alavatsakipu synnytyksen jälkeen (+ällötys öllötys)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zuku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

zuku

Aktiivinen jäsen
10.06.2007
4 256
0
36
Onko teil muilla ollu pitkään alavatsalla jomotusta synnytyksen jälkeen?
Venla on nyt reilut 2kk.
Mul kesti verinen jälkivuoto n.4vk ja siitä viikon välein ollu 1pv kestäviä tuhruttelu päiviä (neuvolassa meinasivat et normaalia) no sit viikko sitte oli muutamana päivänä peräkkäin tuhruttelua, et kait ne oli sit menkat (neuvolassa meinasivat jälkitarkastuksen yhteydessä et ei vielä munasolu irtoais koska ollu vain tuhruttelua eikä munasarjat arista), mut sit mul on ollu oikeestaan koko synnytyksen jälkeen menkkajomottelua, se kyl helpotti nyt tuon tuhruttelun jälkeen, mut sit on tilalle tullu sellanen inhottava alapohjan polttelu, mitä oli sillon heti synnytyksen jälkeen.
Papa oli ok ekassa lääkärin tarkastuksessa ja nyt meinasivat et häätyy ottaa uudestaan jos tämä alamahan polttelu ei hellitä.
Tekis mieli alkaa enempiki urheileen, mut ei oikein uskalla. vaik jälkitarkastuksessa kyl kaikki oli kunnossa.
En tiiä.. endoko se oireilee vai mitä tämä on.. raskaustestinki jo tein ja se oli nega.

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Olisko kohtutulehdus? vai näkyykö se tossa papassa? Tai VTI?

pissa oli puhdas ja vuoto on kirkasta..
Papa otettiin tosiaan sillon ekassa lääkärineuvolassa ku vauvaa aloin oottaan ja nyt terkka meinas et jos kipuilu ei helpota ni sit uus

Alkuperäinen kirjoittaja zuku:

Papa otettiin tosiaan sillon ekassa lääkärineuvolassa ku vauvaa aloin oottaan ja nyt terkka meinas et jos kipuilu ei helpota ni sit uus

Joo kannattaa ottaa. Mulla oli kesällä tollasia oireita, otettiin papa, joku tulehdus oli ja luokka2. Ja juurikin synnytyksestä (silloin 7kk) asti oli noita oireita.

Joo kannattaa ottaa. Mulla oli kesällä tollasia oireita, otettiin papa, joku tulehdus oli ja luokka2. Ja juurikin synnytyksestä (silloin 7kk) asti oli noita oireita.

miten hoidettiin.. pitääpä soittaa jo huonemma terkkarille et mitä tehdään

Siis sen tulehduksen lääkäri näki ilman papaakin. Sain jonkun kuurin tonne alapäähän laitettavaks. Ja se luokka2 oli nyt hetki sitten kontrollissa taas normaali. Luojan kiitos! Kyllä mä pelkäsinkin!

Siis sen tulehduksen lääkäri näki ilman papaakin. Sain jonkun kuurin tonne alapäähän laitettavaks. Ja se luokka2 oli nyt hetki sitten kontrollissa taas normaali. Luojan kiitos! Kyllä mä pelkäsinkin!

huh.. kävin terkkarilla lopputarkastuksessa ja se ei ainakaan puhunu mitään et ois ollu tulehuksen merkkejä, mut pitää kuitenki soittaa et ottavat papan..
ku ei tätä epävarmuutta viitti kovin kauan kattella, ku mieli tekis jo liikkumaanki

Jos teillä on lähellä gynekoloki niin mä menisin suoraa sinne,enkä terkalle.
Ja kannattaa tosiaanki vielä välttää rasittavaa liikuntaa. Kyllä sä kerkeet vielä. Kevyttä lenkkeilyä ja lasten kans ulkoilua niin riittää vielä tässä vaiheessa.
Mä puhun kokemuksesta,ettei kannata kovin aikasin alottaa varsinkaan jos kipuja on. Minun vanhin oli just ton 2kk ku leikkasin nurmikkoa niin aloin vuotaan uudestaan ja olin pyörtyä sen homman jälkeen. Olin monta päivää ihan hemmetin kipee.

Hoida itsesi kuntoon ja mene lääkärille/terkalle/gynelle joka osaa asian kattoa.
Minua lähinnä ihmetyttää et mikä ihmeen hinku teillä on heti lähtä kauheesti urheileen ja liikkua vauvan kans. Rauhottukaan nyt vähäks aikaa kotiin ja levätkää.

siis ei hirveesti liikkuun, mut nimenomaan lenkille.. kyl se ku on täs monta viikkoa pakkasia pitäny lasten kans alkaa mieli tekeen jo ulos ja lenkille (yksin). Mieli tekis kyl jo lähteä kuntonyrkkeilyyn mut en vielä uskalla :|
Ja kieltämättä olis mukava saaha tuota mahamakkaraa kesäksi pienemmäksi B)

Mä taidan tehä niin et käyn eka papassa ja kun vastaus tullu ni menen käymään ihan gynellä, ku en ole sielä käyny aikohin vain terkkarilla ja tk lääkärillä

Yhteistyössä