Alkumetriläiset - Vauva kainalossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hertta1981
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin, kyl mie varmaan jonku aikaa viel oottelen, ennenku vellejä koitetaan, kun sit pitää samalla siinä alottaa korvikkeidenkin koittelu :/ Hyvä satsin Noa teijän poju vetäsee kyl ennen nukkumaanmenoa :) Jaksaa sit nukkua pitkät pätkät kerralla :) Tuo 200ml onki kait se max annos mitä kerralla saa antaa...?

Joo siis mie en oo varma mitä se +30 käyrä tarkottaa, oisko prosentteja? Ei miun mielestä oo senttejä/kiloja tms... Näin vaan nlassa koneelta sen käyrän, ku nlatäti näytti ja sanokin vielä, et +30 käyrällä menee, ni ei oo hätä kiinteiden kans :) Pitää kysyy ens kerralla, et mitä se tarkkaan ottaen tarkottaa...

Tsemppiä Noa talo-ostoon :) Toivottavasti kaupat syntyisi!

Nyt pitää mennä laittaa O päiväunille!

Moro!

Heips :)

Täällä saavutettiin eilen 3 kk:n etappi :) Masuvaivoja ei ole enää niin pahasti, mut ilmavaivoja on vielä. Pumppailen jalkoja joskus päivisin ja öisin kun äheltää eikä saa muuten pieruja tulemaan niin sitten tuleekin oikein mojovia paukkuja. Monesti kun yöllä äheltää sängyssä niin kun pumppailen jalkoja niin nukahtaa siihen. Eli helpottaa onneksi nykyään niin ettei öisin joudu enää itkun kanssa pieruja tehtaileen. D-tippoja on välillä jätetty päiväks pois, mut ei oo sitten oltu pitemmän aikaa ilman. Olin itsekin muutaman päivän ilman maitoa ja ei ne ilmavaivat loppunut täysin ainakaan joten en osaa sanoa siitäkään. Tosin varmaan pitäs olla useempi viikko ilman maitoa, et huomais vaikuttaako..

Täällä on nykyään nukuttu parit päivätirsat, joka on luksusta oman ajan kannalta..Ehtii puuhaamaan muutakin :) Iltasin sitten ei taas millään meinaa alkaa nukkumaan niin kiukkuaa sitten yöunille asti. Nyt teinkin sitten niin, että annoin ottaa pienet tirsat sylissä. Istuskelee omissa oloissaan sitterissä ja imee nyrkkiä ;) Meidän T ei oikein viihdy sylissä jos ei itse seiso? Viihtyy kyl hyvin lattialla tai sitterissä. Jos esim nostaa syötön jälkeen olkapäälle röyhtäytettäväksi niin kauheeta kitinää..kai siinä on tylsää :) Kai tottunut koliikin aikaseen hyvään eli kanteluun niin ei millään haluis sohvalla sylissä istua kuin hetken ja tietyissä asennoissa. Sit vitsaillaankin miehen kanssa välillä kun herra on niin vaativa, että mikäs kuninkaallinen sitä tulikaan synnytettyä :D

Suihkuaminen on vähentynyt, johtuisko siitä, että en ole syönyt (ehtinyt) niin paljon.. Maitoa siis tuntuu olevan vähemmän. Pelottaa, että nytkö se sitten loppuu kesken. Nooh, täytyy yrittää tankata ruokaa naamaan..Kovaa hommaa ;)

Niin ja voi muuten olla, että siksikin ilmavaivoja on nykyään vähemmän kun T on oppinut röyhtäsemään paremmin. Ennen siis sitä ei saanut millään tulemaan.

Meilläkin ois kuun lopussa muutto eessä! :) Aikakin saada vähän isompi kämppä ja sellainen jossa ei vedä! Ei se kylläkään ole kuin 9,5m isompi mut paljon järkevämmin suunniteltu tilallisesti.

Noa, oon muuttanut toosi monesti ja silti joka kämppään on kiintynyt jollain tapaa ja haikeus on tullut kun on joutunut kodin jättämään. Mutta kiva aina suunnitella uutta kotia:) Ja teillä se kuulostaa tosi hyvältä, palvelut ja hoitopaikkakin lähellä:)

Nyt täytyy tuota jätkää alkaa syötteleen kun alkaa kitinä kuuluun.. ei nyrkki enää maistu;) ..Harmi kun tutti ei enää kelpaa..tai hyvä ..jokotai..

Mimo ja T 3kk 1pv

Heipä hei!

Joo siis tuosta vellistä, että neuvolassa meille sanottiin, että jos sitä korviketta menee yli 1l/pv, niin voi alkaa hiukan vahvistamaan sitä korviketta velillä. Ei siis pelkkää velliä, näin ymmärsin. :) Ja siis tuosta yli litran korvikkeesta, se täti sanoi, että sillon vauvalla ei yleensä häviä näläntunne ja siksi syö niin paljon.

Vitsit, onko Hertan ja Pupun vauvat jo noin isoja...5kk!! :D Joko teille on ilmestynyt hampaita?
Meillä on nyt alaien aivan valkoinen ja turvonnut, että eiköhän pian puhkea.

Noa mä en oo yhtään laskenut paljon meillä menee päivässä.. ehkä jotain 800ml. Välillä syö sen 200ml ja välillä sit 40-60ml ja sit on jo tyytyväinen. Aamusin annan 200ml ja se meneekin kerralla, mut päivällä 120ml, on semonen keskimääränen kerta-annos.

Meille kerrottin neuvolassa nuo käyrien lukemisohjeet, mut enpäs kyllä enää muista. Paino meillä oli nyt +20 käyrällä ja pituus taisi olla nyt keskikäyrän alapuolella.

Joko Noa teitte tarjouksen talosta?? Kerro lisää... :)
Mullakin alkaa mennä hermo tähän meidän taloon, siis lähinnä naapureihin ja vuokraisäntään. Ääh, mutta ei haluttais kyllä muuttaa enää, kun tarkotus olisi alkaa sitä taloa rakentamaan jossain vaiheessa. Ei kyllä just nyt, kun tuskin saataisiin edes lainaa, kun mä olen äitiyslomalla ja miehellä pyörii pakkolomat...

Voi meidän pikkuista, hikottelee kokoajan! Nyt pitää mennä pelastamaan, ei kirja enää kiinnosta.. :)

Juu, ymmärsin kyllä tuon velliasian samalla lailla :) Kyllä meillekin sanottiin et illalla voi jos haluaa antaa velliä, jos se pitäis nälän pidempään loitolla mut en vielä ainakaan oo kokenut sitä tarpeelliseksi, jaksan herätä kerran yöllä ja sekin on usein ollut siinä 5-6 paikkeilla eli ei paha. Tosin viime yönä jo herättiin kahdelta....

Meillä syödään useimmiten 100-150 ml kerralla, mut iltaisin laitan pulloon sen 200 ml, ja se syö siitä 150-200 ml, riippuu nukahtaako kesken kaiken. Ja joskus otetaan pikkusnackejä, noita 50-70 ml annoksia :)

Ei vielä olla tehty tarjousta, kun pitää ensin käydä pankissa kysyy valmiiksi lainatarjous. Ehkä perjantaina ehditään pankkiin ja meinataan kyllä sit tarjous jättää. Jänskää!! :)

Pitää mennä viihdyttää pikkumiestä, päivä oltiinkin mun äidillä kyläilee :)

Moi!

Pitkästä aikaa..ollut taas vaikka minkämoista kiirettä, oon aina pikaseen kuulumiset lukassut mutta ite ei ole ehtinyt kirjoitella..

Meillä ei ole neidillä vielä hampaita, esikoisella tuli eka vasta 8kk vanhana, en oo joteskin osannut edes odotella vielä. Kaiken laittaa suuhunsa ja sylki valuu, tutia ei syö "oikeasti" mutta kun sen saa käteensä "puree"ja narskuttaa sitä kyllä ikenillään.

Neiti ei meinaa nykyisin huolia enää maitoa laisinkaan, syö reippaasti 5 kiinteeää ateriaan päivässä ja ne kyllä uppoaa. Syö jo aamu- ja iltapuurot ja nyt ollaankin sit päästy pari yötä yhdellä yösyömisellä, joskus klo 4-5 maissa, toki heräilee jonkun kerran sit muuten ja taputtelen takas unten maille. Elämä on siis varsin ihanaa jo, kun jatkuva väsy ei paina.

Imetys alkaa loppumaan kokonaan, kun kiinteiden määrä on niin runsas ja oon tarkkoituksella muutenkin vähentänyt imetystä..Ehka kahdesti vuorokaudessa enää imetän ja maidon tulo on kyllä loppunut lähes kuin seinään.

Yöunille neiti menee noin klo 20-21 , viikon verran oon saanut hyytymään omaan sänkyynsä, maitopullolla väsyttää ittensä ja sit hakee unen uniriepunsa kanssa.
Aamu alkaa lopullisesti joskus 7-8 maissa, eli pitkä on onneksi yöuniaika, joten päivälle sitä unta ei sit tosiaan riitäkään ja meillä nukutaan edelleen kolmet puolen tunnin unet, joskus ekat unet on pitemmät, 1-2 h. mut ei aina.

Vappuna neiti oppi kääntymään selältä vatsalleen ja nyt sitä käännytään sitten koko ajan ja sit kiukuttaa kun ei pääse etiäpäin tai ei jaksa olla masullaan.

Niin se vaan aika menee ja ensi viikolla tosiaan neiti täyttää 5kk!!!Uskomatonta!

Jaa ihanaa, kesä on koko ajan lähempänä!

Voimia kaikille!

Pupu

Mukava kuulla että pupun yöt on alkaneet mennä parempaan suuntaan ja neidille maistuu ruoka :) Mekin käytiin äsken vaunulenkillä ja poikettiin torill kahvillekin kun oli niin ihana ilma, mut poitsu sitten päättikin et häntä ei nukutakaan. Oltiin liikenteessä yhteensä ehkä 2 tuntia, josta se nukkui kaksi noin puolen tunnin pätkää. Eli taas kerran kitinäilta tiedossa, huoh! Meneeköhän tää koko kesä nyt tälleen, et se ei nuku enää pitkiä päiväunia? Ehkä se varjossa saattaisi nukkuakin, mut meidän parvekkeelle paistaa aurinko koko ajan.

Nyt pitää lähtee viihdyttämään tuota kitinäveikkoa :)

Noa: tuo voi olla joku ohimenevä vaihe tuo pätkäunet tai sit ei...mä olen jo tottunut tähän, siis kellontarkka puoli tuntia teki mitä tahansa tai jätti tekemättä!mutta kun neiti on noin tarkka nukkumisissaan, niin tiedän aika tarkalleen mihin aikaan päivästä meillä ollaan unilla ja hereillä ja menotkin voi suunnitella sen mukaan. Tosin se siinä on että kun vaunuissa ei viihdytä hereillä juuri ollenkaan, niin kovin kauas pihasta ei voi lähteä...onneksi kohta voi jo laittaa istumaan vaunuihin, kun otan kovan kopan pois, kunhan lämpimät kelit tulee, jospa sit viihtyis paremmin kun näkee ympärilleen.
Voimia siis !

Jossain vaiheessa kyllä aina ottaa pattiin, kun ei ole sitä kuuluisaa omaa aikaa ikinä, tai siis sen puoli tuntia...pitää käyttää sekin aika säästeliäästi, yleensä silloin just kipasen nettiin...

Mutta palataan!

Pupu

Voi kun kiva, että teillä Pupu on yöt parantuneet noin hyvästi :) Se kyllä tekee jo paljon, että saapi yöllä nukuttua paremmin...

Meillä oli tänään ihan hirvee kitinäpäivä :( Meinas mennä hermo... Ei nukkunu kunnolla päiväuniaan, niin sit oli kitinää ja huutoa tiedossa koko loppupäivän. Mie vähän jo ounastelin, et onkohan se niitä hampia tekemässä, kun vähän jo näytti alaien olevan turvoksissa? Noh, en tiiä, mut jotenki se turvonneemmalta tänään näytti, kun oon niitä ikeniä kytänny ja kaivellu melkein joka päivä :D Toivottavasti nyt yönsä kuitenki nukkus hyvin... En mie vielä suppoon turvautunu, mut jos näyttää vaikeelta päivällä tahi yöllä, ni voiphan sen supon sitten laittaa. Katotaan huomenna tilannetta uudestaan miten näyttää menevän... Onneks miehellä nyt 3 vapaata (tehny nyt pitkiä päiviä ja ollu öitä töissä), ni helpottaa miun oloa. Pääsee suihkuun, saa syödäkseen kunnolla ja saapi jopa koneessa odottavat pyykit kuivumaan... Tosin nyt koneessa oleva pyykkisatsi vaatii vielä kolmannen pyörityksen, ennenku laittaa ne kuivumaan. Ovat aina jääneet koneeseen haisemaan, kun en vaan oo missään välissä niitä saanu niitä viritettyä narulle ja aina on sit tarvinnu uudestaan panna ne pyörimään... Ja mie, yhden lapsen äiti, valitan tälleen :/ Entäs sit jos/kun on 2 tai vielä enemmän? Ei varmaan miulla ois vara sanoo yhtään mitään... :/

Joo, nyt juon tuon sidukkani loppuun ja painun tuonne O:n viereen :)

Palataan!

Hertta ja O ens ma 5kk

Kuulosti niiiin tutulta tuo Hertan eilinen päivä. Meillä oli kans vain nuo lyhyet unet, niin oli armottoman väsynyt ja kiukkuinen loppuillan. Onneksi pääsin uimaan ja mies jäi pojan kans illalla kotiin, pääsin hetkeksi tuulettumaan. Ja välillä huusi suoraa huutoa, epäilen kans noita hampaita, mut ei vielä näy. Sit se aina laittaa sormet suuhun oikealle puolelle ja kaivelee, varmaan sinne on puhkeemassa. Onneksi nukkui yönsä hyvin, heräsi puoli neljä syömään ja sit nukkui seitsemään. Ja mies vielä heräsi syöttämään, niin ei mun tarttenut nousta. Ja nyt ne lähti käymään miehen työpaikalla kun sillä on aina perjantait vapaita tässä jaksossa :) Mulla on ihana rauhallinen aamu, sain jopa lehden luettua alusta loppuun! Taivaallista :)

Ai niin, piti vielä kertoa kun maisteltiin eilen vähän perunaa. Ei tainnut olla pojan mieleen, kun irvisteli ja pyöritteli sitä mössöä suussaan ja lopulta taisi tulla kaikki uloskin syljen mukana :D Ehkä viidesosa teelusikallinen maisteltiin. No, ehkä se siitä :)

Heipsis,

Täällä on jokapäiväistä tuo kiukuttelu kun ei malteta iltapäivällä ottaa pikkutorkkuja niin sitten vaan kitistään ja huudetaan. Olen lopettanut kantelun kun ei näyttäs enää mitään kipujakaan olevan niin siitäkös herra ei tykkää. Haluais edelleen, että kanniskellaan ja hän voi katsella maailmaa. Lähes joka ikistä unille menoa seuraa kauhee huutokonsertti :/ Nytkin meni varmaan puol tuntia ennenkö maltto pistää unille, huah..

Mut onneks viihtyy päivisin usein lattialla köllötellen itekseen niin ehtii vaik pyykkejäkin ripustaa. Tai jos on jotain heiluvaa hommaa niin otan sitteriin istumaan niin tykkää katella :) Tosin sitten väsyneenä ei kelpaa mikään..paitsi kantelu ;) Alkaa ukolla olla jo painoakin niin ei jaksa enää kokoajan raahata..Ja sohvalla on kiva istua kun toinen karjuu sylissä :D Ja sitten kun on tarpeeks väsyny niin nousen seisomaan niin simahtaa siihen :)

Miekin on tutkaillu hammastilannetta..Yläien on kyl pitemmän aikaa ollut pullea ja valkoinen, mut alhaalla ei mitään..Sit sylki valuu ja nyrkkiä imeskellään..Mut voihan olla vain, että on niin kivaa kun on kätesä löytäny niin siksikin se pitää olla kokoajan suussa :)

Meil oli tosiaan neuvola toissapäivänä. Kaikki oli hyvin ja käyrällä kasvetaan. Painoa 5740..jotai sinnepäi ja pituutta 60,4 .. Antovat rotan toisen osan ja sitten sen jonku mikälieolikaan rokote. No sit tultiin kämpille niin T nukkui kopassaan kaks tuntia :) Oli loppupäivän tosi väsyny. Annoin supon jo ennen iltaa kun ounastelin, että toinen on kipee. No sit pistikin yö unille ja tunti sen jälkeen kauhee huuto ja poitsu oli ihan tuli kuuma. Sain mitattua hetken kuumetta ja ehti nousta 39.1 ..Olinko vähän paskat housussa?:(..Eka kerta ku toinen on kipeenä niin onhan se pelottavaa. Mies soitti sitten päivystykseen ja sanoivat, että onhan se korkee kuume noin pienelle, mut käskivät seurata kummiskin kotosalla muutaman päivän jos ei laske. Noh annoin taas supon, kantelin ja syötin vähän pakolla ettei toinen vaan kuivuis, sitten simahtikin. Seuraavalla herätyksellä tuntuikin paljon viileemmältä. Aamulla oli vieläkin vähän kuumeisen oloinen niin annoin vajaan supon. Tänään ei mitään, heräs vaan kuudelta kiukuttelemaan ja sain sitten hetken kantelun jälkeen meidän väliin nukahtamaan.. Huh, voi kun tulis joku luksusyö välil, että sais kunnolla unta palloon :)

Huih, jänskättää kyl noi kiinteiden maistelut :) Pitäs alkaa lukemaan aiheesta enemmän kun oon viel vähän pimennossa moisesta ;) Imetys on ollut kyl niin helppoa loppujen lopuks alun hankaluuksien jälkeen niin vähän haikeus siitä, että kohta se loppuu..Vaik aluks olin, että en taatusti imetä kuin sen mikä on pakko :) Mut sitten helpottaa kyl paljon, että mieskin voi ruokkia toista eikä ite oo niin kiinni. Tuntuu, että minnekään ei pääse..

Mut nyt lepäileen ennenkö toinen herää.. Vilustutin itseni eilen pihalla ja kurkku on ihan tulessa..

Mimo ja T 3kk4pv

No tänään taas O nukkui päiväunensa hyvästi, 3h. Et välillä huonoja päiviä, välillä hyviä :) Niinhän se monesti meneekin ja on ihan normaalia...

Mimo: Niin, se imetyksen loppuminen varmaan miunki mieltä kaivertaa noiden kiinteiden kans, et kun sehän sit sitä mukaa vähentää maidontuloa mitä enemmän kiinteitä alkaa antamaan, että vetää kyl haikeeks... :´/ Noh, aikansa kutakin :) Kyl se siitä... Ja tosiaan mieli tekis itekin jonnekin jo lähteä (olen kerran O:n syntymän jälkeen käyny itekseni jossain ja se oli parturissa 2,5h ristiäisiä varten!), sais sitten mieskin totutella olemaan lapsen kans kahdestaan, kun voi soseita syöttää...

Oltiin jo äsken unilla tai siis koitin nukuttaa poikaa, mut vatkautu vaan siinä petissä, niin sepä turauttikin savotan miulle vaippaan :D Ei ollu tänään kakkaa tehny niin nyt sitten yötä vasten täräytti :) Noh, eikun siivoomaan ja puhdasta ylle ja uudestaan petiin unta hakemaan... Tulin sillä välin koneella pikaseen käymään, kun laitoin O:n jo petiin, että kohta meen viereen sitä nukuttamaan, niin eipä sieltä enää mitään kuulukkaan! Nukahti itekseen... Uskomatonta :) Noh, oli se jo aika väsy ja ihan kerkes jo unen rajamaille, kunnes se kakka turahti... :)

Ai niin Mimo, kuumetta kantsii myös hoitaa silleen, et vähentää vaatetta, kun se kuumehan pitää saada laskemaan. Se ja suppo on hyvät ja toisaalta varmaan myös ainoat (?) hoitokeinot kuumeen kotihoitoon.

Noa: Kyl meilläkin se eka perunanmaistelu irvistytti :) Ja ainahan se kaikkia varmaan irvistyttääkin... Eikun vaan sitkeesti seuraavana päivänä uus maistelu. Ohensitko maidolla, siis korvikkeella? Jos monien maistelukertojen jälkeen näyttää olevan vaikeeta, ni sithän voi koittaa myös valmissoseita, kun ovat sileämpiä, et jos ne muruset ite muussatussa perunassa sit tökkii... Mut bataatti on muuten sellanen, jonka saa itekin haarukalla maidon kans tosi sileäksi :) Sitä kantsii koittaa.

Mutta nyt menen kattoo tuon pojan, et nukahtiko se tosiaan tuonne itekseen :) Kyl se nukahti, kun ei mitään oo kohta varttiin kuulunu...

Öitä!

Hertta ja O ma 5kk

Heips! Hyvää äitienpäivää meille mammoille <3 :)
Sain tänään aamiaisen sänkyyn <3

Meillä on jo maisteltu perunaa, porkkanaa,mangoa, päärynää ja marjasoseita. Nyt tyttö jo ymmärtää et ne on syötäviä :D olihan ne ihanat irvistykset alkuun :D
Voin kyllä sanoa et on nukkunut paremmin ja sikeästi kun aloitettiin kiinteet. Mie en luultavasti edes anna vellejä ollenkaan. Maissivelliä olen käyttänyt soseitten ohentamiseen mut en ole pullosta antanut. Huomaa kyllä että maidon määrä on tippunut huomattavasti kun on kiinteillä. Meillä menee aamupäivällä perunaporkkana, välipalaksi hedelmä tai marja ja illasta vielä perunaporkkana. Olen myös soseitten päätteeksi antanut hieman vettä, keitettyä tietenkin. Lopetin myös tuttipullojen keittämisen nyt.

On se vaan niin ihanaa nähdä tuo kehitys :) ihania nauruja tulee, on löytänyt varpaansa ja yrittää imeskellä niitä, tarttuu leluun ja vaikka mitä :)

Meillä on myös alettu vierastamaan. Tiukasti tarttuu sylissä kiinni jos vieraampi ihminen tulee juttelemaan.

Ihanaa kesä tulee! Ei tarvitse enään pukea niin paljon päälle :)

Jahas neiti heräs, nyt lähetään mummilaan äitienpäivälounaalle!

erppa ja P 3kk ja 1vk

Ja hyvää äitienpäivää tännekin, vaikka kohtahan se on jo maanantai :)

Kiinteistä vaan pikaseen, että meillä on maisteltu nyt tähän mennessä perunaa, porkkanaa, bataattia, päärynää, persikkaa, luumua ja päärynävadelma-sekotussosetta. Ja makeat soseet on O:sta paljon parempia, kun perunat ja porkkanat :D Huomenna arvelin kokeilla pari lusikallista maistattaa sellasta valmispuuroa. Jos siihen pikkuhiljaa totuttas, ni se se varmaan illalla annettuna ois hyvä yöunien pidentäjä, ettei nälkä enää yöllä niin helposti tuliskaan :)

Niin muuten Erppa, hyvä vinkki tuo maissivellillä soseiden ohentaminen! Pitää koittaa jossain vaiheessa... Mie tänään muuten ekan kerran perunan ohensin O:lle Tuttelilla! Ekan kerran hää siis korviketta sai. (Kaapissa on jemmassa ollu varalta 3 prk Tuttelia ja niissä menee päiväys 17.5, ni pitää ne koittaa johonki käyttää, ettei tarviis roskiin heittää.) Muuten ihan entisenlaisesti meni peruna alas, pikkusen vielä irvisteli, kun niitä pieniä murusia siellä luonnollisesti oli, mut muuten suht hyvin se menee... Ei haarukalla sitä perunaa kuitenkaan ihan täysin sileeks saa... Bataatti kyl melkein menee!

Mutta nyt pehkuihin O:n viereen, ni jaksaa aamulla nousta! Öitä!

Hertta ja O hna 5kk

Moi tännekin!

Mulla oli ihana eka äitienpäivä! Ensinnäkin sain nukkua pitkään, kun mies heräsi pojan kanssa. Sit se oli laittanut aamupalan valmiiksi pöytään ja tuli herättää pojan kaa. Lahjaks sain vielä suklaarasian ja sellaisen korupalan mun Nomination rannekkeeseen, vaaleansinisen jossa zirkoneja :) Se symboloi ekaa äitienpäivää ja meidän poitsua! Sit käytiin vielä ravintolassa äitienpäivälounaalla ja molempien äideillä ja vielä mun mummilla. Olikin pitkä päivä, mut yllättävän hyvin poikakin jaksoi kyläillä, vaikka nukkui vain pätkiä.

Mies lähti työmatkalle, tulee vasta keskiviikkona :( Onneksi kaveri tulee illalla kylään ja huomenna anoppi lupasi ottaa pojan hoitoon niin pääsen uimaan. On muuten pitkiä päivät olla kaksin poitsun kaa.

Me ollaan vasta maisteltu perunaa ja siitä se ei oikein tykkää. Äsken ostin kaupasta bataattia ja porkkanaa, niitä sit seuraavaksi. Ja mie olen kans ohentanut perunaa korvikkeella, pitäisi vissiin tehdä siitä vielä löysempää. Nuo hedelmät varmasti uppois paremmin kun ovat vähän makeita, mut maistellaan nyt ensin noita kasviksia.

Ja pikaista paranemista mimolle, luin facebookista et siellä sairastellaan!

Ai niin, meillä ollaan nyt käännytty kyljelleen, mut ei vielä masulleen. Varpaat on täälläkin löytynyt ja niistä kun se ottaa kiinni selällään ollessa, niin siitä sit helposti keikahtaa kyljelle :)

Noa ja Patu 3 kk 3 vkoa

Heipparallaa!!

Ja myöhästyneet äitienpäiväonnittelut! :)

Mä sain mieheltä kukkasia ja aamupalan katettuna pöytään (sängyssä ei kuulemma saa syödä ;)) <3<3

Ihana, että Pupustiinallakin aletaan jo yöt nukkua paremmin. Jaksaa sitten päivälläkin paremmin, kun saa yöllä nukkua! :)

Onko Noa P jo alkanut taas nukkua pidempiä päiväuni pätkiä. Meillä meinaa myös lyhentynyt päikkärit... max.30min pätkiä nukkuu. Sitten ehkä 18 maissa saattaa nukahtaa ja sit nukkuis pidempään. Mutta ei kuitenkaan vielä yöunille jää, mikä sitten on myöhäistänyt yöunille nukahtamista. Mikä ihana kierre siis... Nyt kyllä just simahti, katsotaansitten oisko vähän pidemmät unet. *peukuttaa*

Meillä Pupu sama, että tyttö ei viihdy enää vaunujen kopassa ollenkaan. Niinpä vappuna vaihdetiin koppa siihen ratasosaan, mutta pidetään se ihan makuuasennossa. Näkee sieltä kuitenkin hiukan paremmin ympärilleen, kun kopasta. Mutta tää on sitten johtanut siihen myös, että jos vaikka kävellään parikin tuntia, niin tyttö ei välttäämättä nuku yhtään!!

Kävin tänään ekan kerran semmosessa äiti-lapsi kerhossa. Ihan mukavaa oli. Sai ihan luvan kanssa puhua kakka- ja maitojuttuja! ;) Mutta sitten kuulin, että 6kk pitäisi mennä hammaslääkäriin??? Ihan uusi juttu mulle. Onhan siihen vielä aikaa, mutta aloin sitten miettimään, että mahtaakohan meidän kunnassa olla pitkätkin jonot, että millonkohan sitä pitäis sitten alkaa varailemaan... Noh, täytyy seuraavalla kerralla neuvolasta kysyä.

A + S n.3,5kk

Just valittelin tuonne tammimammoihin, et on nykyään melkein sääntö kuin poikkeus et meillä nukutaan päivällä 30 min - 1 h. Laitoin tänäänkin unille 10.30 ja nukkui vaan 45 min. No otin pois, syötin, vaihdoin vaipan ja läksin käymään vaunuilla kaupassa, niin nukahtihan se onneksi uudelleen. Nyt siis nukkunut jotain puolitoista tuntia. Eli aika vaihtelevasti menee, kyllä se yksi päivä viime viikolla nukkui sen 3 h, kuten ennenkin mut aika harvoja kertoja tuollaiset. 2 h on jo ihan luksusta.

Mut nyt pitää mennä että ehdin jotain vielä tekee ennenkuin se herää.

No eipä meilläkään nyt taas ne unet kestänyt kuin sen puoli tuntia. Mut sit otin meidän sänkyyn ja menin hetkeks viereen ja nukahti sit uudestaan ja nukkuu edelleen. huokaus.

Täällä sama homma noiden unien kans...
On nyt ulkona nukkumassa. Nukku ensin 40 min, heräs huutamaan, laitoin tutin suuhun ja sain hyssytellä vartin kunnes nukahti uudestaan. No ihme, et ylipäänsä nukahti uudestaan... Nyt on taas uni jatkunu 20 min. *pitää peukkuja pystyssä, et jatkus vähän vielä lisää... Tosiaan unen tarve on vähentynyt tai sitten haluaa vaan taistella unta, kun kyllä sitä sit usein kitisyttääkin, kun väsyttää... Mut tosiaan O:lle voi olla niitä hampia tulossa, et sekin saattaa vähän kitisyttää. Ja sit sekin, kun nyt tässä on maisteltu vaikka mitä uusia makuja, ni en tiiä oisko siitäkin... En kyllä usko, kun ei nyt näytä vatsanväänteitä olevan eikä mitään ihottumia tms. oo ilmaantunut, että joku ruoka-aine oiretta tekis...

Mutta nyt pitää mennä päiväkahville! Munkit odottaa sokeroimista... :)

Hertta ja O 5kk

Nostellaan...

Ostin tänään purkin maissivelliä, jos kokeilisin vähän antaa tytölle. Alkanut meinaa syödä nyt maitoa joka kerralla sen 200ml ja sen jälkeen aina jää "imu päälle" ja ihan hädissään, kun otan pullon pois.

Oltiin tänään taas vauva-kerhossa. Hassua, kun tosiaan toiset vauvat on isompia (+6kk) ja leikkivät jo kovasti. S katsoi niitä mahaltaan ja yhtäkkiä alkoi kauheesti huutaa ja yritti päästä eteenpäin. Naama punasena pungersi jalat ja kädet viuhtoen. Eihän siitä mitään tullut ja sit totesi, että äitin sylistä onkin paljon kivempi katsella muiden touhuja. <3

Tuulista torstaita!

Iltapäivällä olisi sitten 5kk neuvola, tulee taas piikki ja rota-rokotteen viimeinen annos annetaan.Toivotaan, ettei sairastuttaisi niistä nytkään...

Neiti on juuri aamu puolituntisellaan, nukkui tänään aamulla pitempään,joten aamu-unille menokin siirtyi hieman. Yö oli melko rauhallinen, herätyksiä muistaakseni kolme, kahtena kertana syötin. Kaksi edellistä yötä oli kamalia, heräsi puolentoista tunnin välein KOKO yön, en tiiä mikä ihme vaivasi, toivottavasti sama homma ei taas ota jatkuakseen, kerkesin jo reilun viikon verran luulla että neiti oppi nukkuun paremmin...

Päiväunet on samanlaisia torkkuja edelleen, joskus erehtyy nukkumaan pitempään, mutta aika harvoin.Päiväunia siis kolmet edelleen päivässä. Oon saanut tytön nukkuun omassa sängyssään yöt, ekat neljä kuukautta kun nukkui minun vieressä...ja varsin kivasti oppinut yksin tai maitopullon avulla nukahtamaan.päiväunet tosin otetaan aina vaunuissa.

kirjoittelen myöhemmin neuvolakuulumiset, jos vaan suinkin koneelle ehdin.

Pupu ja tytynen 5kk

moi taaas!

Neuvolassa käyty, pituus 63cm ja painoa 8080g.
Reippaasti kesti rokotuksen, kerran inahti ja sit ei ollut milläsäkään-
Annoin lisäksi suostumuksen pneumokokkirokote-tutkimukseen, eka piikki kuukauden päästä.Nyt kiireellä kippaan kahvia naamaan, kun neiti nukkunut jo 25 minuuttia eli kohta kuuluu taas hälyttimestä, ei muuten aamullakaan nukkunut kuin puoli tuntia...ihme sissi.mutta palaillaan!Missähän te kaikki ootte, huhuu???

Pupu

Moikka!

No on pupunkin tyttö jo komean kokoinen :) Meillä on kans ensi viikolla 4 kk neuvola, vaikka tuntuu et vasta siellä 3 kk neuvolassa käytiin! Aika menee sikanopeesti. No toisaalta se vika neuvola olikin periaatteessa viikon myöhässä, mut silti... Me kans varmaan osallistutaan siihen pneumokokkitutkimukseen ja rotan saa kans ens viikolla. Viimeks siitä ei ainakaan mitään sivuvaikutuksia tullut, toivottavasti ei nytkään.

Meillä on edelleen mennyt päiväunirytmit päin peetä. Aika tavallista tosiaan on et poika nukkuu päivällä niitä puolen tunnin - tunnin pätkiä, yhteensä ehkä 3 h. Yöunet on onneksi kuiteski pysynyt suht samana, mitä nyt parina yönä on ollut jotain ylimääräisiä heräilyjä, mut viime yö oli taas normaali eli yhdellä syötöllä 21-07.

Me ollaan nyt maisteltu siis vain porkkanaa ja perunaa ja vähän paremmin jo alkaa upota. Tänään sekoitin teelusikallisen molempia ja kaikki meni alas. Seuraavaksi otan sen bataatin ja ehkä jotain hedelmääkin vois maistella. En oo vielä niitä makeita ottanut maisteluun, kun aattelin et sit ei maistu nuo kasvikset, kun niille pitää vielä vähän irvistellä :)

me ollaan nyt hierottu talokauppoja, mut vielä ei olla päästy yhteisymmärrykseen myyjän kans hinnasta. Harmi, kun me ei olla valmiita maksamaan ihan sitä mitä se pyytää, mut ei sit tiiä tuleeko se meitä enää vastaan. Se ois kyl ihana! No huomenna taas tiedetään hyväksyykö tän tokan tarjouksen.

No hei vaan hei!

Hyvin kasvaa jo pupunkin tyttö! :)
Onko nyt taas hyvä hetki kummastella ajan menoa?? Luin odotuspuolen ketjuja ja siellä oli jo Tammimammat 2010!!! Ja sit aloin miettimään, et tasan vuosi sitten näihin aikoihin jännäilin tädin tuloa ja itseasiassa 15. päivä tein sen plussatestin!! :):) Ja nyt se plussa siinä raskaustestissä tuhisee tossa sängyllä on niin kauniina kuin vaan voi lapsi olla! <3

Meillä on taas alettu nukumaan noita päiväunia vähän paremmin. Saa nähdä kuinka kauan tämä vaihe sitten kestää.

Toivottavasti Noan ja miehen tarjous talosta hyväksytään! bdbdbd

Mä päätin vähän herkutella tänään ja tein mokkapaloja. Pitää kohta käydä ottamassa uunista pois, ihana tuoksu jo leviää pitkin asuntoa!

Jee, perjantai!!

Mulla on alkanut lähteä hiukset päästä. Ärsyttävää, kun joka paikka täynnä hiuksia, varsinkin S:n sormienvälit ja suunympäristö! Kohta täällä on yks kalju äippä!

Yhteistyössä