Alavatsaa vihloo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pelottaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pelottaa

Vieras
Mikähän vois olla vaivana? Ensin lääkäri epäili kystia mut ultrassa ei näkyny mitään. Kipuja tulee parin viikon välein muutamana päivänä kerrallaan. Tai siis ei niinkään kipuja vaan pienoista vihlomista.
Yleiskunto ok, uloste normaalia ja muuten ihan ok olo.
Onko kellään kokemusta vastaavasta?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kystia minäkin olisi epäillyt, mutta jos ne on poissuljettu niin endo?

Meillä on suvussa endoa. Mitkä on sen oireita?
Mulla on kyllä aika epäsäännöllinen kierto, mut ei oo mitään pahoja menkkakipuja tai outoa vuotoa välissä. Raskaaksi oon yrittäny tulla puoli vuotta mut ei ota onnistuakseen. Lääkäri katto ultralla ja sano et normaalit munasarjat ja kohtu niin että olisko sen endon pitäny näkyä ultrassa?

Endo ei näy ultrassa vaan tähystyksessä. Oireita voi olla ainakin vihlonta, tärinäkipu... google varmaan tietäis enemmän. Lapsettomuutta aiheuttaa.

Muuten voisin vaikka uskoakin et olis endo mutta tuntuu et oireita siihen on liian "vähän".
Mitenköhän pääsisin siihen tähystykseen kun lääkärin mielestä tuolla lisääntymiselimissä oli kaikki ok? Ja paljon se tähystys maksaa? Ja sattuuko se?

Mä olen ollut tähystyksessä, tosin kystien takia. Nukutuksessa tehtiin navan kautta. Ei maksanut kuin sen mitä ne vuorokausihinnat maksaa. Mä olin 5 pv sairaalassa, mutta en tiiä montako päivää menis pelkän tähystyksen takia (mun munasarjoja leikattiin samalla). Vauvan lapsettomuuspalstalla varmaan väki tietäis. Tosin voi hyvinkin olla että sulla ei endoa ole.

Mä olen ollut tähystyksessä, tosin kystien takia. Nukutuksessa tehtiin navan kautta. Ei maksanut kuin sen mitä ne vuorokausihinnat maksaa. Mä olin 5 pv sairaalassa, mutta en tiiä montako päivää menis pelkän tähystyksen takia (mun munasarjoja leikattiin samalla). Vauvan lapsettomuuspalstalla varmaan väki tietäis. Tosin voi hyvinkin olla että sulla ei endoa ole.

Mä ennenmmin ottaisin vaikka sen endon, kun inhottaa tää epätietoisuus. Koko ajan pelkään et jos on jotain vakavaa, esim. suolistosyöpä.
Mut jos olis joku syöpä niin luulis et olis yleiskunto huonontunu kun muutaman kuukauden on jo kipuillu. Mulla oli muuten välillä taas ehkäisy käytössä ja silloin ei oireillu. Kun taas alettiin yrittää niin kipuilu palasi.
Eli mähän se harmaa olenkin :) Pelkään täällä verikokeen ja pissanäytteen tuloksia :/

Toivotaan ettei ole mitään syöpää.
http://www.cancer.fi/syovanehkaisy/joukkotarkastukset/suolisto/syopa/
Oot varmaan itsekkin googlettanut, mutta tuossa vaikuttaa olevan hyvät perussivut asiasta.

Yhteistyössä