Alkuraskauden huoli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nainen82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nainen82

Vieras
Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta?

Mulla oli ennen plussaa kovia alaselkäsärkyjä ja paineen tunnetta alamahassa. Plussasin ennen kuin menkkojen piti alkaa ja heti sen jälkeen tuli tosi kovia alaselkäsärkyjä. Nyt rv 4+3 säryt on loppunut mutta ei ole tullut mitään oireita. Huolestuttaa kun tuo nippailu ja paineentunnekin meni ohi.

Voinkohan vielä toivoa, että kohdussa olisi elämää vai onkohan mennyt kesken ihan alussa. Kauhea huoli, kun ei ole enää niitäkään oireita joita ennen plussaa.

Mitä ajattelette?

mulla oli myös silloin ihan alkuraskaudessa tosi kovat alaselkäkivut, en ollut silloin vielä testiä tehnyt. mutta nyt olen 15+1 viikoilla ja mennyt tähänasti hyvin :)

Raskaus ei todellakaan ole kivuton tila! Mulla oli kanssa jo ennen plussaa alaselkä todella kipeä, vatsaa jomotti menkkamaisesti ja oikeesti oikeen kramppas. Meni ohi, mutta monta kertaa on näitä jomotuksia ja tuntemuksia ollut raskauden aikana. Nyt meneillään rv 22. Älä vielä toivosta luovu, jos ei vuotoa näy.

Minulla alkoi kovat menkkakivut noin viikko punktion jälkeen, eli noin viikko ennen kuukautisten pois jäämistä. Olin aivan varma että ne menkat alkaa. No ei alkanut vaan kivut jatkuivat noin 4+6 viikolle. Sitten ne vain loppuivat. Minulla ei ollut mitään oireita viikolle 7+4 asti. Sitten alkoi pissalla käynti ja huonovointisuus, oksentamaan rupesin viikolla 9. Tissit ei ole olleet missään vaiheessa kipeät. Repäisykipua tuntuu jos nopeasti liikkuu tai äkkiä lähteeliikkeelle tai aivastaa tai yskäsee. Muttasekin alkoi vasta silloin 8 viikolla.
Nyt mennään viikolla 13 ja kaikki hyvin, tai ainakin niskaturvotusultrassa oli :-)

Eli ei huolta,kaikille ne oireet tulee niin eri aikaan ja joillekkin niitä ei tule ollenkaan.

Jaksuja jännäämisen kanssa ja toivotaan että kaikki menee hyvin. Ja jos jännäys käy yli voimaiseksi käy yksityisellä alkuraskauden ultrassa tarkistamassa että kaikki ok.

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä:
Minulla alkoi kovat menkkakivut noin viikko punktion jälkeen, eli noin viikko ennen kuukautisten pois jäämistä. Olin aivan varma että ne menkat alkaa. No ei alkanut vaan kivut jatkuivat noin 4+6 viikolle. Sitten ne vain loppuivat. Minulla ei ollut mitään oireita viikolle 7+4 asti. Sitten alkoi pissalla käynti ja huonovointisuus, oksentamaan rupesin viikolla 9. Tissit ei ole olleet missään vaiheessa kipeät. Repäisykipua tuntuu jos nopeasti liikkuu tai äkkiä lähteeliikkeelle tai aivastaa tai yskäsee. Muttasekin alkoi vasta silloin 8 viikolla.
Nyt mennään viikolla 13 ja kaikki hyvin, tai ainakin niskaturvotusultrassa oli :-)

Eli ei huolta,kaikille ne oireet tulee niin eri aikaan ja joillekkin niitä ei tule ollenkaan.

Jaksuja jännäämisen kanssa ja toivotaan että kaikki menee hyvin. Ja jos jännäys käy yli voimaiseksi käy yksityisellä alkuraskauden ultrassa tarkistamassa että kaikki ok.

Niin se alkuraskuden ultra tehdään yleensä sit viikolla 6+ että nähdään myös sydämmensyke.

Kiitos kovasti viesteistä ja rohkaisuista. Täällä takana kaksi keskenmenoa ja tämäkin raskaus ivf:n tulos, joten varmaan oon ihan ylipanikoiva senkin takia. Eihän tässä muu auta kuin odottaa. Pää on kyllä kovilla, mutta täytyy yrittää luottaa tulevaan.