V
vieras
Vieras
Te samat varmaan rääytte täällä kuinka huono ja tyhmä on äiti jonka lapsi saa pahoja komplikaatioita kun on kuivunut koska äiti ei ole tohtinut viedä sitä päivystykseen "turhaan".
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja mä:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja mä:Alkuperäinen kirjoittaja mä:Alkuperäinen kirjoittaja lh-äiti:Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:No tuskin kukaan menee oksentelevan lapsen kanssa minnekään jos ei ole pakko... Eiköhän tämä oo ihan itsestään selvä asia.
Niinpä...
Ja tuskin kukaan huvikseen muutenkaan lähtee päivystykseen jonottamaan![]()
No voi kuule, kyllä näitä löytyy ja myös sellaisia joilla nuha tai yskä ollut jo useamman viikon ja juuri sinä yhtenä sunnuntaina tulee mieleen, että tarttis päästä lääkäriin!!!
Päivystyksessä olen töissä ja valitettavasti uusavutomuus on tätä päivää!!!
Ei voida kotona tehdä itse mitään vaan joko hoitajan tai lääkärin tarvii esim. juottaa yms tai laittaa peräpuikko peppuun lapsille!
No niin varmaan oletkin. Minä taas olen Ruotsin kuningatar. Faktaa sekin.
No kiva tavata Ruotsin kuningatar, tule ihmeessä käymään meidän aluesairaalan viikonloppupäivystyksessä katsomassa millaista suomessa todellisuudessa on!!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja mä:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja mä:Alkuperäinen kirjoittaja mä:Alkuperäinen kirjoittaja lh-äiti:Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:No tuskin kukaan menee oksentelevan lapsen kanssa minnekään jos ei ole pakko... Eiköhän tämä oo ihan itsestään selvä asia.
Niinpä...
Ja tuskin kukaan huvikseen muutenkaan lähtee päivystykseen jonottamaan![]()
No voi kuule, kyllä näitä löytyy ja myös sellaisia joilla nuha tai yskä ollut jo useamman viikon ja juuri sinä yhtenä sunnuntaina tulee mieleen, että tarttis päästä lääkäriin!!!
Päivystyksessä olen töissä ja valitettavasti uusavutomuus on tätä päivää!!!
Ei voida kotona tehdä itse mitään vaan joko hoitajan tai lääkärin tarvii esim. juottaa yms tai laittaa peräpuikko peppuun lapsille!
No niin varmaan oletkin. Minä taas olen Ruotsin kuningatar. Faktaa sekin.
No kiva tavata Ruotsin kuningatar, tule ihmeessä käymään meidän aluesairaalan viikonloppupäivystyksessä katsomassa millaista suomessa todellisuudessa on!!
Mielummin nyt ottaisin sitä linkkiä vastaan jossa tämä fakta on ihan oikeasti todistettu, kiitos.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin.:Pienen lapsen kanssa monesti vaan on pakko, sillä lapsi kuivuu hyvinkin nopeaa, jos osmosalit tai muut nesteet ei sisällä pysy. terv. vasta kaksi yötä tiputuksessa olleen lapsen äiti.
Sehän on selvä asia, niinkuin ap jo kirjoittikin että jos on syy mennä, ompa aikuinen tai lapsi kyseessä niin ei siinä mitään ongelmaa ole. Tosiasia on kuitenkin se että monet ihmiset menevät aivan turhaan sekä päivystykseen tai terveyskeskuksiin sekä yksityisellekin puolelle vaikka pärjäisivät kotonaan.
Aikoinaan kun lapsellani oli erittäin raju vatsatauti (noro) sain neuvolasta (puhelimitse) ohjeet että teelusikalla annettaan vettä 10-15 min. välein, ei useammin koska muutoin vesi ei imeydy ja lapsi kuivuu. Minulle sanottiin että usein lapset jotka ovat kuivuneet ja joutuvat tiputukseen ovat kuivuneet koska vanhemmat eivät malta antaa vettä vain pienenpientä määrää kerrallaan vaan antavat esim. tuttipullolla tai mukilla liian paljon, liian usein jolloin lapsi oksentaa veden pois. Eli maltillisella veden antamisella kuulemma voidaan estää useimmiten tiputukseen joutuminen. Ei tietenkään aina ole mahdollista selvitä kotikonsteilla, jolloin tiputus on ainoa vaihtoehto.
Lisäksi minulle sanottiin että sairaalasta on aina vaarana saada "tuliaisena" toinen vatsatauti kotiinviemisenä, jolloin "mukava" kierre onkin valmis. Vastustuskykyhän on heikentynyt jos on ollut sairaana ja siten on altis saamaan muun pöpön tavallista helpommin.
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:ja muuten, mä kyllä mielummin istun jonkun kipeän lapsen vieressä päivystyksessä odottamassa sen 15min pidempään omaa vuoroani, kuin luen lehdestä et joku lapsi on kuollut nestehukkaan tms kun ei oltu viety lääkäriin..
parempi se silti on viedä se lapsi sinne lääkäriin turhaan, kuin liian myöhään.
Alkuperäinen kirjoittaja mä:Hoh hoijaa!! Voi oikeesti nykyihmisiä, ei kaikki löydy googlesta!!!!
Alkuperäinen kirjoittaja mä:Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:ja muuten, mä kyllä mielummin istun jonkun kipeän lapsen vieressä päivystyksessä odottamassa sen 15min pidempään omaa vuoroani, kuin luen lehdestä et joku lapsi on kuollut nestehukkaan tms kun ei oltu viety lääkäriin..
parempi se silti on viedä se lapsi sinne lääkäriin turhaan, kuin liian myöhään.
Mut mun mielestä juuri tuo on sitä uusavuttomuutta, että mitään ei osata ja tiedetä itse... eli milloin lapsi on syytä viedä lääkäriin! Eikä niitä lapsia nyt niin usein nestehukkaan kuole...
Alkuperäinen kirjoittaja mä:Eikä niitä lapsia nyt niin usein nestehukkaan kuole...
Alkuperäinen kirjoittaja winhis:Meitä on varmaan moni katsonut pitkään kun ollaan oltu tytön kanssa päivystyksessä. Kerran mentiin monta päivää jatkuneen rajun vatsataudin jälkeen, kun lapsi oli ihan veto veks. Kun pääästiin päivystykseen, niin tyttö piristyi paikanvaihdoksesta ja riehui eristyshuoneen sängyssä kuin täysin terve lapsi. Lääkärin hämmästys oli suuri kun verikokeiden tuloksista selvisi, että tyttö oli kuivunut ja laitettiin tiputukseen.
Tytölle ei voi antaa suun kautta mitään antibioottia, joten korvakierrelapsemme viedään joka korvatulehduksen takia sairaalan päivystykseen ottamaan antibioottipiikki lihakseen. Ulkopuolinen näkee tilanteen niin, että täysin terve lapsi on tuotu päivysytykseen turhaan.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja mä:Hoh hoijaa!! Voi oikeesti nykyihmisiä, ei kaikki löydy googlesta!!!!
Kyllä tällaiset tutkimustulokset taatusti on nettiin kirjattu, jos sellaisia olemassa on. Ja sunhan ei tartte googlea siihen käyttää kun tiedät mistä tällainen fakta löytyy jo valmiiksi, olethan sellaiseen tutustunutkin. Sano sitten sen julkaisun nimi ellei netistä löydy.
Alkuperäinen kirjoittaja mä:Alkuperäinen kirjoittaja winhis:Meitä on varmaan moni katsonut pitkään kun ollaan oltu tytön kanssa päivystyksessä. Kerran mentiin monta päivää jatkuneen rajun vatsataudin jälkeen, kun lapsi oli ihan veto veks. Kun pääästiin päivystykseen, niin tyttö piristyi paikanvaihdoksesta ja riehui eristyshuoneen sängyssä kuin täysin terve lapsi. Lääkärin hämmästys oli suuri kun verikokeiden tuloksista selvisi, että tyttö oli kuivunut ja laitettiin tiputukseen.
Tytölle ei voi antaa suun kautta mitään antibioottia, joten korvakierrelapsemme viedään joka korvatulehduksen takia sairaalan päivystykseen ottamaan antibioottipiikki lihakseen. Ulkopuolinen näkee tilanteen niin, että täysin terve lapsi on tuotu päivysytykseen turhaan.
Ehkä ulkopuolinen niin tekee, mutta ei hoitajat ja lääkärit ihmettele! turhat käynnit kyllä hyvin erottaa... Sellainen on yleistä, että tullaan päivystykseen kun omalääkäriltä on kuulemma niin vaikee saada aikoja ja toi yskäkin on jo toista viikkoo kestänyt... kuumetta oli 37.4 viikko sitten. Kun kuulevat että jonotusaika on 3-5 tuntia niin jossain vaiheessa häipyvät ja tulevat seuraavana päivänä kkeilemaan onneaan päivystykseen...
Alkuperäinen kirjoittaja mä:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja mä:Hoh hoijaa!! Voi oikeesti nykyihmisiä, ei kaikki löydy googlesta!!!!
Kyllä tällaiset tutkimustulokset taatusti on nettiin kirjattu, jos sellaisia olemassa on. Ja sunhan ei tartte googlea siihen käyttää kun tiedät mistä tällainen fakta löytyy jo valmiiksi, olethan sellaiseen tutustunutkin. Sano sitten sen julkaisun nimi ellei netistä löydy.
no voit kysyä aluesairaalan johdolta tai henkilökunnalta siellä seuraavan kerran käydessäsi...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja mä:Alkuperäinen kirjoittaja winhis:Meitä on varmaan moni katsonut pitkään kun ollaan oltu tytön kanssa päivystyksessä. Kerran mentiin monta päivää jatkuneen rajun vatsataudin jälkeen, kun lapsi oli ihan veto veks. Kun pääästiin päivystykseen, niin tyttö piristyi paikanvaihdoksesta ja riehui eristyshuoneen sängyssä kuin täysin terve lapsi. Lääkärin hämmästys oli suuri kun verikokeiden tuloksista selvisi, että tyttö oli kuivunut ja laitettiin tiputukseen.
Ehkä ulkopuolinen niin tekee, mutta ei hoitajat ja lääkärit ihmettele! turhat käynnit kyllä hyvin erottaa... Sellainen on yleistä, että tullaan päivystykseen kun omalääkäriltä on kuulemma niin vaikee saada aikoja ja toi yskäkin on jo toista viikkoo kestänyt... kuumetta oli 37.4 viikko sitten. Kun kuulevat että jonotusaika on 3-5 tuntia niin jossain vaiheessa häipyvät ja tulevat seuraavana päivänä kkeilemaan onneaan päivystykseen...
No mut eihän nää sit ole uusavuttomia äitejä oksentavan lapsen kanssa vaan aikuisia??? MISTÄ tässä nyt puhuttiin? aloitus on oksentelevista lapsista ja sä kanssa valitat ettei ne lapset niin usein kuivuuteen kuole ja sitten ne turhaankävijät onkin aikuisia? No eipä ihme ettei sitä FAKTAA löydy :headwall:
Alkuperäinen kirjoittaja mä:Se nyt oli yksi esimerkki monista... älä nyt liikaa päätäs hakkaa, ettet joudu pivystykseen!!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja mä:Se nyt oli yksi esimerkki monista... älä nyt liikaa päätäs hakkaa, ettet joudu pivystykseen!!
sä olet just niitä hoitajia, jotka pilaa kaikkien maineen. Sunlaistes takia hoitsuja pidetään tympeinä ja epäempaattisina. Ja faktaa mulla on esittää tästä yhtä paljon kuin sullakin eli olen ihan yhtä oikeassa.
Alkuperäinen kirjoittaja mä:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja mä:Se nyt oli yksi esimerkki monista... älä nyt liikaa päätäs hakkaa, ettet joudu pivystykseen!!
sä olet just niitä hoitajia, jotka pilaa kaikkien maineen. Sunlaistes takia hoitsuja pidetään tympeinä ja epäempaattisina. Ja faktaa mulla on esittää tästä yhtä paljon kuin sullakin eli olen ihan yhtä oikeassa.
No toivottavasti sä et sairasta koskaan tai sit sulla on varaa käydä yksityisellä, missä ei tarvi valittaa!!! Ei veroeuroillakaan kaikkee saa!!!
Alkuperäinen kirjoittaja mä:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja mä:Se nyt oli yksi esimerkki monista... älä nyt liikaa päätäs hakkaa, ettet joudu pivystykseen!!
No toivottavasti sä et sairasta koskaan tai sit sulla on varaa käydä yksityisellä, missä ei tarvi valittaa!!! Ei veroeuroillakaan kaikkee saa!!!
Alkuperäinen kirjoittaja auringonsäde pakkashangella:no ei ole, kyllä ne ruuhkat ja jonotukset on paljon sen syytä, että sen oksentelevan tai muuten sairaan lapsen kans mennään vaan varulta sinne lääkäriin. monet äidit itse sanoo näin, että ei sillä nyt mitään vakavaa ole, mutta että ihan varulta vaan näytetään lääkärilleAlkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:No tuskin kukaan menee oksentelevan lapsen kanssa minnekään jos ei ole pakko... Eiköhän tämä oo ihan itsestään selvä asia.
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:Alkuperäinen kirjoittaja EJK:Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:Alkuperäinen kirjoittaja EJK:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Miten muuten saat sen saikkulapun että voit jäädä kotiin lasta hoitamaan?
Päivystys ei missään nimessä ole paikka, josta sairaslomatodistukset haetaan! Alle kouluikäisen lapsen kanssa niitä voi hakea neuvolasta, kouluikäisen taas kouluterveydenhuollosta. Terveyskeskuksen omalta sairaanhoitajalta tai lääkäriltä niitä voi myös kysyä.
Täällä ei saa neuvolasta yhtään todistusta ja mikä ihmeen kouluterveydenhuolto?Terveyskeskukseen ei pääse joten muita vaihtoehtoja ei hirmusesti ole
Meillä ainakin saa. Mikä teilä on peruste, että neuvolan th ei sitä kirjoita?
Etkö tiedä mikä on kouluterveydenhuolto![]()
Mun mielestä ei ole mitään kunnollista kouluterveidenhuoltoa jos terkkari on tavoitettavissa 2 kertaa viikossa
kyllä täällä terveyskeskuksessa ja aluesairaalassa kaikki niin oksutautiset, flunssaiset, humalassa itsensä teloneet ja huumehörhöt yms. odottavat samassa odotushuoneessaAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Lisää ihmeteltävää on siinä että kuulemma useissa sairaaloissa ja ilmeisesti kaikissa terveyskeskuksissa kaikki ihmiset (riippumatta onko tarttuva tauti vai ei) ohjataan samoihin odotustiloihin...!? On varsin erikoista ettei ole erillisiä odotustiloja jolloin tarttuvia tauteja sairastavat ohjattaisiin omiin tiloihinsa pois muita tarttuttamasta! Luulisi että minimissään tarttuvia tauteja sairastaville annettaisiin vähintään kumihanskat ja hengityssuojain. Oksennustaudithan tarttuvat pääasiassa käsien kautta.
Alkuperäinen kirjoittaja auringonsäde pakkashangella:kyllä täällä terveyskeskuksessa ja aluesairaalassa kaikki niin oksutautiset, flunssaiset, humalassa itsensä teloneet ja huumehörhöt yms. odottavat samassa odotushuoneessaAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Lisää ihmeteltävää on siinä että kuulemma useissa sairaaloissa ja ilmeisesti kaikissa terveyskeskuksissa kaikki ihmiset (riippumatta onko tarttuva tauti vai ei) ohjataan samoihin odotustiloihin...!? On varsin erikoista ettei ole erillisiä odotustiloja jolloin tarttuvia tauteja sairastavat ohjattaisiin omiin tiloihinsa pois muita tarttuttamasta! Luulisi että minimissään tarttuvia tauteja sairastaville annettaisiin vähintään kumihanskat ja hengityssuojain. Oksennustaudithan tarttuvat pääasiassa käsien kautta.
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Miten muuten saat sen saikkulapun että voit jäädä kotiin lasta hoitamaan?
Päivystys ei missään nimessä ole paikka, josta sairaslomatodistukset haetaan! Alle kouluikäisen lapsen kanssa niitä voi hakea neuvolasta, kouluikäisen taas kouluterveydenhuollosta. Terveyskeskuksen omalta sairaanhoitajalta tai lääkäriltä niitä voi myös kysyä.