Alkoholistien lapset!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niin harmaata
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Smartass:
Ei pidä minun kohdallani paikkaansa. Molemmat vanhemmat alkkiksia. Vaikka kaikenlaista paskaa olenkin lapsena ja nuorena kokenut, on ihan minusta itsestäni kiinni, millaisen elämän itselleni rakennan.

Kaikki eivät ole samanlaisia yhtä vahvoja, kuin sinä. Herkkä luonne, ei se muuta tarvii, kun ei pysty elämäänsä rakentamaan.
Mä löysin tosta monta kohtaa ja isäni on alkoholisti. esim. En voi sietää kovia ääniä, riitaa ja pelkään vihaisia ihmisiä. En kestä kännissä olevia ihmisiä, alkaa ahdistaa....mutta olen tehnyt kovaa työtä itseni kanssa, että olen selvinnyt elämässä. Ehkä jos olisin mies, en olisi selvinnyt, mutta äitinä on pakko selviytyä. En halua lapsilleni samanlaista lapsuutta. Jo tämä päätös silloin nuorempana auttoi eteenpäin. Olen kyl aika vahva luonteeltani.
Mutta kyllä se alkoholistiperheessä kasvaminen on jättänyt jälkensä ja uskon, että jokaiseen jättää jotain. Kaikkea ei välttämättä itse edes huomaa.

Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Smartass:
Ei pidä minun kohdallani paikkaansa. Molemmat vanhemmat alkkiksia. Vaikka kaikenlaista paskaa olenkin lapsena ja nuorena kokenut, on ihan minusta itsestäni kiinni, millaisen elämän itselleni rakennan.

Kaikki eivät ole samanlaisia yhtä vahvoja, kuin sinä. Herkkä luonne, ei se muuta tarvii, kun ei pysty elämäänsä rakentamaan.
Mä löysin tosta monta kohtaa ja isäni on alkoholisti. esim. En voi sietää kovia ääniä, riitaa ja pelkään vihaisia ihmisiä. En kestä kännissä olevia ihmisiä, alkaa ahdistaa....mutta olen tehnyt kovaa työtä itseni kanssa, että olen selvinnyt elämässä. Ehkä jos olisin mies, en olisi selvinnyt, mutta äitinä on pakko selviytyä. En halua lapsilleni samanlaista lapsuutta. Jo tämä päätös silloin nuorempana auttoi eteenpäin. Olen kyl aika vahva luonteeltani.
Mutta kyllä se alkoholistiperheessä kasvaminen on jättänyt jälkensä ja uskon, että jokaiseen jättää jotain. Kaikkea ei välttämättä itse edes huomaa.

joo syyttäkää vaan vanhempia..minä en ainakaan..jokaisen elämä on ihan omissa käsissä että miten sen rakentaa ja mitä siitä tulee. mun elämä on ollut yhtä helvettiä pienenä.sellaisia asioita mistä ei voi edes omalle miehellee puhua. <mutta jos se helpottaa syyttää vanhempiaan siitä ettei oma elämä nyt olekkaa sitä mitä haluaisi. niin sitten onhan se helpompaa´: mutta kun mun vanhemmat joivat, ja mun vanhemmat ovat alkoholisteja niin siksi minä olen tällänen. Noita piirteitä löytää ihan jokainen..olkoon alkoholistin lapsi tai ei. Tätä mieltä minä olen.

Jokunen kohta kuulosti tutulta, mutta mieheni kohdalla ainakin tuo kontrolloimisen tarve osui täysin kohdalle..
Meillä molemmilla on alkoholistivanhemmat. Itselläni isä ja miehelläni äiti.

Yhteistyössä