Älkää ostako käytettyä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ykkönen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

ykkönen

Vieras
Älkää hyvät ihmiset ostako turvaistuimia / kaukaloita käytettynä jos ette ole sataprosenttisen varmoja, että ne eivät ole olleet kolarissa ikinä. Ei edes peräänajossa! Kaukalo ei ole enää uudenveroinen eikä turvallinen jos se on ollut kolarissa!!!

just näin! Turvaistuimessa ei kannata säästää!! Ja kannattaa perehtyä niitten TODELLISEEn turvallisuuteen autoliiton testisivulla! Eikä ostaa sikaa säkissä, aina kallein ja kaunein ei tarkoita turvallista ja hyää!

Juu ei, mutta olen usein miettinyt sitä että kuinkahan paljon ne kaukalot oikeasti tippuilee liikkeissä/kuljetettaesa liikkeeseen jne. Eikä taatusti niitä laiteta pois myynnistä.

Alkuperäinen kirjoittaja niin!:
just näin! Turvaistuimessa ei kannata säästää!! Ja kannattaa perehtyä niitten TODELLISEEn turvallisuuteen autoliiton testisivulla! Eikä ostaa sikaa säkissä, aina kallein ja kaunein ei tarkoita turvallista ja hyää!

Vaan turha tuijottaa niitä arvosanoja ellei katso mitkä sen määrittää. Istuimen kankaiden irrotus on yhtä arvosteltava asia kuin turvallisuus, joten pelkkä arvosana ei testissäkään kerro mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu ei, mutta olen usein miettinyt sitä että kuinkahan paljon ne kaukalot oikeasti tippuilee liikkeissä/kuljetettaesa liikkeeseen jne. Eikä taatusti niitä laiteta pois myynnistä.

Varmasti paljon enemmän kuin ihmisillä itsellään käytössä. Mutta silti liikkeestä saa uutena aina täydellisen tuotteen joka ei ole kolhiintunut jne. :whistle:

Ja istuimilla on myös yleensä määritelty 5v käyttöikä jolloin materiaalit on jo haurastuneet niin ettei turvallisuus ole taattu. Sama koskee myös pyöräilykypäriä. Kai te vaihdatte nekin 5v välein ja otatte käyttöiässä huomioon sen miten kauan istuinta tai kypärää on säilytetty varastossa tai hyllyssä ennenkuin ostatte sen? :)

samaa mieltä! vaikkakin uuden istuimen vakuutus korvaa, mutta siltin jotkut voi myydä niitä kolaroituja. Meillä ei osteta edes kenkiä pienelle käytettynä, koska haluan että jalka saa muotoilla itse kengät, eikä jonkun toisen jalka. Vaatteita tietty ostan käytettynä.

Mulle ei tulis mieleenkään ostaa käytettyä pyöräilykypärää. Oon aika tarkka tossakin :D mutta.. tosiaan, jos kaikki otettas huomioon ni pitäs tehtaalta käyä ostaas ;D

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:

Vaan turha tuijottaa niitä arvosanoja ellei katso mitkä sen määrittää. Istuimen kankaiden irrotus on yhtä arvosteltava asia kuin turvallisuus, joten pelkkä arvosana ei testissäkään kerro mitään.

Aivan, ja riippuu autostakin. Meillä esim on Brion zento josta miinuksena että ei ole vakaa auton istuimella. Meidän autoon istui parhaiten ja selkä menosuuntaan on niin tiukasti kiinni ettei edes mies saa sitä heilutettua. Tai jossain kaukalossa miinuksena ettei lapsi näe kunnolla ulos??

Mä taas en tuijottele noita testejä. Joku istuin pärjää yhdessä testissä ja toinen toisessa ja loppupeleissä on vähän tuuristakin kiinni miten mikäkin milloinkin pärjää.

Todellista ja todellista. Autoliiton julkaisema testi ei testaa lainkaan kaularangan venymistä, mikä on kuitenkin niitä kaikista vaarallisimpia asioita kolarissa. Eli kasvon menosuuntaan istuimet saa testissä kohtuuttoman hyviä tuloksia selkä menosuuntaan istuimiin verrattuna. Kun nuo selkäistuimet taas saavat miinusta hankalammasta käytettävyydestään.

Alkuperäinen kirjoittaja Jepjep:

Todellista ja todellista. Autoliiton julkaisema testi ei testaa lainkaan kaularangan venymistä, mikä on kuitenkin niitä kaikista vaarallisimpia asioita kolarissa. Eli kasvon menosuuntaan istuimet saa testissä kohtuuttoman hyviä tuloksia selkä menosuuntaan istuimiin verrattuna. Kun nuo selkäistuimet taas saavat miinusta hankalammasta käytettävyydestään.

Suhtaudun kyllä aika epäluuloisesti kaikkiin testeihin ja niiden antamiin arvosanoihin... Tiedän että muutamissa tapauksissa hyvät testitulokset on saatu ihan muilla avuilla kuin turvaistuimen oikealla turvallisuudella ja paremmuudella.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Aijaa,no mun ei kannata sit lähtee myymään sit kolaroimatonta turvaistuinta minnekkään.Jos se näin huonolta näyttää.

Mikä sul olis?

Merkki en ny just tässä muista,mutta uutena ostettu ja ollu yhdellä lapsella.

Koitas muistella nyt. Me tarvittais kakkosautoon istuin, jonka saa selkä menosuuntaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:

Suhtaudun kyllä aika epäluuloisesti kaikkiin testeihin ja niiden antamiin arvosanoihin... Tiedän että muutamissa tapauksissa hyvät testitulokset on saatu ihan muilla avuilla kuin turvaistuimen oikealla turvallisuudella ja paremmuudella.

Kyllä vain, mutta tämä turvaistuinasia on niitä sellaisia tapauksia joissa ei oikein voi omaan kokemukseen ja ammattitaitoonkaan luottaa. Tuskimpa meillä kellään on parempaakaan tapaa istuinten turvallisuuteen perehtyä. Niitä testejä vaan pitää osata lukea oikealla tavalla. Eli tutustua siihen miten testi on tehty ja missä osioissa se oma kiinnostuksen kohde on menestystään hankkinut ja missä ei. Pelkän kokonaisarvosanan tuijottamisella ei tule hullua hurskaammaksi.

Aijaa,no mun ei kannata sit lähtee myymään sit kolaroimatonta turvaistuinta minnekkään.Jos se näin huonolta näyttää.

Mikä sul olis?

Merkki en ny just tässä muista,mutta uutena ostettu ja ollu yhdellä lapsella.

Koitas muistella nyt. Me tarvittais kakkosautoon istuin, jonka saa selkä menosuuntaan.

Muistaakseni tän istuimen saa selkä menosuuntaan kyllä.Pitäis käydä kellarissa tutkimassa itse istuin,mut en ny yöllä jaksa lähtee.

Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:

Kyllä vain, mutta tämä turvaistuinasia on niitä sellaisia tapauksia joissa ei oikein voi omaan kokemukseen ja ammattitaitoonkaan luottaa. Tuskimpa meillä kellään on parempaakaan tapaa istuinten turvallisuuteen perehtyä. Niitä testejä vaan pitää osata lukea oikealla tavalla. Eli tutustua siihen miten testi on tehty ja missä osioissa se oma kiinnostuksen kohde on menestystään hankkinut ja missä ei. Pelkän kokonaisarvosanan tuijottamisella ei tule hullua hurskaammaksi.

juuri näin. Täytyy osata lukea tutkimuksia ja vertailla niitä. Ei voi luottaa oikeastaan mihinkään. :( Ikävä kyllä.

Eipä tullut mieleenkään ostaa 3 istuinta uutena, joten 1 on uutena ostettu ja loput käytettynä. Itse olen pitkälti sitä mieltä, että huonoa tuuria on jos kolariin joudut ja huonolla tuurilla siinä käy huonosti oli se istuin uusi tai vanha.

Me ainakin ostettiin pakkauksessa olevat istuimet

Alkuperäinen kirjoittaja feger:

Me ainakin ostettiin pakkauksessa olevat istuimet

Ei se pakkauksessa oleminen tarkoita, etteikä se olisi kuljetuksessa tippunut. Ainakin me ostettiin tuo uusi, niin se oli vaan pussissa, ei se missään laatikossa ollut.

Aika harva kolaroi niin, että vauva on kyydissä. Ja jos niin käykin, niin vakuutusyhtiön pitäisi korvata uusi istuin tilalle. Teoriassa siis pitäisi olla mahdotonta ostaa käytettyä kolaroitua turvaistuinta. Ainakin todennäköisyys siihen on ääriämmäisen pieni.

Yhteistyössä