auttakaa ja kertokaa mitkä tämä on?? kädessä patti!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mameli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mameli

Vieras
siis mul on ollu jo varmaan puoltoista vuotta patti tossa ranteen kohdalla ja sit ku sitä taivuttaa ni se näkyy isona pattina,, (se patti kyl joustaa ku sitä painaa)siihen ei varsinaisesti satu mut sit ku on esim pitkään nojannu käteen ni on ihan sika kipee siitä kohdasta!!
epäilen et se tuli ensimmäisen lapsen synnyttyä ku nojasi siihen käteen aina ku imetin ja sen jälkeen se kohta oli aina kipeä!!
ei se minua ole silleen haitannut hirveästi mut aina välil mietityttää et onkohan se ihan ok.. mut kaipa mie oisin jo kuollu jos se olis ollu vakavaa... vai!!??

AAAARGH... mä en kuollaksenikaan muista sen nimeä. Se saattaa olla välillä kovinkin kipeä, ja se voidaan hoitaa leikkauksella tai imeä tyhjäksi.

Kaverilla on justiinsa semmonen. Hän kammoaa leikkauksia ja sanoo että antaa patin olla :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
AAAARGH... mä en kuollaksenikaan muista sen nimeä. Se saattaa olla välillä kovinkin kipeä, ja se voidaan hoitaa leikkauksella tai imeä tyhjäksi.

Kaverilla on justiinsa semmonen. Hän kammoaa leikkauksia ja sanoo että antaa patin olla :xmas:

noku minäki kammoksun ihan sikana, ja pelkään myös piikkejä ja kasvaimia ni en oo uskaltanu mennä koskaan näyttää lääkärille!! :)

Mulla on myös ollut semmoisia aikaisemmin, canglia tai jotain sinne päin on niiden pattien nimi. Niissä on sisällä nestettä, eikä ne ole vaarallisia, mutta kipeitä voivat kyllä olla. Mulla on kerran sellainen tyhjennetty (sattui kovasti) ja kun se heti uusi niin sitten leikattiin. Tuli leikkauksen jälkeen vielä toiseen kohtaan, mutta se hävisi lopulta itsekseen.

huh.. on se välillä kyl aika rasittava mut ainakun on miettiny et mikä se on niin samalla on ajatellu et jos se olis vakavempaa ni en mää enää sitä tässä valittelis :))

Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Varmaan jännetupen pullistuma, mun veljellä oli sellainen. Se tyhjennettiin lääkärissä nesteestä eikä ole sen jälkeen vaivannut mitenkään. Mutta ei sille tarvitse tehdä mitään jos se ei häiritse elämistä.

Joo joku tommonen se kansankielellä on.

Luultavasti se on ganglio, eli pitkittyneestä jännetupintulehduksesta (tai rasituksesta) aiheutunut tyrä. Mulla on aina välillä semmonen ja on joskus neulalla tyhjennettykin, eikä sattunu juuri ollenkaan.

Yhteistyössä