Alkaa hermot mennä anoppiin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anoppiin_väsähtänyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anoppiin_väsähtänyt

Vieras
Siis miten voi olla tämmönen ihminen. Tässä on siis sen omakuva: Hirveän ahkera, omaa poikkeuksellisia intuitiivisia kykyjä, aistii lapsista lähes kaiken, todella älykäs, empaattinen jne...

Todellisuus: Ei tee kotona oikeesti juuri mitään. Mies tekee kaiken. Jos joskus anoppi jotain tekee, niin kauhee mainonta sitten päällä. Ja aina kun joku toinen ihminen kertoo jostain asiasta minkä on tehnyt, niin kauhee vähättely päällä ja sitten kertoo miten itse on tehnyt jotain ihan ihmeellistä.

Esimerkkinä tulee mieleen se, että on tietävinään opiskelusta kaiken. Vaikka tällä naisella on taustalla peräti kansakoulu + merkonomin paperit (itseasiassa luulen, että merkantin paperit, mutta äkkiäkös se merkonomiksi pyöristyy).

Uskomattomia liioitteluita kanssa kaikesta mitä tekee tai on tehnyt. Esim. kertonut että oli kova urheilija nuoruudessaan ja pelasi lentopalloa naisten SM-sarjassa. No totuus taitaa olla se, että kävi pari kertaa treeneissä. Parhaiten tämän huomaa kun hän kertoo juttuja ulkopuoliselle. Esim. joskus kertoi käyneensä viime kesänä joka päivä aamulenkillä. Todellisuudessa kävi 3 kertaa kesälomansa aikana... Esimerkkejä on lukuisia, mutta musta tuntuu että anoppini elää puoliksi tuossa valhetodellisuudessa.

Lisäksi hän tuntuu kuvittelevan, että hänen panoksensa meidän lapsemme kasvatuksessa on todella suuri. Ja ei todellakaan ole, mutta tää on vaan yksi osa kaikkea....

Miten tommosta ihmistä jaksais sietää. Kuitenkaan välien poikki pistäminen sun muu on poissa laskuista.

No ei kai sitä nyt välej'ä tarvii katkaistakaan jos toinen on vähän dingdong :)

Anna olla äläkä edes kuuntele. Tai ala piruuttas väittää vastaan vaikka niissä muiden vähättelyjutuissa :D (oon ite alkanut tehdä oman äidin kanssa niin, kun sen negatiivinen asenne ärsyttää)

Just kun mun anoppi. Laiska kuin mikä ja aina kertoo ihan satuja. Sitten toista kautta saa selville että hirveetä liioittelua vähintään. On kyllä joskus tuntunut että päässä räjähtää kun kuuntele niitä juttuja.

[QUOTE="vieras";28470815]No ei kai sitä nyt välej'ä tarvii katkaistakaan jos toinen on vähän dingdong :)

Anna olla äläkä edes kuuntele. Tai ala piruuttas väittää vastaan vaikka niissä muiden vähättelyjutuissa :D (oon ite alkanut tehdä oman äidin kanssa niin, kun sen negatiivinen asenne ärsyttää)[/QUOTE]

Kuule olen joskus niin tehnyt ja seuraukset ovat olleet katastrofaaliset. Eli ei hänelle voi väittää vastaan. Pahinta on se, että appiukkoni on niin tossun alla. Ei pistä lainkaan hanttiin. Mieheni kyllä tajuaa minkälainen äitinsä on. Tosin yrittää painaa villaisella pääosin. Silti se helpottaa mun oloa, että mies ei ainakaan sata lasissa puolustele äitiään.

Onko tuosta liioittelusta sinulle jotain haittaa?

Anna olla.

No olemme todella paljon tekemisissä anoppini kanssa. Asumme lähellä ja kesät kesämökillä. Jos ei mennä, niin se otetaan loukkauksena. Etenkin mökillä mun hermo kiristyy. Kuitenkin pienten lasten kanssa koko ajan ja sitten yksi heittää paskaa niskaan koko ajan. Eli se on se kokonaisuus joka häiritsee ihan hitosti.

Nytkin olis kiva kesä edessä, mutta kun tietää että taas siellä mökillä hommat kärjistyy. Sekin on just niin, että jos me ei olla mökillä, niin eivät nuokaan ole. Anoppi ei jaksa olla siellä kun ei oo kaikkia mukavuuksia. Mutta jos me mennään sinne, ovat he aina siellä. Tulevat aamupäivällä ja lähtevät illalla.

Muuten olis mahtavaa tuolla mökkeillä, mutta emmä tota tuu jaksaa. No ens kesänä ollaan mun vanhempien mökillä pari viikkoa ja sitten minimoidaan nuo mökkeilyt. Toivottavasti anoppi ei ota sitä loukkauksena (ja varmasti ottaa).

Mitä sun anoppisi tekemiset oikeastaan sinulle kuuluu? Häiritseekö hän jollain tavalla teidän jokapäiväistä elämäänne tai onko hän sinulle ilkeä? Jos ei, anna hänen elää niin kuin haluaa. Kun et enää itse jaksa katsella häntä, ota välillä etäisyyttä, mutta älä hauku häntä muille ihmisille, saat itse kusipään maineen.

t.yksi jonka mutsi on samanlainen

Yhteistyössä