Olen samanikäinen kuin sinä ja vähän samantyyppisessä tilanteessa, vaikkakaan emme asu yhdessä.
Poikaystäväni tekee minulle jatkuvasti ohareita venähtäneiden iltojen takia. Asumme opiskelusyistä tällä hetkellä eri paikkakunnilla, ja tapaamme viikonloppuisin. Jos hän on ollut perjantai-iltana ulkona, hän ei ole ollut minua lauantaiaamuna rautatieasemalla vastassa tai jos on itse luvannut tulla luokseni, ei olekaan saapunut sovittuna ajankohtana koska on nukkunut krapulaansa.
Olen siis huomannut, ettei häneen kannata luottaa koskaan vuorenvarmasti.
Poikaystäväni on töissä, ja tienaa 1.500 e/kk (netto). Summalla pitäisi yksinasuvan ihmisen tulla hyvin toimeen siinä kaupungissa jossa hän asuu. Mutta hänellä on aina kuun puolivälissä rahat niin loppu, että laskeskelee loppukuun ruokarahat tarkkaan. Olenpa minäkin pienillä opiskelijan tuloillani päätynyt ostamaan meille ruokaa, kun hänellä ei ole ollut. Rahat kuluvat baarissa, missä hän tiettyyn pisteeseen päästyään alkaa tarjoilla kavereilleen juomia.
Emme voi ikinä esim. lähteä matkalle minnekään, sillä hänellä ei ole rahaa. Olen kateellinen ystäville ja sukulaisille jotka menevät. Eikä se olisi edes niin kallista, jos suunnittelisi kaiken tarkkaan. Mutta hänellä ei ole edes rahaa edes Tallinnan-matkaan. Tuntuu pahalta, että baari menee minun edelleeni. Kun hän kävi työporukan kanssa reissussa, ei tuonut minulle tuliaisiksi yhtään mitään, kun kaikki aika oli mennyt baarissa. Ei sillä, että odottaisin että minua lahjotaan, mutta olen aina itse tuonut hänelle jotakin jos olen jossain ollut. Hän sanoi, että olisi ostanut, mutta kun "ei ehtinyt minnekään".
Toinen vanhemmistani on alkoholisti, ja jouduin lapsena kärsimään pettymyksistä, yksinolosta ja siitä aggressiosta, jota hän poti selvinpäin ollessaan. En haluaisi enää aikuisena kokea samaa.
Poikaystäväni ei ryyppää kotona, mutta käy todella usein baareissa. Hän ei sano juuri koskaan ei jos joku pyytää, ja ystäväpiiri on laaja. Jos olen hänen luonaan, hän ei voi viettää kanssani rauhallista viikonloppua tai lähteä baariin vain yhdelle. Yhdestä tulee aina toinen, toisesta kolmas, jne. Kännissä hänestä tulee maailmanmies, joka on lipevä, kaikkitietävä ja omasta mielestään hurmaava. Se saa hänet myös tuhlailemaan ja tarjoilemaan yli varojensa. Perheeni ei enää ota häntä vakavasti, ja minua nolostuttaa.