Alkoholin riemuista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hadermann
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hadermann

Vieras
Olen lapsena saanut kokea isän ja Iso-isan hilpeää juopottelua ja se oli mukavaa katseltavaa. Ei ollut TV viela silloin muodissa.

Viikonloppusin oltiin reippaassa kännissä. Isä tanssi ja Pappa lauloi ja soitti haitaria tai balalaikkaa. Isä oli viisas mies. Viikot painoi toitä. Iso-Isä tissutteli koko viikon ja myhäili.
Kuldne Trio - Russkaja vodka - YouTube

Iso-Isä opetti meitä sisaruksia lukemaan ja laskemaan. Muistan vielakin Iso-Isän miehekkään vodkan tuoksuisen hengityksen. Oooh, niitä aikoja. Tekivät usein mummon kanssa yhdessä hyviä ruokia. Iso-Isä oli aina hyvällä tuulella ja nipisteli mummoa pepusta.
Mummo joi itse tekemäänsä siideriä, mutta vain muutaman kerran viikossa joten alkoholista kieltäytyjä hän ei ollut.

Nyt sitten minä jatkan suvun perinnettä. Juon janokaljaa 4-12 pulloa. Täällä tropiikissa se haihtuu nopeaan, joten aina pitää ottaa terävää joukkoon. Whiskya tai brandya soodavedellä ja tietysti jäitä.
Vaimoni on buddhalainen ja hän ei juo, mutta ei koskaan ole huomautellut minun harrastuksestani.

Pidän myos ruuan laitosta ja grillauksesta. Siinä sivussa on hyvä vetää ohutta siivua laatuwhiskya ja nauttia elämästä.
Olen vientijohtaja ja markkina-alueena entinen Itäplokki. Asiakkaiden kanssa on kiva vetää perskännit ja sitten tehdään kauppoja.

Kyllä elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa ja lentää siivin suurin huuruisin.

Olen lapsena saanut kokea isän ja Iso-isan hilpeää juopottelua ja se oli mukavaa katseltavaa. Ei ollut TV viela silloin muodissa.

Viikonloppusin oltiin reippaassa kännissä. Isä tanssi ja Pappa lauloi ja soitti haitaria tai balalaikkaa. Isä oli viisas mies. Viikot painoi toitä. Iso-Isä tissutteli koko viikon ja myhäili.
Kuldne Trio - Russkaja vodka - YouTube

Iso-Isä opetti meitä sisaruksia lukemaan ja laskemaan. Muistan vielakin Iso-Isän miehekkään vodkan tuoksuisen hengityksen. Oooh, niitä aikoja. Tekivät usein mummon kanssa yhdessä hyviä ruokia. Iso-Isä oli aina hyvällä tuulella ja nipisteli mummoa pepusta.
Mummo joi itse tekemäänsä siideriä, mutta vain muutaman kerran viikossa joten alkoholista kieltäytyjä hän ei ollut.

Nyt sitten minä jatkan suvun perinnettä. Juon janokaljaa 4-12 pulloa. Täällä tropiikissa se haihtuu nopeaan, joten aina pitää ottaa terävää joukkoon. Whiskya tai brandya soodavedellä ja tietysti jäitä.
Vaimoni on buddhalainen ja hän ei juo, mutta ei koskaan ole huomautellut minun harrastuksestani.

Pidän myos ruuan laitosta ja grillauksesta. Siinä sivussa on hyvä vetää ohutta siivua laatuwhiskya ja nauttia elämästä.
Olen vientijohtaja ja markkina-alueena entinen Itäplokki. Asiakkaiden kanssa on kiva vetää perskännit ja sitten tehdään kauppoja.

Kyllä elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa ja lentää siivin suurin huuruisin.

Niin nuo on niitä alkoholin harvoja hyviä puolia. Hetkellinen onnen huuma joka ei tule edes joka juomiskerralla. Usein se on jonkinlainen tokkura josta seuraa krapula ja paha olo. Tai voihan sitä ottaa krapularyypyn?

Tulee tehtyä ja puhuttua asioita joita ei selvinpäin tekisi.

Vuosia voi tissutella ennen kuin se näkyy ulkonäössä ja terveydentilassa. Mitä vanhempi on sen nopeampaa vaikutukset näkyvät. Katselin matkaoppaissa suomalaista pariskuntaa jolle ilmeisesti alkoholi maistuu. Vuosia jatkunut alkoholinkäyttö ja tupakointi näkyy ulkonäössä. Kukin tyylillään. Jos ei välitä miltä näyttää ja miltää tuntuu vaan haluaa pitää vain hauskaa niin ei siinä mitään. Ei sovi kyllä minulle.

Viimeksi muokattu:
tupakointi näkyy ulkonäössä. Kukin tyylillään. Jos ei välitä miltä näyttää ja miltää tuntuu vaan haluaa pitää vain hauskaa niin ei siinä mitään. Ei sovi kyllä minulle.
Suomi on täynnä teitä päiviräsäsiä. Tupakasta en kirjoittanut ja ruikutusosastot rappioalkoholisteille on erikseen. Tämä on oodi onnelle, rakkaudelle, laululle ja viinille.
Kehoitinko ketään jutussani juomaan liikaa? Puhuinko krapulajuomisesta? Tai yllytinko tupakoimaan? Ne tulivat sinun syntisäkistäsi. Ei minun.

Viimeksi muokattu:
Suomi on täynnä teitä päiviräsäsiä. Tupakasta en kirjoittanut ja ruikutusosastot rappioalkoholisteille on erikseen. Tämä on oodi onnelle, rakkaudelle, laululle ja viinille.
Kehoitinko ketään jutussani juomaan liikaa? Puhuinko krapulajuomisesta? Tai yllytinko tupakoimaan? Ne tulivat sinun syntisäkistäsi. Ei minun.

No kärtyisäksi tuo ainakin näyttää tekevän!

Viimeksi muokattu:
He heh. Valistin kirjoittajaa, etta Turmiolan Tompan osastoja on jo ennestaan ja tama on meille taviksille, jotka asumme ulkomailla ja naureskelemme hyvantahtoisesti piruparoille.

Tanaan on toista lomapaiva ja rupean kohta grillailemaan. Mont Clair punainen 5 litran pontto maksaa meilla 24 euroa. Laitan siihen hieman soodavetta ja se keventaa sen janojuomaksi. Loytyy myos valkkarina. Hinta sama.

Virosta saa juomia ostaa suomalainen eurohinnoilla. Suomessa taitaa olut maksaa jo useamman euron pullo. Veroa ollaan taas kevaalla nostamassa. Luin jostain.

Ahaa, soodalla voi laimentaa viiniä. Pitääpäs kokeilla. Kohtuu kaikessa on hyvä tyyli. Ei sitä tosiaankaan tarvitse humalahaikuisesti alkoholia ottaa. Tupakoinnista en pidä.

Ahaa, soodalla voi laimentaa viiniä. Pitääpäs kokeilla. Kohtuu kaikessa on hyvä tyyli. Ei sitä tosiaankaan tarvitse humalahaikuisesti alkoholia ottaa. Tupakoinnista en pidä.
Pitka juomalasi. Pari - kolme palaa jaita. Viinia puolilleen ja loppu soodavetta. Jos tykkaa makeasta voi laittaa esim. Seven upia.
Alkoholiton vaihtoehto esim. lapsille on viinin sijasta punaista rypalemehua. Silloin vain soodaa, muuten liian makeaa.
Punaviinista saa monenlaisia hyvia juomia. Punaviinia ja appelsiinimehua 50/50 ja siihen soodavetta. Hyvaa ja raikasta.

Viimeksi muokattu:
Kyllä nuo "janokaljojen" määrät jo tuntuvat aika tuhdeilta mutta itsepähän tiedät juomisesi.

Ei alkoholistit tykkää siitä, että heille sanotaan juomisesta. Siksi he pääasiassa viihtyvätkin kaltaistensa seurassa jossa saavat hyväksyntää juomiselleen.

Kyllä nuo "janokaljojen" määrät jo tuntuvat aika tuhdeilta mutta itsepähän tiedät juomisesi.

Ei alkoholistit tykkää siitä, että heille sanotaan juomisesta. Siksi he pääasiassa viihtyvätkin kaltaistensa seurassa jossa saavat hyväksyntää juomiselleen.
Kapakka on hyva ja turvallinen paikka. Harva siella on alkoholisti. Suomessa vain 10% alkoholista juodaan ravintoloissa. Miksi muuten? Olisihan se kiva rupatella tuopin yli ihmisille ja jutella mukavia.
Miten siella voi silloin ravintolassa tormata edes teoriassa alkoholistiin. Meilla on ravintoloita ja pienia baareja aina muutaman kymmenen askeleen valein. En ole viela alkoholisteihin silti tormannyt.

Kirkossa minua syytettiin murhamieheksi. Olen kuulema tappanut jonkun Jeesuksen. Sitten lohdutukseksi olisi pitanyt viininlitkua kuvitella vereksi ja leipapalaa ruumiiksi. Oli tosiaan makaaberia touhua. Ne oli siella ihan sekaisin koko porukka.
Meilla Temppelien vieressa on heti useita ravintoloita, joista saa juomaa ja ruokaa.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Ämmä t;11159198:
Missä vaiheessa miehet alkavat nimitellä naista ämmäksi? Onko joku tietty ikä vai silloin kuin nainen on teoillaan tai sanoillaan loukannut miestä (siis miehen mielestä on loukannut)?

Räsänen on kaunis nainen vieläkin.
He heh. Naama kuin kuivunut omena. Onhan haitari myos kaunis, vaikka on kurttua taynna.
Taitaa Räsäselle kuppi maistua on niin maireaa aina. Eihan siina mitaan pahaa ole. Jeesus ryyppasi myos ja Luther oli melkoinen punanena.
Katkelma elokuvasta Lampaansyöjät (ilo ilman viinaa) - YouTube

Viimeksi muokattu:
Jekkea en tunne, mutta Jeesuksesta olen kuullut. Siunasi viinin ja alkoi juomingit. Toki syotiin myos. Sitten Maria Magdalenan kimppuun.

Onneksi ymmärsit, että Maria ja Jeesus kuuluvat yhteen. Evan kaltaisella munattomalla
transulla ei siinä mitään tekisikään. Lukijat saavat päättää, elätkö tällä hetkellä maanis- vai
depressio vaihetta. Jaksamista ja siunausta sinulle ja laita lääkityksesi kuntoon.

Viimeksi muokattu:
Kyseessä on kertomus Kaanaan häistä. Ja sehän se vasta melkoinen stoori onkin. Mitä tapahtuikaan on käsityskykymme ulottumattomissa. Ongelmaa ei siis voi tehdä tekstin uskottavuudesta, sillä on tosiasia että Jeesus, jos nyt ei aivan lätrännyt, niin Uuden testamentin kuvausten mukaan nautti viiniä kuten aikalaisillaan oli tapana.

Morkataanpa häntä jopa juomariksikin. Ai ai, Jeesus. Eikä Kaanaan häissäkään Jeesus tahtonut pilata juhlia vaan järjesti oman aikansa Chateau Latouria kehiin.

Ja jos ajatellaan koko Raamattua, niin ei siellä viininjuontia, eikä kaiketi oluenjuontiakaan kielletä.

Viikon kolmantena päivänä vietettiin Galilean Kaanassa häitä. Jeesuksen äiti oli siellä, ja myös Jeesus ja hänen opetuslapsensa kutsuttiin häihin.

Viini loppui kesken, ja äiti sanoi Jeesukselle: “Heillä ei ole viiniä.” Mutta Jeesus vastasi: “Anna minun olla, nainen. Minun aikani ei ole vielä tullut.”

Hänen äitinsä sanoi palvelijoille: “Mitä hän teille sanookin, tehkää se.”

Siellä oli kuusi kivistä vesiastiaa juutalaisten tapojen mukaisia pesuja varten; ne olivat parin kolmen mitan vetoisia.

Jeesus sanoi palvelijoille: “Täyttäkää astiat vedellä”, ja he täyttivät ne reunoja myöten.
Sitten hän sanoi: “Ottakaa nyt siitä ja viekää pitojen valvojalle”, ja he veivät.

Valvoja maistoi vettä: se oli muuttunut viiniksi. Toisin kuin palvelijat, jotka olivat veden astiasta ottaneet, hän ei tiennyt, mistä viini oli peräisin. Hän kutsui sulhasen luokseen ja sanoi: “Kaikki tarjoavat ensiksi hyvän viinin ja sitten, kun vieraat alkavat juopua, huonompaa. Mutta sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti.”

Tämä oli Jeesuksen tunnusteoista ensimmäinen, ja hän teki sen Galilean Kaanassa. Hän ilmaisi sillä kirkkautensa, ja hänen opetuslapsensa uskoivat häneen.

Olen Whiskyn vannoutunut ystava. Niin myos oli Arkkiatri Arvo Ylppö. Juon Whiskyni jailla ja soodavedella.

I juoma
Kuinka elää vanhaksi? Mikä on pitkän iän salaisuus? Sen kun tietäisi vai olisiko se kiva tietää, oikeasti? Tässä teille Arvo Ylpön juoman resepti: 3 munaa, 3 sitruunan mehu, 250 grammaa hunajaa ja 2,5 desilitraa konjakkia. Riko munat ja sekoita ne (ilman kuoria) sitruunamehuun. Annetaan seistä huoneenlämmössä kolme vuorokautta. Sitten siivilöidään ja joukkoon sekoitetaan hunaja ja konjakki. Pullotetaan ja nautitaan ruokalusikallinen päivittäin.
Arvo Ylppö eli 104 – vuotiaaksi!

II juoma
Viiden sitruunan mehu, 250 grammaa hunajaa, valkosipulia esim. kymmenen kyntta murskattuna tai maun mukaan. 4 litraa vetta. 1 pullo whiskya.
Kuumenna vesi ja lisaa hunaja ja valkosipulit. Anna nesteen jaahtya ja lisaa sitruunamehu ja 1 pullo Whiskya. Anna olla vuorikausi jaakaapissa ja sitten ota terveydeksi, vaikka töista tultuasi.
Ps. Olen kuullut, etta hunajaa ei pitaisi keittaa. Tarkeita aineita katoaa silloin hunajasta.

Uusimmat

Yhteistyössä