Alkaa toivo mennä. (Lapsen nukkumisesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :((
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:((

Vieras
Elikkäs mulla kohta vuoden ikänen tyttö, joka herää edelleen yöllä noin kolme kertaa syömään. Olen kokeillut jos jonkunmoista että pullosta päästäisiin. Nukkuu meidän kanssa samassa huoneessa nyt. On kokeiltu nukkumista eri huoneissa. Viime yönä laitoin nukkumaan ilman pulloa, makoilin itse sängyllä ja silittelin pinnojen välistä nukahti melko kivuttomasti. Mutta sitten yöllä! Heräsi klo 12 huutamaan, silittelin taas, ei auttanut yhtään mitään. Otin viereen, piristyi. Hän itki ja oli muuten vain valveille kolmeen saakka! Nukahti sitten syliini ja nukkui tunnin ja huuto alkoi taas.
Neuvokaa!!!! Pitääkö mun vaan oottaa että yösyömiset loppuu itsestään? Joulukuussa tulossa uusi vauva, niin olisi kiva että tyttö sitten nukkuisi yöt ettei tarvitse kahden kanssa heräillä.
Olen puhunut unikouluttajankin kanssa ja hän sanoi että kun silittelen lasta niin hänen pitäisi nukahtaa 15 min. Mutta eipä nukahtanut.

no kyllä meillä meni n. 3vkoa että poika lopulta usko että yöllä ei enää maitoa saa..Pinnojen välistä silitin, en ottanut syliin ihan pienestä, vain jos itku alko olemaan ihan paniikinomaista, (harvoin), ja tuon 3vkon jälkeen mennyt kyllä tosi hyvin. Nukahtaakin ilman pulloa, eikä kaipaa sitä ollenkaan yöllä. Aikasi piti aluksi nousta, pojan mielestä aamu loppu jo 7h unien jälkeen aluksi, mutta nyt on taas yöunet pidentyneet :)

mun lapsi sai kauhukohtauksia melkein 7 vuotiaaksi asti..alkoi kylläkin n.3 v..se siitä nukkumisesta ja hyvin ollaan hengissä selvitty..hieman sumussa osa vuosista tosin..ja kuopus 4v. nuorempi.

Meillä 3 v. heräilee edelleen 2-4 kertaa joka yö, ei tosin syömään, vaan muuten. Kyllä siihen tottuu, on vaan normaalia herkkäunisempi. Sellaiseen ei auta mitkään konstit.

Meillä 3 v. heräilee edelleen 2-4 kertaa joka yö, ei tosin syömään, vaan muuten. Kyllä siihen tottuu, on vaan normaalia herkkäunisempi. Sellaiseen ei auta mitkään konstit.

Meillä sama. Nuorempi on 1,5 v ja nukkuu täysiä öitä - esikko heräilee. Hän on kova uneksimaan, aina ollut ja liikkuu sängyssään kuin väkkärä.

AP, kaippa teillä on nää peruskikat jo käytössä, eli rauhallinen ja tasainen elämän rytmi, noin pääsääntöisesti,tutut iltarutiinit jne? Meinaan jos päivät on hyvin vauhdikaita ja täynä uusia ja hämmentäviä juttuja, niin kyllä ne pukaa uniin tulemaan. Meillä esikolla pienempänä kauppareissutkin oli joskus liikaa. Niinä iltoina oli mahdottoman vaikea nukahtaa kun oltiin oltu kaupoilla. Vallankin jos iltapäivästä/alkuillasta kaupassa käytiin...Me aikuiset ei enää nähdä miten hämmentävä kauppakin voi olla kirkkaine valoine ja äänineen.

En kyllä tiedä mitä itse tekisin tuossa tilanteessa :O Meillä poika lopetti yösyönnin 5,5kk iässä ihan itse... Mä en varmaan vaan antaisi ruokaa yöllä, kai se lapsi siihen tottuu muutamassa yössä? Omaan huoneeseen varmaan myös totuttaisin, jos kerran vauvakin tulossa... Tsemppiä!!

Kokeile antaa vesipullo maitopullon sijaan. Meillä loppui yöheräilyt kun ei enää saanutkaan lämmintä maitoa vaan huoneenlämpöistä vettä.

en suosittele, meillä käytiin sitten sama taistelu uudestan kun vesipullostakin piti päästä pois, siitä syystä koska alkoi juomaan sitäkin niin paljon että 2 vaippaa sai yöllä vaihtaa..eli pullo pois vaan kokonaan kerralla.

molemmat lopettivat itse yösyönnit noin 1 v 2 kk iässä. Vuoden ikään asti kumpikin taisi tankata kahdesti, ensin jättivät aiemman syönnin pois, lopulta myös aamuisemman tankkauksen.

Tuon jälkeen esikoinen nukkuin 12-13 tunnin katkeamattomia unia. Nuorempi vasta lähempänä kahta vuotta, päästyään eroon ruoka-aineyliherkkyyksistä aiheutuneista mahakivuista.

Meillä molemmat lapset lopetti yösyömiset itse 1 v 1 kk ikäisenä. Ilman mitään huudatuksia. Eli yösyöntiä ei koskaan yritetty rajoittaa, jos tutti ei riittäny, niin pulloa tai tissiä sit ja syötön jälkeen taas kaikki sai nukkua hyvin. Yösyötöt jäi molemmilta pois itsestään, eivät vain enää heränneet öisin syömään. Nukkuvat samassa huoneessa kuin vanhemmat. Nyt siis nukkuvat 12 h yöunia. Eivät ole kaksosia. Esikoista ei sysätty yksin omaan huoneeseen kuopuksen synnyttyä.

Juu meillä päivissä yritän pitää tietyn rytmin, eli päikkärit aina samaan aikaan, ruokailut ja ulkoilut myös, tietysti joskus on erilaisia päiviä mutta pääsääntöisesti. Tyttö nukkui ensimmäiset kuukaudet hyvin heräsi kerran, mutta kun alkoi liikkumaan niin tämä vaikutti öihin ja nyt varmaankin jäänyt tavaksi koska herää aina täysin samaan aikaan. Olen joskus kokeillut että annan vettä tai laimeaa mehua mutta siitä saa aivan kamalat raivarit kun pitää olla maitoa. Täytyy nyt vähän aikaa vielä katsella, en halua enää valvoa yöllä kolmea tuntia! Jos alkaa näyttää sille että yösyönnit ei vähene kesän aikana niin sitten olen uudestaan yhteydessä unikouluun. Mutten ei haittaisi nämä yöheräilyt koska olen itse hyvä saamaan uudestaan unenpäästä kiinni mutta kun sitten tosiaan tulee se vauva niin saisin heräillä kahden kanssa.

Uusimmat

Yhteistyössä