alkoholin käyttö lapsiperheessä, mitä mieltä olette??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olenko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkoholismin (ja muiden riippuvaisuuksien) raja kulkee siinä, voiko olla ilman alkoholia vaiko ei voi - ja pystyykö ilman ollessaan käyttäytymään silti normaalisti (ei siis kehitä muita riippuvaisuuksia itselleen tai hermostu turhastayms).

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Debra:
Teidän pitää se tappelu lasten aikana lopettaa, se on teidän molempien tehtävä!

tiedän :( joskus vaan ei jaksa pitää suutaan kiinni

Mä ymmärrän, kyllä meilläkin sitä joskus sattunut. Tarpeeksi kun ketuttaa, niin ei enää muistakaan, että pienet kuulee. Mutta se on oikeasti tosi tärkeä asia, puhukaa siitä ja sopikaa, että lapset ei joudu kärsimään enää riitojen takia ja selvittelette ton juomishomman kahden kesken ja silloin, kun ukolla ei maisti päällä.

Teidän pitää se tappelu lasten aikana lopettaa, se on teidän molempien tehtävä!

tiedän :( joskus vaan ei jaksa pitää suutaan kiinni

Mä ymmärrän, kyllä meilläkin sitä joskus sattunut. Tarpeeksi kun ketuttaa, niin ei enää muistakaan, että pienet kuulee. Mutta se on oikeasti tosi tärkeä asia, puhukaa siitä ja sopikaa, että lapset ei joudu kärsimään enää riitojen takia ja selvittelette ton juomishomman kahden kesken ja silloin, kun ukolla ei maisti päällä.

aina se selvinpäin ymmärtää ja lupaa, mutta ne vaan tahtoo unohtua näköjään koko ajan...

kuitenkin tahtoisi uskoa toiseen... on oltu 17 v kohta yhdessä ja tätähän se on ollut melkein koko ajan... otin minäkin ennen, aika paljonkin, mutta lasten tulon jälkeen se muuttui eikä edes tee mieli ottaa edes sitä saunalonkeroa... olen kyllä tehnyt selväksi, että seuraavan kunnon tappelun jälkeen lähden, en kestä katsoa, kun tyttö itkee vieressä että älkää tapelko ja lohduttelee pikkuveljeä että ei mitään hätää

Kenties vika onkin siinä, että olet itse muuttunut (omasta tahdostasi ) ja nyt tahdot että mieskin muuttuu (vasten tahtoaan ).
Jos kerran on aina ottanut samalla lailla, mutta ongelmaksi on sun mielestä muodostunut vasta lasten synnyttyä.

Kun ei toista voi väkisin muuttaa, se täytyy joko hyväksyä toinen sellaisenaan tai olla hyväksymättä ja lähteä. Ei sun valitus asiasta mitään auta, sun täytyy tehdä oma päätöksesi joko jatkat miehen kanssa tai et. Jos et, miehen täytyy tehdä oma valinta lopettaako alkon käyttö kokonaan (ilmeisesti sitä edellytät ) ja olla teidän kanssa vai jatkaako juomista ja ero tulee. Näin se valitettavasti menee.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Miksi teidän sitten pitää riidellä? Vai haastatko riitaa tuosta miehen alkoholin käytöstä?

en haasta, mainitsen asiasta tai sitten en puhu mitään vaan teen kaiken marttyyrina itse ja siitähän se sitten alkaa... niin tai näin, aina väärinpäin

en haasta, mainitsen asiasta tai sitten en puhu mitään vaan teen kaiken marttyyrina itse ja siitähän se sitten alkaa... niin tai näin, aina väärinpäin

Jos miehesi on ihan harmiton otettuaan sen muutaman oluen niin miksi sinun pitää sitten hakea sitä riitaa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kuitenkin tahtoisi uskoa toiseen... on oltu 17 v kohta yhdessä ja tätähän se on ollut melkein koko ajan... otin minäkin ennen, aika paljonkin, mutta lasten tulon jälkeen se muuttui eikä edes tee mieli ottaa edes sitä saunalonkeroa... olen kyllä tehnyt selväksi, että seuraavan kunnon tappelun jälkeen lähden, en kestä katsoa, kun tyttö itkee vieressä että älkää tapelko ja lohduttelee pikkuveljeä että ei mitään hätää

Kenties vika onkin siinä, että olet itse muuttunut (omasta tahdostasi ) ja nyt tahdot että mieskin muuttuu (vasten tahtoaan ).
Jos kerran on aina ottanut samalla lailla, mutta ongelmaksi on sun mielestä muodostunut vasta lasten synnyttyä.

Kun ei toista voi väkisin muuttaa, se täytyy joko hyväksyä toinen sellaisenaan tai olla hyväksymättä ja lähteä. Ei sun valitus asiasta mitään auta, sun täytyy tehdä oma päätöksesi joko jatkat miehen kanssa tai et. Jos et, miehen täytyy tehdä oma valinta lopettaako alkon käyttö kokonaan (ilmeisesti sitä edellytät ) ja olla teidän kanssa vai jatkaako juomista ja ero tulee. Näin se valitettavasti menee.

totta. En ole vaatinut absolutismia vaan sitä, että jää pariin saunakaljaan tai siihen, että jos ottaa enemmän, niin ottaisi vasta kun lapset ovat nukkumassa. silloin minäkin voisin ehkä ottaa yhden seuraksi. Tai että vietäis lapset hoitoon ja otettais yhdessä sitten ihan kunnolla, jos mieli tekee.

Jos miehesi on ihan harmiton otettuaan sen muutaman oluen niin miksi sinun pitää sitten hakea sitä riitaa?

Ehkä sinä et miehenä voi sitä ymmärtää?

Tuo on juuri paha, marttyyrina olo... Itsekin tein sitä aiemmin, kunnes tajusin kuinka naurettavaa se on. Olen löysännyt omaa pipoani ja vastaavasti mies on hieman kiristänyt omaansa. Kompromissien tekoa kannattaa harjoitella. Ihan molempien eikä vain vaimon.

Ei kai tämä ole mitenkään sukupuolisidonnainen juttu? Voisinhan minäkin nalkuttaa joka kerta kun vaimo käy illalla tupakalla ja sanominenhan siitä tulisi. Mutta minä en sitä tee.

Ei kai tämä ole mitenkään sukupuolisidonnainen juttu? Voisinhan minäkin nalkuttaa joka kerta kun vaimo käy illalla tupakalla ja sanominenhan siitä tulisi. Mutta minä en sitä tee.

Oletko lukenut koko ketjun, syyn siihen miksi minua ärsyttää?

Ja ei kai tupakka ja kalja ole verrattavissa??

Mitä tarkoitat "harmittomalla", sitäkö että ei lyö vaimoaan tai lapsiaan?

Neljänä päivänä huppelissa viikossa oleva mies ei ole "harmiton". Huppelissa harvoin osallistutaan kodin tai lastenhoitoon. Yleensä pikkuhuppelissa oleva on omasta milestään äärettömän ihana ja muiden milestä äärettömän väsyttävä.

Lisäksi alkoholiin mnee ihan turhaan rahaa, lomautettuna rahaa tarvitaan yleensä muuhun tähdellisempään.

totta. En ole vaatinut absolutismia vaan sitä, että jää pariin saunakaljaan tai siihen, että jos ottaa enemmän, niin ottaisi vasta kun lapset ovat nukkumassa. silloin minäkin voisin ehkä ottaa yhden seuraksi. Tai että vietäis lapset hoitoon ja otettais yhdessä sitten ihan kunnolla, jos mieli tekee.

Ei mun mielestä ollenkaan pahoja "vaatimuksia". Näinhän sen pitäisi mennäkin. Teillä taitaa olla nyt vakavan keskustelun paikka miehen kanssa, ilman riitaa ja syyttelyä. No se on helpommin sanottu kuin tehty, mutta onnistuu kyllä!

lapsiaan?

Neljänä päivänä huppelissa viikossa oleva mies ei ole "harmiton". Huppelissa harvoin osallistutaan kodin tai lastenhoitoon. Yleensä pikkuhuppelissa oleva on omasta milestään äärettömän ihana ja muiden milestä äärettömän väsyttävä.

Lisäksi alkoholiin mnee ihan turhaan rahaa, lomautettuna rahaa tarvitaan yleensä muuhun tähdellisempään.

[/quote]

good point

Yrittäkää kuitenkin päästä johonkin ratkaisuun, ilman että tarvis kerta toisensa jälkeen vääntää sitä riitaa. Koita ehdottaa miehelles, että esim. 2 tai 3 kaljaa voi ottaa kotosalla. Ja jos silloin tällöin ottaisi enemmän ja tekisi sen jossain muualla, vaikka jonkun kaverin/kavereiden kanssa?

Uskon, että sitäkin motivoisi tekemään jonkinlaisen sopimuksen se, että lupaat vastaavasti olla sitten joka kerta marisematta?

Aika paljon tuntuu viinaa uppoavan... Saatan olla sit nipo minäkin mut ei tommoset määrät sovi lapsiperheen arkeen mitenkään. :/ Plus niinkun ap sanoitkin, että turhaan palaa rahaa tommoseen jos muutenkin rahat vähissä lomautusten takia.

Jos oma ukko ryyppäis tuota tahtia, niin lähtis ulkoruokintaan ja liukkaasti.

ap:lle.

Jos miehesi ei jaksa aamulla herätä lapsia hoitamaan, on hän kyllä varmaan juonut enemmän kuin 3 kaljaa.

Yleensä kun perheessä alkoholista tulee "issue", niin juomaan taipuvainen alkaa salailla juomiensa määrää. Vaikka luulet tietäväsi määrät, todellisuus on todennäköisesti enemmän.

On kokemusta aiemmasta suhteesta, jossa puoliso tissutteli salaa lopulta jopa taloyhtiön pihalla :x

mulla on myös miesystävä joka juo päivittäin, minulla on 4v. lapsi mutta ei ole hänen, mies juo siis päivittäin mutta kohtuudella eikä se minua vaivaa ollenkaan, aamusin jaksaa herätä aikaisin töihin jne...känniin harvemmin juo...

Päivittäinen kohtuukäyttöhän on terveellistä.

Tuo "kohtuukäyttö" on aina erilaista riippuen ihmisen mielipiteestä, mies näkee kohtuuden erilaisena kuin minä. Eikä se kovin terveellistä ole, jos vaikuttaa parisuhteeseen ja lapsiin.

Yhteistyössä