Jatkuvaa vuotoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paraneeko tästä koskaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paraneeko tästä koskaan

Vieras
Moi, onko kenelläkään tullut tällaista tilannetta vastaan: sairastin huhtikuun alussa virtatietulehduksen, johon annetuista antibiooteista mulle tuli mahtava hiivatulehdus (sain siihen peräti nelinkertaisen lääkeannoksen). No, virtatietulehdus ja hiiva kyllä lähtivät, mutta siitä asti minulla ollut jatkuvaa vuotoa, joka on niin runsasta, että on pakko käyttää jatkuvasti sidettä. Vuoto on aika lailla samanlaista kuin normaalikin valkovuoto eli suhteellisen värittömästä valkoiseen, eikä se myöskään haise pahalta. No, pari viikkoa sitten menin valittamaan tätä gynelle, ja hänen mukaansa kyseessä on tod.näk. alapään ärtyminen lääkekuurien vaikutuksesta, ja sain siihen emätinpuikkoja kymmenen päivän kuurin. Viikko sen jälkeen häpyhuulen ulkopintaan ilmestyi finniä muistuttava patti. Menin näyttämään gynelle, ja hän poisti sen siltä istumalta ja sanoi lähettävänsä sen analysoitavaksi. Myös papa-koe on otettu, mutta tuloksien saamiseen menee kuulemma kolmisen viikkoa. Olo alkaa olla sekä turhautunut että tuskastunut, sillä minkäänlaista parantumista ei ole tapahtunut. Varsinaisia kipuja minulla ei ole, mitä nyt se kohta, jossa patti oli, pistelee välillä vähän, mutta jatkuva vuodon valuminen tekee olosta tosi epämiellyttävän.
Kyseessä ei gynen mukaan ole herpes (minulla on ollut sellainenkin), eikä poistetun patin lisäksi ole ilmaantunut muita patteja tai rakkuloita.

En osaa neuvoa muuta kuin maitohappobakteerien jatkuvaa käyttöä, siis sisäisesti. On niitä kyllä myös alakautta käytettäviä. Kaikenlaisen hiiva- ja sokeripitoisen ruuan, myös hiivalla kohotetut leivät ja pullat, voisi jättää kokeeksi pois. Sulta varmaan otettiin kaikki testit sp-tautien takia? Klamydiahan voi olla melko oireeton naisilla. Älä pelästy, mutta mainitsin vain varmuuden vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilliliisa:
En osaa neuvoa muuta kuin maitohappobakteerien jatkuvaa käyttöä, siis sisäisesti. On niitä kyllä myös alakautta käytettäviä. Kaikenlaisen hiiva- ja sokeripitoisen ruuan, myös hiivalla kohotetut leivät ja pullat, voisi jättää kokeeksi pois. Sulta varmaan otettiin kaikki testit sp-tautien takia? Klamydiahan voi olla melko oireeton naisilla. Älä pelästy, mutta mainitsin vain varmuuden vuoksi.

Kiitos neuvosta. Patista otetun kudosnäytteen tulokset tulivat nyt, niistä ei ilmennyt mitään hälyyttävää. Papan tuloksia odottelen vielä. Siitähän näkyy kai myös mahdollinen kondylooma? Gyne määräsi mulle kyllä myös alapään kautta käytettäviä maitohappobakteereja, joten kai mä sitten jatkan niitten käyttöä. Kuinka pian tuloksia pitäisi näkyä? Olen käyttänyt nyt vajaat kaksi viikkoa emätinpuikkoja, eikä ainakaan vielä ole juurikaan tapahtunut muutosta.
Sokeri- ja hiivapitoisten ruokien poisjättämisestä olen kuullut vain hiivatulehdusten yhteydessä, mutta auttaako se siis muihinkin tauteihin? Minussa on kyllä sen verran pullahiiren vikaa, että sellainen voisi olla aika vaikeaa...

Niitä maitohappobakteereja saat syödä vaikka aina, ne ovat elimistön hyviä apulaisia. Niitä on myös maitotuotteissa (asidofilus, laktofilus yms.), luonnon- ja bulgaraian jogurtissa. Apteekin kapseleissa niitä on koko lajitelma pakatussa muodossa.

Kyllä pullahiiren olisi hyvä hillitä himojaan! Kyllä niistä on haittaa, sillä paino nousee, hiiva kukkii ja silloin elimistö on altis muillekin pöpöille tulla.

Palataanpa vielä, kun tiedän keinoja enemmänkin.

Veikkaan, että sait hiivan antibioottien seurauksena, se on hyvin tavallista, minulla jopa sääntö. Syö tabletin kyytipoikana vaikka bulgarian jogurttia ja -filus piimää. Sen neuvon sain aikoinaan gynekologiltani ja hyvin toimii. Antibiootit hävittävät elimistöstämme aina pahojen bakteerien myötä niitä hyviä ja välttämättömiä, siksi hiiva pääsee valtaan.

Kokeile myös huuhtomista miedolla etikkaliuoksella tai bulgarian jogurtilla suoraan limakalvolle ja emättimenkin puolelle. Kastat sormen ja viet sisällesi. Hiiva kun ei elä happamassa. Se on toinen gynen neuvoma kotikonsti hiivan hoitoon.

Sisäisesti nautit jatkuvasti piimä- ja hapanmaitotuotteita, joissa on maitohappobakteereita, juot mustikka, karpalo, puolukkamehuja ilman sokeria, ennaltaehkäisyä. Olen saanut pahankin hiivan talttumaan näillä nopeasti.

Jos pidät sidettä jatkuvasti, siinä saattaa olla tulehduksen jatkumisen syypää. Sehän on varsinainen elatusalusta. Vaihda mieluummin pikkareita, puuvillaisia ja löysiä, jotta ihokosketusta ei tule. Pois ihonmyötäiset pitkikset ja löysät hamoset tilalle. Tuuletusta!!

Yhteistyössä