Alenin toiseksi naiseksi :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ikuinen pimeys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ikuinen pimeys

Vieras
Meidän juttu alkoi ystävyydestä. Hänellä ei ollut monta muuta ystävää, minulla oli ystäviä ja aviomies, jonka kanssa olimme onnellisia. Tapasin hänet työpaikallani ja kun meillä oli sama urheiluharrastus näin häntä vapaa-aikanakin. Jossain vaiheessa hän sairastui henkisesti ja takertui minuun. Hän uhkasi itsemurhalla, jäi pois töistä omalle lomalle ja lopulta sairaslomalle. Hän lähetteli satoja viestejä, joissa uhkasi tappaa itsensä ja lopulta olin häntä tukemassa joka ilta. Valehtelin jopa olevani sairas, että saatoin olla päivätkin hänen luonaan, ettei hän vaan tappaisi itseään. Jätin mieheni yksin, ei ollut aikaa muille ystäville, työni kärsi suuresti. Lopulta mieheni halusi eron, sain lopputilin ja ystäväni joutui suljetulle osastolle. Menetin myös kontaktin muihin ystäviini.

Muutin omileni, kituuttelin ansiosidonnaisella. Hän pääsi hoidosta, asui vanhempiensa luona mutta käytännössä kuitenkin minun luonani. Jos tein pätkätöitä hän oli päivät kotona ja tuli riippuvaiseksi netistä ja nettipeleistä etenkin. Hän onnistui saamaan verkkopankkini tunnukset ja salasanan selville ja tuhlasi rahani nettipeleihin ja verkkokaupan ostoksiin. Visalaskut olivat huimia ja jouduin ja joudun yhä elämään suunnilleen makaronilla selvitäkseni. Hän kertoi rakastavansa minua ja minäkin olin huomaamattani rakastunut häneen. Olimme kokeneet kovia, minäkin sairastuin masennukseen ja se yhdisti jollain oudolla tavalla meitä. Meillä ei ollut kummallakaan muita ystäviä, vain toisemme ja olin hyvin rakastunut ja riippuvainen hänestä.

Hän kuntoutui niin, että meni töihin ja kaikki muuttui. Hän osteli edelleen kaikkea myös minun rahoillani. Uusia vaatteita jne, minulla ei ole sellaiseen ollut varaa yli puoleen vuoteen. Sitäpaitsi olin ja olen edelleen masentunut lääkkeistä huolimatta. Nyt hän sitten viime viikolla ilmoitti, että työkaveri oli pyytänyt häntä ulos ja nyt he sitten seurustelevat. Ja voin vaikka tappaa itseni, jos en sitä kestä tai sitten olla salassa pidettävä, toinen nainen. Minä rakastan häntä eikä minulla ole työtä eikä ystäviä, yhteydet sukulaisiin ovat etäiset. Minulla on vain hänet, joten suostuin toiseksi naiseksi. Uhrasin hänelle kaiken mitä uhrata voin ja hän tekee minulle näin :`( Olen jatkuvasti yksin, masentunut ja kohta alan harkita sitä toista vaihtoehtoa. Mitä järkeä on elää, jos olen vain toisen rahapussi ja panopuu. Olen liian väsynyt lähtemään ja yhä hyvin rakastunut.

Miten saan hänet yksin itselleni? Haluan olla taas hänelle se ainoa niinkuin hänkin on minulle. Mitä ihmettä voin tehdä?

Ikävä kyllä . Tuttava piirissä on juuri tälläinen kolmiodraama. Otan osaa.Vain nainen on rakastuessaan noin sokea.
Mitä ihmettä voin tehdä ?
Oikeesti jos joku tunnisti edes vähän itseään niin kannattaa kaivella ammatti auttajalle numerot.
Hommata itselle vaikka 24 h vapaaehtoistyö kunhan ei ole yksin eikä vapaalla sillon kun tämä herra vielä soittaa.

Valitettavasti ei ole provo vaan täyttä totta. Olen tyhmä ja sokea ja sinisilmäinen... ja rakastunut. Pari vuotta sitten en olisi voinut kuvitellakkaan että tämä on mahdollista. En ole kokenut parisuhteissa, menin naimisiin ensimmäisen poikaystäväni kanssa ja liittoa kesti 10 vuotta. Yliopistotutkinnon suorittanut nainen ja todellakin olen juuri näin tyhmä enkä voi enää peruuttaa. Haluan vain hänet takaisin.

Hae äkkiä ammattiapua, soita vaikka terveydenhoitajalle, ehkä hän pystyisi ohjaamaan sinut eteenpäin.
Tämä ellien palsta on ehkä viimeinen paikka, josta hakea apua tuollaisessa tilanteessa.
Et ole rakastunut, vaan olet läheisriippuvainen. Ja selvästi suuressa avun tarpeessa, siitä kertoo jo puheesi itsemurha-ajatuksista.
Paljon tsemppiä ja soita nyt heti terveyskeskukseen!

Läheisriippuvainen... pitää paikkansa, olen hyvin riippuvainen hänestä. Enkö tosiaan tunnista rakkauttakaan enää? Tiedän vain että haluan olla hänen kanssaan ja tieto tästä toisesta naisesta vei ruokahalut ja yöunet. Hän tulee yhä käymään ja soittaa ja laittaa viestejä mutta en tahdo jakaa häntä! Pelkään menettäväni hänet jos en tee hänen mielikseen mutta tässä tilanteessa olen hyvin onneton :( ehkä olisi hyvä jutella jonkun kanssa, kieltäydyin aikanaan minulle tarjotusta terapian mahdollisuudesta, olisi varmaan pitänyt siihen tarttua.

ET sinä ole rakastunut, olet läheisriippuvainen. Äkkiä hoitoon. Varaa aika lääkäriin, soita tukipuhelimeen, hae vertaistukea:

www.paihdelinkki.fi

läheisriippuvuus on sairaus siinä missä mikä tahansa riippuvuus (huumeet, pelit, alkoholi jne.).

Sinuna lopettaisin sen itsemurhalla pelleilyn puolin ja toisin. Et ole vastuussa toisen ihmisen elämästä, eli vaikka mies uhkaisi tappaa itsensä, se on hänen valintansa. Lähde ja parane.

Alkuperäinen kirjoittaja Ikuinen pimeys:
Enkö tosiaan tunnista rakkauttakaan enää?

Et tunnista, siinä olet oikeassa. Sinuna lähtisin ja juoksisin kauas noin hyväksikäyttävästä, epäempaattisesta, miehen navan ympärillä pyörivästä, raastavasta, hitaasti hivuttavasta suhteen irvikuvasta!!

Kiitokset neuvoista, taidan tosiaan kysyä apua, sillä tämä kuihduttaa minua henkisesti ja fyysisesti. En ole tajunnutkaan, että riippuvuuteni hänestä olisi sairaus. Olen ajatellut vain rakastavani häntä, uhraavani kaiken mielellään hänen vuokseen. Mutta todellinen rakkaus ei taida vaatia sellaisia uhrauksia... "Ralli se on mun rattoni", sait hymyn huulilleni

Miten saan hänet yksin itselleni? Haluan olla taas hänelle se ainoa niinkuin hänkin on minulle. Mitä ihmettä voin tehdä?

Oikeampi kysymys olisi, "miten saan hänet kokonaan pois elämästäni". Ihminen joka on vienyt rahasi ja auttanut, tai jopa aiheuttanut mielenteveyden menettämisen, ei ole oikeaa seuraa kenellekään.

Komppaan muita kirjoittajia, -hae apua! Muuta pois paikkakunnalta, vaihda numerosi, poista kaikki konkreettiset muistot hänestä. Paha olohan sinulla on joka tapauksessa. Ajattele asiaa niin, että mielummin toimit tavoin, jotka auttavat sinua tulevaisuudessa, kuin että rämmit syvemmälle suohon.

Ymmärrän tuskasi, sillä olen ollut itse muutama vuosi sitten yhtä syvässä pimennossa. Nyt jälkeen päin katsottuna tajuan, kuinka sairas olin silloin, eikä riippuvuudellani ollut oikeasti mitään tekemistä rakkauden kanssa. Jos haluat, tarjoan sinulle apua. Tilanteessasi olen toki sitä mieltä, että terapia olisi myös erittäin suositeltavaa, mutta jos haluat lisäksi keskustella ja jakaa ajatuksia saman kokeneen kanssa, voin olla sinulle se keskustelija. Voisimme vaihtaa ajatuksia vaikka sähköpostitse?

Tsekkaa tämä nettisivusto, auttoi ainakin itseäni tunnistamaan ongelmiani. (http://www.kuntoutussaatio.fi/tutkimustoiminta/insp05.html ) "Ulos läheisriippuvuudesta"

Kiitoksia avusta, saatan jopa jonkun aikaa rohkeutta kerättyäni kirjoittaa sinulle, samassa veneessä ollut. Minun on paha olla, todella, hänen unohtamisensa tuntuu niin vaikealta, mitä minä olen ilman häntä? Olen tavallaan määrittänyt itseni hänen kauttaan niin kauan. Kaipa minun on tehtävä jotain, jos haluan elää. Onnellisesta elämästä en kyllä uskalla edes haaveilla.

Tajuan tuon toivottomuuden tunteen niin hyvin. Elin itse todella kuluttavassa suhteessa kaksi vuotta. Mies kohteli minua kuin paskaa ja piti koko ajan kierroksessa muita naisia ja jopa asui välillä toisen naisen kanssa ja minä roikuin hänessä kuin hullu, en kyennyt näkemään mitään muuta, olin valmis tyytymään vaikka rippeisiin. Tunsin silloin, että hän on elämäni suuri rakkaus, eikä toista niin suurta voi olla olemassakaan... Kuinka väärässä olinkaan. Ystäväni hokivat minulle jatkuvasti, että päästä irti siitä miehestä ja löydät jotakin paljon parempaa. En uskonut heitä. En voinut, koska en silloin edes halunnut mitään "parempaa", halusin vain hänet, hinnalla millä hyvänsä.

Vajosin todella onnettomaan tilaan. Masennuin vakavasti, en syönyt, laihduin 10 kiloa, en kyennyt tekemään töitä, koko elämäni mureni... Ainut lohtu oli tupakka ja alkoholi. Mikä tietysti vain pahensi tilaani. Ja kun päästin itseni niin huonoon kuntoon, olo oli vain entistä kurjempi.

Minun neuvoni sinulle ihan näin ensiapuna on seuraava: Keskity pitämään itsestäsi hyvää huolta, vaikka väkisin! Jos nyt juuri tuntuu mahdottomalta ajatukselta henkisesti irtaantua tuosta miehestä, niin tee se vaikka sitten hieman myöhemmin. Mutta älä jätä itseäsi heitteille! Se on ihan ensiarvoisen tärkeää. Käy kaupassa, osta terveellistä ja hyvää ruokaa. Kokkaa itsellesi joka päivä. Jos siltä tuntuu, palkitse itsesi vaikka herkuillakin, syö suklaata ja jäätelöä. Mutta ennen kaikkea, syö joka ikinen päivä terveelinen aamiainen, tee itsellesi joka päivä lämmin ateria ja syö paljon hedelmiä ja marjoja ja juo paljon vettä. Älä hoida murheitasi alkoholilla, vaan liikunnalla. Aloita lenkkeily. Juokse pitkin metsiä ja huuda ja paha olo ulos. Lenkkeily antaa uskomatonta voimaa; juostessa saat purettua ahdistustasi terveellä tavalla ja lenkin jälkeen elimistössäsi virtaa runsaasti endorfiiniä, joka tekee olon väistämättä paremmaksi. Itse asiassa, mitä masentuneempi ihminen on, sitä voimakkaampi on endorfiinin purkaus juoksulenkin jälkeen. Nuku tarpeeksi, mutta älä liikaa. Pakota itsesi ulos ja tekemään asioita; käy elokuvissa, uimahallissa, kävelyllä, taidenäyttelyssä tai missä tahansa. Se saattaa nyt tuntua täysin yhdentekevältä ja turhanpäiväiseltä, mutta se auttaa, kun jatkat sinnikkäästi elämäsi elämistä. Jos jäät tuleen makaamaan, ahdistus vain syvenee.

Ja arvaappas mikä on kaikista parasta itsestään huolehtimisessa tässä tilanteessa? Se saa sinut väistämättä voimaan paremmin, se saa sinut tuntemaan itsesi vahvemmaksi ja nostaa itsetuntoasi ja sen myötä olet vahvemmilla myös tämän miehen suhteen. Mitä ankeampaan tilaan annat itsesi vajota, sitä kipeämmin koet tarvitsevasi sitä miestä. Mitä parempaa huolta pidät itsestäsi, sitä paremmin voit ja sitä vähemmän koet tarvetta pitää sitä surkeaa luuseri miestä elämässäsi.

Ohje numero kaksi: opettele tuntemaan vihaa miestä kohtaan. Älä keskity niihin muutamiin herkkiin hetkiin, joita olet hänen kanssaan kokenut. Keskity niihin kusipäisiin temppuihin, joita hän on sinulle tehnyt ja vielä kehtaa soitella perään! Kuka helvetti se jätkä oikein luulee olevansa?!?! Älä sääli miestä, äläkä sääli itseäsi. Vihaa miestä ja rakasta itseäsi.

Ja sitten vielä kolmas pointti: Sinä haluat rakkautta. Haluat tasapainoisen ja onnellisen parisuhteen, joka perustuu molemminpuoliselle rakkaudelle, kunnioitukselle ja luottamukselle. Tämä suhde on kaukana siitä. Hän ei kertakaikkiaan voi olla sinun elämäsi suuri rakkaus ja se oikea; se on vielä vasta tulossa elämääsi, kunhan tästä tokenet. Rakkaus on välittämistä, huolenpitoa ja kunnioitusta. Tämä mies ei anna sinulle mitään. Hän käyttää sinua hyväkseen mitä törkeimmällä tavalla ja mitä se kertoo hänestä? Onko hänen tekonsa kypsän, älykkään, vastuullisen, selkärankaisen miehen tekoja, vai ovatko ne säälitävän pellen tekoja? Ja kummanlaisen miehen sinä haluat? Todellisen miehen, joka seisoo omilla jaloillaan ja kunnioittaa naista, vai raukkamaisen lapamadon, joka kusettaa naisia, kun ei itsekseen pärjää? Ala nähdä se mies hänen tekojensa kautta, eikä sinun haavekuviesi kautta. Tämä mies ei ole unelmiesi mies, hän on pahin painajaisesi, jonka haluaisit uskoa olevan jotakin muuta. Tämä mies on tehnyt sinulle valtavat määrät pahaa, kuinka paljon olet valmis ottamaan sitä lisää? Sillä paremmaksi tuo ei tule koskaan muuttumaan, sen voin vannoa.

Minulle kävi niin, että yhtenä päivänä päätin, että nyt riittää. Sydämeeni sattui vieläkin ja kaipasin miestä, mutta minun oli pakko rakastaa enemmän itseäni, kuin toista ihmistä, joka ei tee muuta kuin tuhoa elämässäni. Kirjoitin miehelle pitkän kirjeen. Purin kirjeeseen kaiken tuskan, vihan ja sydänsurun, jota hän oli minulle aiheuttanut ja toisalta itse olin sallinut hänen minulle aiheuttaa... Kerroin kirjeessä, että kaikki väliltämme on lopullisesti loppu, emmekä voi enää koskaan ikinä olla missään tekemisissä toistemme kanssa, se oli viimeinen jäähyväis kirje. Kirjeen kirjottaminen auttoi minua puhdistumaan isosta tuska-lastista, jota olin kantanut sisälläni. Ja sen lähettäminen miehelle tuntui myös puhdistavalta; sainpahan sanottua kaiken, eikä mitään jäänyt hampaan koloon. Lähetin kirjeen ja sillä hetkellä tunsin, kuinka tuskastani ja riippuvuudestani tätä miestä kohtaan 90% olisi vain haihtunut taivaan tuuliin. Vielä jäi se pieni kipu sydämeen, mutta se oli niin pieni, etten enää koskaan kaivannut häntä takaisin ja sekin kipu ropisi sieltä omia aikojaan pois muutamassa kuukaudessa.

Ja kuinka ollakaan! Ystäväni olivat olleet oikeassa; kun päästin irti tuosta miehestä, tapasin uuden miehen. :) Aloin tapailla tuota uutta miestä ja rakastuimme. Ja sain hänen kanssaan aivan ihanan suhteen! Olin niin onnellinen ja kun tämän uuden miehen kuvioihin tultua muistelin tuota edellistä miestä, jota joskus kuvittelin rakastavani enemmän, kuin elämää tai itseäni, niin yhtäkkiä tuntuikin, että se oli ollut joku kummallinen sairauden kaltainen harhakuvitelma. Ajattelin minua satuttanutta miestä ja suoraan sanottuna ihmettelin, että miten koskaan saatoinkaan rakastua moiseen loiseen. Säälin häntä aina silloin, jos häntä vaivaudun ajattelemaan. Säälin ja helveksin. Muita tunteita ei ole enää jäljellä häntä kohtaan. Eikä pienintäkään kipua sydämessäni, se parantui nopeasti ja täysin melkein heti, kun vaan USKALSIN päästää miehestä irti ja alkaa elää itselleni.

Toivotan sinulle voimia ja olen täällä tukenasi, jos vain tahdot.

"Se joka itsensä ylentää on kopia mutta joka itsensä alentaa on ... pian yhtä rupia".

Piä siis ihtes ihimisenä!!!

http://www.youtube.com/watch?v=Gu-G6-w4RF8&feature=related

Pieni itsekkyys on oikeasti terveellistä ja kaikki saisi vähän harrastaa sitä. Pitäkää itsestänne huolta ja olkaa mieluummin yksin kuin sairaassa suhteessa. Uskaltakaa olla yksin !

Ap, lue ajatuksella nimimerkin "Olen ollut samassa veneessä..." kirjoitus. Hienosti kirjoitettu, hienosti kuvattu tunteita, joita tuossa tilanteessa herää. Itse en ihan yhtä syvässä suossa ole ollut, mutta varsin matalalla kuitenkin. Se helpotuksen tunne, kun itse päästää toivottomasta suhteesta irti, se on sanoinkuvaamaton.

Alkuperäinen kirjoittaja Lue:
Ap, lue ajatuksella nimimerkin "Olen ollut samassa veneessä..." kirjoitus. Hienosti kirjoitettu, hienosti kuvattu tunteita, joita tuossa tilanteessa herää. Itse en ihan yhtä syvässä suossa ole ollut, mutta varsin matalalla kuitenkin. Se helpotuksen tunne, kun itse päästää toivottomasta suhteesta irti, se on sanoinkuvaamaton.

En ymmärrä, miksi yleensäkään pitää takertua noin sairaalla tavalla toiseen ihmiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Olen ollut samassa veneessä...:
Tajuan tuon toivottomuuden tunteen niin hyvin. Elin itse todella kuluttavassa suhteessa kaksi vuotta. Mies kohteli minua kuin paskaa ja piti koko ajan kierroksessa muita naisia ja jopa asui välillä toisen naisen kanssa ja minä roikuin hänessä kuin hullu, en kyennyt näkemään mitään muuta, olin valmis tyytymään vaikka rippeisiin. Tunsin silloin, että hän on elämäni suuri rakkaus, eikä toista niin suurta voi olla olemassakaan... Kuinka väärässä olinkaan. Ystäväni hokivat minulle jatkuvasti, että päästä irti siitä miehestä ja löydät jotakin paljon parempaa. En uskonut heitä. En voinut, koska en silloin edes halunnut mitään "parempaa", halusin vain hänet, hinnalla millä hyvänsä.

Vajosin todella onnettomaan tilaan. Masennuin vakavasti, en syönyt, laihduin 10 kiloa, en kyennyt tekemään töitä, koko elämäni mureni... Ainut lohtu oli tupakka ja alkoholi. Mikä tietysti vain pahensi tilaani. Ja kun päästin itseni niin huonoon kuntoon, olo oli vain entistä kurjempi.

Minun neuvoni sinulle ihan näin ensiapuna on seuraava: Keskity pitämään itsestäsi hyvää huolta, vaikka väkisin! Jos nyt juuri tuntuu mahdottomalta ajatukselta henkisesti irtaantua tuosta miehestä, niin tee se vaikka sitten hieman myöhemmin. Mutta älä jätä itseäsi heitteille! Se on ihan ensiarvoisen tärkeää. Käy kaupassa, osta terveellistä ja hyvää ruokaa. Kokkaa itsellesi joka päivä. Jos siltä tuntuu, palkitse itsesi vaikka herkuillakin, syö suklaata ja jäätelöä. Mutta ennen kaikkea, syö joka ikinen päivä terveelinen aamiainen, tee itsellesi joka päivä lämmin ateria ja syö paljon hedelmiä ja marjoja ja juo paljon vettä. Älä hoida murheitasi alkoholilla, vaan liikunnalla. Aloita lenkkeily. Juokse pitkin metsiä ja huuda ja paha olo ulos. Lenkkeily antaa uskomatonta voimaa; juostessa saat purettua ahdistustasi terveellä tavalla ja lenkin jälkeen elimistössäsi virtaa runsaasti endorfiiniä, joka tekee olon väistämättä paremmaksi. Itse asiassa, mitä masentuneempi ihminen on, sitä voimakkaampi on endorfiinin purkaus juoksulenkin jälkeen. Nuku tarpeeksi, mutta älä liikaa. Pakota itsesi ulos ja tekemään asioita; käy elokuvissa, uimahallissa, kävelyllä, taidenäyttelyssä tai missä tahansa. Se saattaa nyt tuntua täysin yhdentekevältä ja turhanpäiväiseltä, mutta se auttaa, kun jatkat sinnikkäästi elämäsi elämistä. Jos jäät tuleen makaamaan, ahdistus vain syvenee.

Ja arvaappas mikä on kaikista parasta itsestään huolehtimisessa tässä tilanteessa? Se saa sinut väistämättä voimaan paremmin, se saa sinut tuntemaan itsesi vahvemmaksi ja nostaa itsetuntoasi ja sen myötä olet vahvemmilla myös tämän miehen suhteen. Mitä ankeampaan tilaan annat itsesi vajota, sitä kipeämmin koet tarvitsevasi sitä miestä. Mitä parempaa huolta pidät itsestäsi, sitä paremmin voit ja sitä vähemmän koet tarvetta pitää sitä surkeaa luuseri miestä elämässäsi.

Ohje numero kaksi: opettele tuntemaan vihaa miestä kohtaan. Älä keskity niihin muutamiin herkkiin hetkiin, joita olet hänen kanssaan kokenut. Keskity niihin kusipäisiin temppuihin, joita hän on sinulle tehnyt ja vielä kehtaa soitella perään! Kuka helvetti se jätkä oikein luulee olevansa?!?! Älä sääli miestä, äläkä sääli itseäsi. Vihaa miestä ja rakasta itseäsi.

Ja sitten vielä kolmas pointti: Sinä haluat rakkautta. Haluat tasapainoisen ja onnellisen parisuhteen, joka perustuu molemminpuoliselle rakkaudelle, kunnioitukselle ja luottamukselle. Tämä suhde on kaukana siitä. Hän ei kertakaikkiaan voi olla sinun elämäsi suuri rakkaus ja se oikea; se on vielä vasta tulossa elämääsi, kunhan tästä tokenet. Rakkaus on välittämistä, huolenpitoa ja kunnioitusta. Tämä mies ei anna sinulle mitään. Hän käyttää sinua hyväkseen mitä törkeimmällä tavalla ja mitä se kertoo hänestä? Onko hänen tekonsa kypsän, älykkään, vastuullisen, selkärankaisen miehen tekoja, vai ovatko ne säälitävän pellen tekoja? Ja kummanlaisen miehen sinä haluat? Todellisen miehen, joka seisoo omilla jaloillaan ja kunnioittaa naista, vai raukkamaisen lapamadon, joka kusettaa naisia, kun ei itsekseen pärjää? Ala nähdä se mies hänen tekojensa kautta, eikä sinun haavekuviesi kautta. Tämä mies ei ole unelmiesi mies, hän on pahin painajaisesi, jonka haluaisit uskoa olevan jotakin muuta. Tämä mies on tehnyt sinulle valtavat määrät pahaa, kuinka paljon olet valmis ottamaan sitä lisää? Sillä paremmaksi tuo ei tule koskaan muuttumaan, sen voin vannoa.

Minulle kävi niin, että yhtenä päivänä päätin, että nyt riittää. Sydämeeni sattui vieläkin ja kaipasin miestä, mutta minun oli pakko rakastaa enemmän itseäni, kuin toista ihmistä, joka ei tee muuta kuin tuhoa elämässäni. Kirjoitin miehelle pitkän kirjeen. Purin kirjeeseen kaiken tuskan, vihan ja sydänsurun, jota hän oli minulle aiheuttanut ja toisalta itse olin sallinut hänen minulle aiheuttaa... Kerroin kirjeessä, että kaikki väliltämme on lopullisesti loppu, emmekä voi enää koskaan ikinä olla missään tekemisissä toistemme kanssa, se oli viimeinen jäähyväis kirje. Kirjeen kirjottaminen auttoi minua puhdistumaan isosta tuska-lastista, jota olin kantanut sisälläni. Ja sen lähettäminen miehelle tuntui myös puhdistavalta; sainpahan sanottua kaiken, eikä mitään jäänyt hampaan koloon. Lähetin kirjeen ja sillä hetkellä tunsin, kuinka tuskastani ja riippuvuudestani tätä miestä kohtaan 90% olisi vain haihtunut taivaan tuuliin. Vielä jäi se pieni kipu sydämeen, mutta se oli niin pieni, etten enää koskaan kaivannut häntä takaisin ja sekin kipu ropisi sieltä omia aikojaan pois muutamassa kuukaudessa.

Ja kuinka ollakaan! Ystäväni olivat olleet oikeassa; kun päästin irti tuosta miehestä, tapasin uuden miehen. :) Aloin tapailla tuota uutta miestä ja rakastuimme. Ja sain hänen kanssaan aivan ihanan suhteen! Olin niin onnellinen ja kun tämän uuden miehen kuvioihin tultua muistelin tuota edellistä miestä, jota joskus kuvittelin rakastavani enemmän, kuin elämää tai itseäni, niin yhtäkkiä tuntuikin, että se oli ollut joku kummallinen sairauden kaltainen harhakuvitelma. Ajattelin minua satuttanutta miestä ja suoraan sanottuna ihmettelin, että miten koskaan saatoinkaan rakastua moiseen loiseen. Säälin häntä aina silloin, jos häntä vaivaudun ajattelemaan. Säälin ja helveksin. Muita tunteita ei ole enää jäljellä häntä kohtaan. Eikä pienintäkään kipua sydämessäni, se parantui nopeasti ja täysin melkein heti, kun vaan USKALSIN päästää miehestä irti ja alkaa elää itselleni.

Toivotan sinulle voimia ja olen täällä tukenasi, jos vain tahdot.

Olet ollut todella sairaasti riippuvainen. Surullinen tarina.

Alkuperäinen kirjoittaja Maarit76:
Pieni itsekkyys on oikeasti terveellistä ja kaikki saisi vähän harrastaa sitä. Pitäkää itsestänne huolta ja olkaa mieluummin yksin kuin sairaassa suhteessa. Uskaltakaa olla yksin !

Itsekkyys? Kutsutko sinä huonojen suhteiden välttelyä ja esim. taloudellisesta tilanteen turvaamista ITSEKKYYDEKSI?? Jo on tytöt kilteiksi opetettu...

Yhteistyössä