Alkuperäinen kirjoittaja Täydellinen Nainen:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
(Seppänen on itse viiniharrastaja, joka oli vuoden juomatta ja kirjoitti siitä vuodesta kirjan)
Ja nehänkin ovat vain makuasioita =) Jos jostain seppäsestä on viini pahaa, niin se ei oikeasti välttämättä kaikista niin ole.
Ei se selittäny sitä makuasioilla vaan kemialla. Siinä oli joku koe, jonka se käski tehdä. Muistaakseni ihan yksinkertaisesti sanoi, että jos pitää neneästä kiinni, kun juo viiniä, se muuttuu selittämättömän pahaksi. Se että viiniä "pystyy" juomaan, tai pitäisikö sanoa, etä siitä voi nauttia, johtuu vain tuoksusta.
Tietty tästä nyt vois saivarrella loputomiin, onko joku hyvää, jos tuoksu kuuluu oleellisesti makuelämykseen. Kuuluuhan se monessa ruuassakin.
(Seppänen on lääkäri -jotkut väittää alkoholistiksi, kirjan jälkeen on helppo olla samaa mieltä, mutta enpä mene sanomaan varmaa, kun en tunne henkilöä, eikä mulla ole asiasta muuta tietoa kun tuo kirja)
Mä juon itsekin punaviiniä (tänävuona 2 kertaa 2 lasia ja kerran lasi) omasta mielestäni maun vuoksi, mutta olen antanu periksi sille, että ehkä se maku ei sittenkään ole ainoa syy, vaikka luulen, että mulla on sen jälkeen pikemminkin ikävä olo.