Alapään HILLITÖN kutina!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuaaaaaaaa!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuaaaaaaaa!!

Vieras
Olen kokeillut kaikkea! Monta kuuria (gynen määräyksestä, eri valmisteita) hiivaan, sitä se ei ole. Se on erilainen tunne. Kaikkia apteekin gynetuotteita ja voiteita, bepanthenia, nukun ilman housuja, käytän vaan puuvilla pikkupöksyä, pesen allergiatuotteilla... ja koko ajan RASPSSSSS RAAAAAAPSSS joka yö ja päivisinkin mentävä raapimaan kun kutina helvetillistä!!!

nyt luin jostain perusvoide + ruokasooda yhdistelmästä, osaisiko täällä joku kertoa enempää?
kokemuksia?

Oletko ajellut karvoja alapäästä? Itse pitkästä aikaa pari kuukautta sitten karsin karvoitusta reippaasti, mutta kutina oli ihan sietämätöntä, joten päätin jatkaa taas luomuna. Mutta pari-kolme viikkoa siinä meni, että karvat oli taas sen mittaiset, ettei kutissut.

Kokeile sellasta ruokavalioo että poistat siitä viljat ja sokerin.
Mä olen ollu tollasella jo kauan ja loppui kutinat heti.
Vaan viime viikolla söin yhtenä päivänä leipää ja pussillisen karkkia ja kas,välittömästi iski kutina.

Älä ajele. Onko sulla ihosaurauksia ja/tai tutkittu ne, entä harvinaisemmat tulehdukset? Papa / etikkapenlaus? Herpes?

Vaivaasi voisi auttaa eräs voide, mihin tarvitset kyllä lääkärin määräyksen.

Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen;29546685:
Olen ajanut, mielestäni ajaminen hillitsee sitä kutinaa, ajelun jälkeen hetken aikaa helpompi olla...

Tottakai hetkeksi helpottaa, mutta kun kasvaa pienikin sänki, niin kutina on taas helvetillistä.

Aiemmin olin kyllä vuosia osittain ajeltu, eikä silloin kutina ollut niin paha ongelma, kai siihen karaistui. Mutta nyt tauon jälkeen oli niin kamalaa, että unohdin koko jutun. Tai oliskohan karvan kasvu kiihtynyt, ettei edes jokapäiväinen ajelu riittänyt pitämään ajaltua aluetta riittävän sileänä.

Lopeta ajelu! Pölkky.

Voit myös kokeilla istua luonnonjugurttivadissa. Kuulostaa hölmöltä, tiedän, mutta auttaa hiivaan ja jonkun verran muuhunkin kutinaan.

Muista myös, että sinne värkin-seudulle EI SAA LAITTAA SAIPPUAA, HAJUSTEITA (voiteet, kosteuspyyhkeet esim) tai MITÄÄN "PARTAVAAHTOJA" tms.

Maustamatonta jogurttia, se auttaa ainakin mulla. Emättimen ph-tasapainon järkkymisestä johtuu minulla kutina. Ph:n pitäisi olla about 4, mulla se huitelee välillä 7 paikkeilla. Jogrutilla palautuu tuonne neljään. Testaan sellaisella puikolla ph;n. Ulkohäppäreille ceridal öljyä, nekin joskus kutiaa kuivuuttaan.

Valkoiset viljat ja sokerit minimiin, seksissä kannattaa käyttää tuota ceridalia liukkarina. Mullakin kaikenlainen pienikin hankaus ärsyttää ja saa kutiamaan :/

Itse epäilin vastaavassa joko hiivaa tai herpestä. Mutta oli kuitenkin jotenkin erilaista. Syy selvisi; pesuaine. Olin tullut allergiseksi kyseiselle pesuaineelle ja annostelin sitä myös liikaa. Helpottui kun vaihdoin pesuaineen ja vähensin määrää.

Edelliselle vastaus :
kutisee enemmän ihon puoli. Häpyhuulet, nivuset, peräaukon ympäristö ... kutisee!! Ja olen kyllä raapinutkin kun tuntuu että hulluksi tulee! Se varmaan ärsyttää lisääkin!

Käytätkö huuhteluaineita tai hajustettua pesuainetta? Ne aiheuttaa kutinaa joillekin. Peseekö kone kunnolla, käytätkö liikaa pulveria? Onko alkkarit jotain keinokuitua? Nekin kutittaa. Käytätkö jatkuvasti pikkuhousunsuojia? Ne kemikaalit kutittaa niissä. Älä aja karvoja, siisti saksilla. Jos on pakko ajaa, vaihda kone tai käytä kertakäyttöteriä vaan kerran.

Muista myös, että sinne värkin-seudulle EI SAA LAITTAA SAIPPUAA, HAJUSTEITA (voiteet, kosteuspyyhkeet esim) tai MITÄÄN "PARTAVAAHTOJA" tms.

Eikai kukaan saippualla alapäätä pese.... Kosteuspyyhkeetkin (kerran kesäs luonnon helmassa) hajustamattomia.
Mulla auttaa happamella Lactacydilla (tms), hajustamaton toki, pesu ja hiivavoide. Ja olethan kokeillut Sibicortia, mietoa kortisonia? Sitä lääkäri mulle suositteli.

En lotraa saippualla alapäätä, pesen pyykit LV:llä, Sibicort on kokeiltu ...

ekassa viestissäni kysyin onko kenelläkään kokemusta ruokasooda + perusvoide yhdistelmästä?
Netissä aika hurjia ihon paranemiskokemuksia mutta voiko lotrata alapäähän?!

Eikö Sibicort auta? Mulla oli pari vuotta sitten samainen vaiva. Mietoa kortisonia aina silloin kun pahasti kutitti x 3/ pv ja sitten välillä rasvaus perusvoiteella( Agualan ja Essex( alumiinituubi, jossa tumman violetilla tekstit) ) Tämä oli myös gynen mielestä hyvä hoito vaivaani. Ja vaiva loppui sitten raskausaikana jostain syystä. Oli kestänyt varmaan vuoden.

olisko sulla peräpukamat, jotka kutisee siellä peräaukossa. Mulla oli kans semmonen ihmeellinen kutina, että luulin jo kihomaidoiksi ennenku selveni että pukama vaivasi.
emättimeen voit laittaa bulgarian jogurttia, auttoi mulla ja sitähän valui sitte mukavasti huulillekkin.

Mutta en halua pusikkoakaan. Mulla leviää se karvoitus laajalle ... :(

Voi helv... Mitä mä teen? Pakko kai yrittää olla ajelematta ja leikata saksilla lyhyemmäksi. Sitten alapää kyllä näyttää joltain "matolta".