alaselälle hyviä jumppa ohjeita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mamma"

Vieras
Olisiko kellään hyviä vinkkejä millä saisi alaselän ja lonkka kivun pois? Mulla ilmeisesti on alaselän lihakset jumissa. Mulla tulee töissä ensin alaselkä kipeäksi ja sitten Se säteilee kivun oikeanpuolen lonkkaan. Ja on tuolla ylipainollakin varmaan jonkin verran osuutta. Mutta nyt tarvis jonkinlaisia ohjeita millä vois kokeilla saada alaselän kuntoon

Itse vahvistin alaselän lihaksiani tällaisella ohjelmalla:

Parikymmentä kohottautumista selinmakuulta siten, että kädet koskettavat koukussa olevia polvia. Kuin vatsalihasliike, muttei yhtä vaativa.

Edelleen selinmakuulla kohottaa toisen jalan suoraksi ja laittaa kädet sen taakse. Jalkaterän koukistamisia.

Kontallaan ojentaa toista jalkaa taakse ja vinosti vastapäätä olevaa kättä eteen. Parikymmentä toistoa per raajapari.

Lankku eli etunojapunnerrusasentoon meno ja siinä pysyttäytyminen niin, että vain kämmenet ja varpaat pitelevät kehoa ilmassa. Vai oliko se sittenkin kyynärpäät ja -varret? No, kummin vain, jäykkänä pysytteleminen vaatii veronsa ja tavoitteena on pysyä minuutin verran tässä asennossa.

Mä sanoisin että monipuolinen kuntourheilu auttaa kaikkiin selkäjumeihin, eli kun koko kropan lihakset on venytettyinä ja tämäkät niin ranka on suorassa ja elastinenkin ja kivut kaikkoaa. Tai ainakin mulla näin kävi :)