jos alkaa vaikka teho vähetä ja sitä mukaan oireet paheta. Sitä on (endometrioosia) vaikea diagnosoida. Mutta pelkästään jos sulla on tuo yhdyntäkipu, niin kyllä kannattais mennä lääkärin vastaanotolle. Voihan olla joku kystakin tjms.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:

Hormonikierukka kyllä pitää sitä kurissa osittain. Koska sulla kierukka vanhenee... jos alkaa vaikka teho vähetä ja sitä mukaan oireet paheta. Sitä on (endometrioosia) vaikea diagnosoida. Mutta pelkästään jos sulla on tuo yhdyntäkipu, niin kyllä kannattais mennä lääkärin vastaanotolle. Voihan olla joku kystakin tjms.

Reilun kolme vuotta ollut kierukka. Pitää varmaan tilata aika lääkäriin ja ottaa papa samalla.. sekä kertoa noista endoepäilyistä. Kiitti sulle :)

Yhteistyössä