A
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja just:juu ei ollut pomon paikka vaan kolmevuorotyötä tekevän duunarin. Tän iltatähden teko vasta avasi mun silmät. Kaksi vuotta meni ymmärtääkseni että olen yhtä tärkeä ihminen,äiti ja vaimo vaikken olekaan puolikuollut ns. perheen eteen ahkeroinut marttyyri liian vähillä yöunilla.Alkuperäinen kirjoittaja m:Alkuperäinen kirjoittaja just:oon pari vuotta sitten jäänyt kotiäidiksi kymmenen vuoden työuurastuksen jälkeen. Alkuun oli hankalaa ja ahdisti kun piti jäädä kotiin ja muut lähti töihin ja kouluun, mutta nyt hirvittää että joudunko vielä palaamaan siihen oravanpyörään,jossa ei välillä muistanut edes omaa nimeään kun säntäili ympäriinsä päättömästi. Saakohan sitä kirjastosta lainata?
mutta eihän sen työpaikan tarvitse olla maailman stressaavin ultrasuuren firman johdossa vaikka työelämässä onkin. ei minullakaan mitään nokiapomon tasoisia haaveita ole vaikka työelämässä haluan olla koska perhettä pidän tärkeämpänä kuin työtä.
Eiköhän se muutos lähde ihan miehistä itsestään. Ei voi kukaan alkoholistia pakottaa hoitoon, eikä masentunutta ottamaan lääkkeitä. Itse on pakko ottaa vastuu elämästä. Ja pyytää apua, jos sitä tarvitsee.Alkuperäinen kirjoittaja ev:Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:Ei kaikkea amerikkalaista hömppää tarvitse tuoda SuomeenPohjoismainen hyvinvointi on hyvin pitkälti rakennettu sen päälle, että naiset eivät ole olleet mitään heikkoja, kuihtuvaisia kukkasia, vaan vahvoja amazoneja, jotka eivät ole pelänneet tarttua työhön kuin työhön.
Entäs miehet.. miehet kuihtuu, alkoholisoituu, voi pahoin. Mutta kukapa niitä enää nykyään ajattelisi, ei kukaan.
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Voisko joku vastaavasta elämäntyylistä tietävä kertoa, mitä tuo nyt niinkun tarkoittaa? Ap:n elämästä tuskin nyt tietää muut kuin ap itse, mutta jos jollain toisella on vastaavia tuntemuksia, miten arki siis toimii ja mitkä päätökset mies tekee?
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Voisko joku vastaavasta elämäntyylistä tietävä kertoa, mitä tuo nyt niinkun tarkoittaa? Ap:n elämästä tuskin nyt tietää muut kuin ap itse, mutta jos jollain toisella on vastaavia tuntemuksia, miten arki siis toimii ja mitkä päätökset mies tekee?
Alkuperäinen kirjoittaja just:tuossa työntekijän ja äidin roolin yhdistämisessä tulee helposti vauhtisokeus. Se kuuluisa huono omatunto kun en ole ehtinyt tekemään lapsieni kanssa sitä enkä tätä. Onko se perheelle tuleva muutama satanen enempi sen arvoista? Sitten kun on se perheen yhteinen lomaviikko kerran vuodessa niin älyttömät paineet laatuajalle, mutta rahaahan on kiertää vaikka maapalloa se viikko ja seuraavana kesänä uusiksi.. Jos mies on jo työstä yliväsynyt niinkuin monessa perheessä tähän aikaan on sohvalla koisaamassa niin eikö ole hienoa että vaimo on laittanut ruoan ja leivoin tuossa iltakahville mokkapalojakin. Kohta kun mies elpyy mennään käymään kävelyllä tai hiihtämässä eli yhteistä aikaa joka pitää liittoa kasassa. Siitäkään en saisi nauttia jos olisin töissä.
Alkuperäinen kirjoittaja realismia:Alkuperäinen kirjoittaja just:tuossa työntekijän ja äidin roolin yhdistämisessä tulee helposti vauhtisokeus. Se kuuluisa huono omatunto kun en ole ehtinyt tekemään lapsieni kanssa sitä enkä tätä. Onko se perheelle tuleva muutama satanen enempi sen arvoista? Sitten kun on se perheen yhteinen lomaviikko kerran vuodessa niin älyttömät paineet laatuajalle, mutta rahaahan on kiertää vaikka maapalloa se viikko ja seuraavana kesänä uusiksi.. Jos mies on jo työstä yliväsynyt niinkuin monessa perheessä tähän aikaan on sohvalla koisaamassa niin eikö ole hienoa että vaimo on laittanut ruoan ja leivoin tuossa iltakahville mokkapalojakin. Kohta kun mies elpyy mennään käymään kävelyllä tai hiihtämässä eli yhteistä aikaa joka pitää liittoa kasassa. Siitäkään en saisi nauttia jos olisin töissä.
Hyvä että oot löytänyt omat rajasi ja sulle sopivan elämäntyylin, mutta...
Kyl meillä ainakin on aikaa käydä kävelyllä tai hiihtämässä joka viikonloppu, vaikka käydäänkin molemmat töissä...ja eiköhän toi sun kirjoitus ollut muutenkin kärjistys. Pitää vaan valita molemmille semmoiset työpaikat, joista jää voimia muuhunkin. Ei se välttämättä pudota tuloja ja perheen elintasoa sen enempää, mitä toisen jääminen kokonaan työelämästä pois. Kivempi musta näin, ettei kummankaan tartte raataa itseään henkihieveriin kuin että mies joutuis tekemään ylipitkää työpäivää tai useampaa työtä maksaakseen mun kotona olemiseni.
Ihan tasan vastaavaa sanaa kuin englannin "surrendered" ei taida suomessa olla, siinähän on sivumerkityksenä se, että asettaudutaan jonkun toisen armoille, jonkun toisen hoitoon, tavallaan...Alkuperäinen kirjoittaja Ria:Miksi tästä asiasta on käytettävä juuri tuota termiä ALISTUVAT vaimot? Minulla tulee siitä ainakin hyvin negatiivinen kuva.
Alkuperäinen kirjoittaja just:Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Voisko joku vastaavasta elämäntyylistä tietävä kertoa, mitä tuo nyt niinkun tarkoittaa? Ap:n elämästä tuskin nyt tietää muut kuin ap itse, mutta jos jollain toisella on vastaavia tuntemuksia, miten arki siis toimii ja mitkä päätökset mies tekee?
no mitä sulle tulee mieleen 50-luvun kotirouvista?