Alavatsakivut suolistovaivoissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen kärsinyt pari kuukautta närästyksestä ja erilaisista mahakivuista, ja olen tulkinnut sen ärtyneeksi paksusuoleksi, lähinnä kipukohtien sijaintien perusteella. Olen kyllä menossa lääkäriin, mutten saa aikaa ihan heti, joten kyselen täällä:

Te jotka olette kärsineet paksusuolen ongelmista, onko alavatsa ollut myös kipeä ja millä tavalla? Erityisesti vasemmalla puolella on kipua, mutta myös koko alavatsassa sellasta tosi menkkamaista pientä jomotusta, vähän kuvottavaa tunnetta.

Ongelmana on se, että pelkään sairaalloisesti raskaaksi tulemista, joten tietenkin kuvittelen kaikki oireet raskaudesta johtuviksi. Käytän e-pillereitä, mutta viime liuskassa tapahtui pieni unohdus, tosin otin pillerin kuitenkin 12 h sisällä unohduksesta, joten älyttömän vakava unohdus se ei ollut. Mutta hermoja rassaa silti. Siksi olisikin hienoa kuulla, että suolistovaivatkin aiheuttavat tuollaisia menkkamaisia tuntemuksia :)

Suolistohan on iso alue joten ne kivut voivat tuntua ympäri vatsaa. Paksusuoli menee vasemmalla puolella, mutta myös oikealla, sitten on iso alue ohutsuolta. Tutkimuksista saat selvyyttä.. itselläni oli/on paha tulehdus vasemmalla puolella paksusuolta jossa oli olleet kivutkin.

Yhteistyössä