Alkoholista vielä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lähes absolutisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";23801424]Hohhoi... Vähän naurattaa tämä "en käytä alkoholia, muuten kuin pari saunaolutta silloin tällöin saatan ottaa". Eikö saunaolutkin ole alkoholia? Baarissa voi käydä selvin päin myös, itse käyn siellä tanssimassa. Ja nauramassa känniääliöille...[/QUOTE]

No ei mulle kyllä henkilö, joka ottaa silloin tällöin pari saunaolutta, ole kyllä mitenkään kritisointia herättävä. Toki määrittelyn mukaan absolutisti on absolutisti ja sauanoluen juoja ei ole, mutta ei kummatkaan ole koskaan humalassa, eikä heille koidu alkoholista mitään haittoja.

Ai jaa. Mä olen saanut tästä palstasta ihan vastakkaisen käsityksen. Jos vilkaiseekin kaljapulloa, on hirveä alkoholisti eikä ajattele lapsiaan ollenkaan yms.
Ja ymmärtääkseni nää lasiin sylkijät tuntevat olevansa kaikin puolin parempia ihmisiä. :)

En käytä nykyään enää alkoholia. Nuorena sitä tuli otettua reippaasti, viinapullo monesti viikossa :x Sit yhtäkkiä tuli stoppi, ei vaan maistunut. On tainnut mennä 3 vuotta etten oo juonut kuin pari tippaa, välillä yritän seuran vuoks juoda vaikka yhden siiderin mut saan vaan pari huikkaa alas. Keikoilla, baarissa, illanistujaisissa ym. kyllä käyn useinkin, ei mua haittaa vaikka kaikki kaverit juo. :)

[QUOTE="...";23801424]Hohhoi... Vähän naurattaa tämä "en käytä alkoholia, muuten kuin pari saunaolutta silloin tällöin saatan ottaa". Eikö saunaolutkin ole alkoholia? Baarissa voi käydä selvin päin myös, itse käyn siellä tanssimassa. Ja nauramassa känniääliöille...[/QUOTE]

Mietin myös samaa ja mietinkö pitäisikö tähän vastata että en juo vai että juon. En siis nykyään juurikaan enempää juo kuin ap, mutta juon kuitenkin. Tosin olen vuodessa 3 kertaa juonut enemmän kuin sen yhden saunaoluen (joka sekin jää lähes aina puolikkaaksi, eikä ole viikottainen).

No ei mulle kyllä henkilö, joka ottaa silloin tällöin pari saunaolutta, ole kyllä mitenkään kritisointia herättävä. Toki määrittelyn mukaan absolutisti on absolutisti ja sauanoluen juoja ei ole, mutta ei kummatkaan ole koskaan humalassa, eikä heille koidu alkoholista mitään haittoja.

Mutta itse ainakaan en sitä kahta saunaolutta ota, ellei lapsille ole hoitaja, kun menen siitä sen verran huppeliin jo. Niin mun mielestä se ei ole juomattomuutta.

Todella moni absolutisti ei tunnu ymmärtävän OIKEAA kohtuukäyttöä, eli esimerkiksi saunaolutta kerran-kaksi kuukaudessa, juhlissa juotua onnittelumaljaa & viinilasillista tai grillatessa juotua siideriä. Minä harrastan näitä ja en millään muotoa koe alkoholinkäyttöäni ongelmaksi. Minä juon alkoholia, jos se maistuu hyvältä. Minusta se kolmas annos ei enää maistu hyvältä, joten se jää ottamatta.

Mietin myös samaa ja mietinkö pitäisikö tähän vastata että en juo vai että juon. En siis nykyään juurikaan enempää juo kuin ap, mutta juon kuitenkin. Tosin olen vuodessa 3 kertaa juonut enemmän kuin sen yhden saunaoluen (joka sekin jää lähes aina puolikkaaksi, eikä ole viikottainen).

Mä menin myös vähän hämilleni tästä...
Mä myös juon alkoholia mutten kovinkaan paljon.Nyt oon vuoden sisällä käynyt 3 tai 4 kertaa juhlimassa niin että olen juonut,muuten en juo oikeestaan koskaan alkoholia,ruoan kanssakin juon aina vettä (myös juhlissa).

Ja mun mielestä mun alkoholin käyttö on ihan normaalia.Mun lähipiirissä (sukulaiset,ystävät,kaverit) lähes kaikki käyttää alkoholia samaan tapaan,noita yksittäisiä kertoja on varmasti enemmän mutta muuten.Löytyy näin äkkiseltään neljä ihmistä jotka juo enemmän...

Alkoholi tulee otettua juhlissa joissa kohotetaan malja esim. juhlakalun kunniaksi. Ja siihen yhteen maljaan se sitten jääkin. Vihaan humaltumista ja humaltuneita ihmisiä. Ennen miehen alkoholi-ongelmaa en suhtautunut näin kielteisesti. Nykyään inhottaa nähdä kaupan oluthyllyjä! Inhoan myös sitä, että täällä Suomessa alkoholin oikein oletetaan kuuluvan edes jonkin verran ihmisten elämään. Ja niinhän se kai kuuluukin. Mutta jollet juo niin ei välttämättä saa edes kutsua kaikkiin juhliin.

Ehkä tällä palstalla sit käy paljon deekuja...Kun oikeassa elämässä mun tuntemat äidit enimmäkseen ovat liki absolutisteja tai sitten kun ottavat niin lapset on muualla hoidossa ( ja tätäkin tapahtuu todella harvoin). Toisaalta en tunne paljoakaan alle 30 vuotiaita äitejä, joten ikäkin voi vaikuttaa siihen alkoholinkäyttöön.

Huoh.. Voisitte opetella lukemaan hieman tarkemmin.. KYLLÄ se saunaolut on alkoholia, so?? Mikä siinä nyt sitten on se ongelma.. Nimimerkkini oli "LÄHES absolutisti".. Joten en tietääkseni ole väittänytkään olevani raivoraitis.
Tässä keskustelussa nimenomaan halusin kysyä, että onko muita jotka eivät juo itseään HUMALAAN.. Se saunaolut on HIEMAN eri asia kun kännääminen!

Yhteistyössä