alavatsan ja alaselän kivut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maija

Vieras
Olen raskaana tällä hetkellä 8+0. Viimeisen viikon ajan raskausoireet ovat hiipuneet pois ja lähes koko ajan jomottelee alavatsassa (aivan kuin kuukautisten aikaan)..samoin alaselässä, oikeastaan häntäluun kohdalla on kipua ja painon tunnetta. Onko teillä muilla ollut tälläisiä kipuja ja ovatko aina merkki keskenmenosta? 7+1 ja 7+3 tuli myös hetken aikaa ruskeaa tuhrua paperiin. Kuitenkin 7+2 ultrassa kaikki oli hyvin, alkio oikean kokoinen ja sydän löi. Silti pelottaa.. Kiitos jo etukäteen, jos joku jaksaisi vastata.

Moi,

Noi alavatsan ja selän kivut on melko normaaleja jos vuoto ei ole runsasta, kirkkaan punaista tai sisällä kudospaloja. Sullahan on periaatteessa se aika jolloin kuukautiset ois tulossa, joten tuo ruskea tuhru voi olla sitä. Myös itsellä tuli tuhruvuotoa noihin aikoihin ja nyt viikkoja 15+3 ja kaikki on ok. Tuo alkuraskauden tuhruvuoto on melko yleistä ja harmitonta. Nuo kivut on myös ihan normaaleja ja johtuu siitä että paikat kasvaa ja venyy.

Jos sulla on näkynyt ultrassa syke ja on myös varmistettu ettei kyse ole kohdunulkoisesta raskaudesta ei pitäisi olla sinällään mitään hätää. Mutta jos sua huolettaa yhtään, niin soita huomenna neuvolaan ihan varmuuden vuoksi.

Netistä löytyy paljon kauhutarinoita myöskin tästä aiheesta ja neuvon välttämään niitä. Niistä saa vain ihan turhaa harmia. Nimimerkillä kokemusta on.

Tsemppiä ja toivotaan että kaikki on ok sekä sulla että pienellä.:)

Haleja!:)

Samanlaista olen kokenut kahdesti. Toisella kertaa kyseessä oli valitettavasti km, toisella kertaa raskaus jatkuu nyt jo kolmannellatoista viikolla. Tällä toisella kerralla varhaisultrassa nähtiin syke ja oikean kokoinen sikiö ja vuoto ja kivut sitten loppuivatkin. Toisella kerralla meni kesken niin aikaisin, etten ultraankaan ehtinyt. Kolmatta kertaa olen raskaana eikä selviä oireita ole millään kerralla ollut. Tämä on siis ensimmäinen, jossa ollaan näin pitkällä, joten ei se oireettomuuskaan mitään kerro. Monta kertaa olen ajatellut, kun ne vähäisetkin oireet ovat hävinneet, että tässä sitä taas mennään... Mutta onneksi ei :)

Toivoa on! Voimia! Päivä päivältä prosentit paranee. Ja itseasiassa kun on varhaisultrassa nähty kaiken olevan ok, riskiprosentit laskevat jo siinä vaiheessa aika pieniksi.

Hei Mona ja Lumikukka. Ihanaa kuulla, että muillakin on ollut samanlaisia kokemuksia ja tuntemuksia ja silti kaikki mennyt hyvin. Ei se auta kuin mennä päivä kerrallaan eteenpäin. Tämä on ensimmäinen raskaus, jossa olen päässyt näinkin "pitkälle". Kaksi ensimmäistä raskautta päättyi rv 6 eikä sykettä kummallakaan kertaa nähty missään vaiheessa (eikä alkioiden kokokaan vastannut koskaan viikkoja)..se tuo vähän toivoa, nyt ollaan kuitenkin syke nähty.

Raskausoireita on välillä paljonkin ja sitten taas on päiviä ettei mitään ole. Se lisää vielä enemmän pelkoa. Mutta ei kai sen raskauden tarvitse koko ajan tuntuakkaan.. Nyt ei ole onneksi moneen päivään ollut vuotoa.

Kiitos kovasti, että vastasitte ja rauhoititte mieltäni. Ja onnea molempien raskauksiin :)

Yhteistyössä