Ale alkanut -mitä sieltä pitäis ostaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Asia on niin, etten pääse koskaan ruokakauppaa kummemmin kaupoille, ja silloinkin lapset roikkuu mukana... eli ei paljon huvita aleihin lähteä shoppailemaan. Kaikki kummiski puhuu niistä ja etsii hyviä aleja ja kertoilee ostoksistaan. Pitäiskö munkin järjestää sinne aikaa, ja mitä sieltä kannattaa metsästää?

Mene, jos pääset ilman lapsia. Ostat lapsille perusvaatetta seuraavaa kokoa ja juhlavaatteet ensi kesäksi vaikka. Mä ostin just läjän sukkiksia Lindexiltä, niitä kun kuluu tytöllä paljon.

Jotkut ostaa myytävää huutikseen... toiset seuraavan syksyn/talven/kevään/kesän varalle. Jotkut lahjaksi sukulaislapsille (esim joulu, synttärit) Mä ostan jemmaan isompia kokoja lapsille.

No ei sieltä mitään PIDÄ ostaa vaan jos jotain tarvitsee niin sitten tietysti sitä. Yleensä lastenvaatteita tarvitsee ostaa aina uusia kokoja eli itse metsästän niitä. Ja löysinkin tänään.

No tietty lapsille sellaista vaatetta, mitä jossain vaiheessa tulee joka tapauksessa ostettua. Musta on huvittava noitua elokuun alussa, kuinka vaatteet on kalliita ja lapsille ei oo mitään päällepistettävää, kun sitä housua ja paitaa saa kesä-heinäkuussa alennuksella.

Mutta täytyy sanoa, että kyllä se aleshoppailu on paljon mukavampaa netin välityksellä kuin sotkettuja rekkejä selatessa...

Alkuperäinen kirjoittaja eeee:
Mene, jos pääset ilman lapsia. Ostat lapsille perusvaatetta seuraavaa kokoa ja juhlavaatteet ensi kesäksi vaikka. Mä ostin just läjän sukkiksia Lindexiltä, niitä kun kuluu tytöllä paljon.

Mutta enhän mä tiedä, millaisia kivoja vaatteita ens kesänä on tarjolla, ja sellaiset ajattomat mistä tykkään, ei ole koskaan alessa (kuten Riihipeikko, tai joskus satunnaisia ale-rekissä) Ehkä tyydyn edelleen tekemään löytöjä kirpputorilta. Lahjaksi tosiaan voisi jotain ostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta enhän mä tiedä, millaisia kivoja vaatteita ens kesänä on tarjolla, ja sellaiset ajattomat mistä tykkään, ei ole koskaan alessa (kuten Riihipeikko, tai joskus satunnaisia ale-rekissä)

No jos vain kauden uutuudet kelpaa, niin sitten alet ei oo sun juttu. Minusta kyllä niitä kivoja riittää usein joka kaudelle. Tosin kyllä ne kaikista kivoimmat ovat kiven alla.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Mutta enhän mä tiedä, millaisia kivoja vaatteita ens kesänä on tarjolla, ja sellaiset ajattomat mistä tykkään, ei ole koskaan alessa (kuten Riihipeikko, tai joskus satunnaisia ale-rekissä)

No jos vain kauden uutuudet kelpaa, niin sitten alet ei oo sun juttu. Minusta kyllä niitä kivoja riittää usein joka kaudelle. Tosin kyllä ne kaikista kivoimmat ovat kiven alla.

Just niin, ei niitä varmaan enää alesta löydä, mitkä kivoja olis. Ennemmin niitä kirpparilta löytää!

Uutuuksista en niinkään välitä, mutta jos tuleekin jotain vielä kivampaa mitä olen sattunut ostamaan :whistle: sitten on pakko ostaa nekin ja sit vaatteita on taas liikaa... eikö kellekään muulle käy niin?

Alkuperäinen kirjoittaja eeee:

Mutta enhän mä tiedä, millaisia kivoja vaatteita ens kesänä on tarjolla, ja sellaiset ajattomat mistä tykkään, ei ole koskaan alessa (kuten Riihipeikko, tai joskus satunnaisia ale-rekissä) Ehkä tyydyn edelleen tekemään löytöjä kirpputorilta. Lahjaksi tosiaan voisi jotain ostaa.

Ok, no älä mene sitten alennusmyynteihin. Saattaisit ostaa vahingossa vaikka väärää sesonkia olevat kalsongit lapsellesi.

Uutuuksista en niinkään välitä, mutta jos tuleekin jotain vielä kivampaa mitä olen sattunut ostamaan :whistle: sitten on pakko ostaa nekin ja sit vaatteita on taas liikaa... eikö kellekään muulle käy niin?

Ei mulle käy noin ainakaan. Tai sitten ostan sen ihanuuden vielä isompaa kokoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Just niin, ei niitä varmaan enää alesta löydä, mitkä kivoja olis. Ennemmin niitä kirpparilta löytää!

Mä kyllä löysin muutamia asioita alesta, mistä erityisesti tykkäsin. Esim Kameliont Desiginin tähtivaatteita. Mutta esim POP:n jalkkispaidoista koot olivat meneet (olisin ostanut yhden lisää varastoon, kun oli niin hitti).

Mutta ei niitä kivoja kirppariltakaan löydä. Olisi pitänyt Metsolan housuja hamstrata kunnolla viime kesänä - se malli oli täydellinen. Ei edes huutiksesta niitä löydä. Tosin en mä käytetystä maksaisi niitä hintojakaan mihin siellä nousee.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
meidän nyt 3-vuotiaalla, kokoa 104 käyttävällä

Mä ostin viime kesänä 110-116cm vaatteita täksi vuodeksi. Yleensähän se on koko per vuosi. vk-asut 110 ja muut 116cm, paitsi suorat housut 110cm. Poitsu jaloistaan hieman pienempi kuin yläkropastaan.

Ihan passelisti meni koot, kun tänä vuonna niitä katseli. Tietty se vaikuttaa merkkikin - Lindex on yllättävän naftia kun taas Girandolat oli niin isoja, että menevät vasta ensi vuonna. T-paidoissa ja shortseissa ei väljyys minusta haittaa. Osa voi mennä ensikin kesänä vielä housuista, paidat käytetään loppuun talven aikana. Ostan vain housuja, jotka on säädettäviä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mä kyllä löysin muutamia asioita alesta, mistä erityisesti tykkäsin. Esim Kameliont Desiginin tähtivaatteita. Mutta esim POP:n jalkkispaidoista koot olivat meneet (olisin ostanut yhden lisää varastoon, kun oli niin hitti).

Mutta ei niitä kivoja kirppariltakaan löydä. Olisi pitänyt Metsolan housuja hamstrata kunnolla viime kesänä - se malli oli täydellinen. Ei edes huutiksesta niitä löydä. Tosin en mä käytetystä maksaisi niitä hintojakaan mihin siellä nousee.

Jaa tällasia te ostattekin :D ei me käytetä mitään design-vaatteita, vaan ihan tavallista henkkamaukkaa, seppälää, lindexiä, cittaria, tarjoustaloa, ja niiltäkin edullisimpia merkkejä. Niitä kyllä raaskii ostaa muulloinkin, tyyliin paita 5,95e. Kirpparilta ostan Tuttaa, N&N:ä yms "keskihintaista vaatetta". Eli ei taida olla alet mun juttu :)

Jaa tällasia te ostattekin :D ei me käytetä mitään design-vaatteita, vaan ihan tavallista henkkamaukkaa, seppälää, lindexiä, cittaria, tarjoustaloa, ja niiltäkin edullisimpia merkkejä. Niitä kyllä raaskii ostaa muulloinkin, tyyliin paita 5,95e. Kirpparilta ostan Tuttaa, N&N:ä yms "keskihintaista vaatetta". Eli ei taida olla alet mun juttu :)

Joo, kyllä mää henkkamaukat ostan normaalihintaan. Lindexiä yleensä tarjouksesta, kun siellä on ympäri vuotta joku aina.

eihän kenenkään ole pakko innostua aleista, jos se ei ole sun juttu??ap?

Mie rakastan aleja ja olen tyytyväinen kun jotain kivaa löydän. (ei sen tarvitse olla etukäteen suunniteltua mitä sieltä ostaa)