Alavatsa tuntemukset loppu alkuraskaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huoli92
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huoli92

Vieras
Eli takana 1 spontaani km ja 1 keskeytynyt kummatkin viikolla 6+2.. nyt raskaana 9+3 mutta vajaa viikko sitten kaikki alavatsatuntemukset,nippailut yms loppuneet. Ultrassa rv 8+4 kaikki oli hyvin mutta nyt pelko keskeytyneestä. Mitään vuotoja ei ole ollut.. alussa ummetusta oli pahasti mutta nyt sekin loppunut.. onko kellään kokemuksia vastaavasta ja miten on käynyt?

Itselläni loppui noihin aikoihin kaikki alavatsan tuntemukset ja myös olin huolissani kun oli enemmän kun toivottu raskaus ja pitkään yritetty. Olin aivan varma jo, että on mennyt kesken, mutta eipä ollut:) nyt 8kk vaavi nukkuu tuossa vieressä:)

Mä olin niin hössöttäjä, että hankin dopplerin ja jo rv 9-10 sain kuulumaan pitkän etsimisen jälkeen hetkeksi sykkeen, ensin löysin vain valtimoni suhinan, mutta sitten löytyi 170 nopea syke ja sain mielenrauhan. Todella vaikea oli löytää mutta rv 12 jo löytyi helpommin.

Itselläni loppui noihin aikoihin kaikki alavatsan tuntemukset ja myös olin huolissani kun oli enemmän kun toivottu raskaus ja pitkään yritetty. Olin aivan varma jo, että on mennyt kesken, mutta eipä ollut:) nyt 8kk vaavi nukkuu tuossa vieressä:)

Mä olin niin hössöttäjä, että hankin dopplerin ja jo rv 9-10 sain kuulumaan pitkän etsimisen jälkeen hetkeksi sykkeen, ensin löysin vain valtimoni suhinan, mutta sitten löytyi 170 nopea syke ja sain mielenrauhan. Todella vaikea oli löytää mutta rv 12 jo löytyi helpommin.

Ihana kuulla että kaikki olikin hyvin :) itsekin oon tuota doppleria nyt miettinyt että josko sen hankkis.. se on kuitenkin pieni summa omasta mielenrauhasta

Itse en ostaisi doppleria, turvallisuudesta ei ole 100% varmuutta, vaikkei näistä paljon puhuta. Ahdistavaahan se toki on kun km pelkona. Itseäkin pelottaa jo jos ei puoleen päivään tunnu liikkeitä… Linkissä juttua siitä miten ultraääni vaikuttaa kudoksiin ja muutamia tutkimuksia joissa löydetty selkeä yhteys terveysvaikutusten ja tiheän ultraamisen välillä (doppler käyttää ultraääntä. Artikkelin kirjoittaja on lääkäri)
http://sarahbuckley.com/ultrasound-scans-cause-for-concern

Itse en ostaisi doppleria, turvallisuudesta ei ole 100% varmuutta, vaikkei näistä paljon puhuta. Ahdistavaahan se toki on kun km pelkona. Itseäkin pelottaa jo jos ei puoleen päivään tunnu liikkeitä… Linkissä juttua siitä miten ultraääni vaikuttaa kudoksiin ja muutamia tutkimuksia joissa löydetty selkeä yhteys terveysvaikutusten ja tiheän ultraamisen välillä (doppler käyttää ultraääntä. Artikkelin kirjoittaja on lääkäri)
http://sarahbuckley.com/ultrasound-scans-cause-for-concern

Mulla oli kotona doppleri. Kysyin asiasta neuvolan th:lta, lääkäriltä ja kätilöltä, että onko turvallista käyttää. Vastaus oli että kunhan ei joka päivä käytä eikä pitkiä aikoja kerrallaan, niin oman mielenrauhan vuoksi saa kotonakin kuunnella jos hätä meinaa iskeä.
Takana tuossa vaiheessa 3 keskenmenoa.

Ja aloittajalle. Mulla on raskaudet olleet oireettomia tai oireet loppuneet ennen rv 10. Näin sekä keskenmenneissä että onnellisesti päättyneissä.
Keskenmenot viikoilla 8,10 ja 12.

Yhteistyössä