Alkuraskauden huoli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nainen82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nainen82

Vieras
Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta?

Mulla oli ennen plussaa kovia alaselkäsärkyjä ja paineen tunnetta alamahassa. Plussasin ennen kuin menkkojen piti alkaa ja heti sen jälkeen tuli tosi kovia alaselkäsärkyjä. Nyt rv 4+3 säryt on loppunut mutta ei ole tullut mitään oireita. Huolestuttaa kun tuo nippailu ja paineentunnekin meni ohi.

Voinkohan vielä toivoa, että kohdussa olisi elämää vai onkohan mennyt kesken ihan alussa. Kauhea huoli, kun ei ole enää niitäkään oireita joita ennen plussaa.

Mitä ajattelette?

Ajattelen niin, että kaikki on massussa hyvin, kunnes toisin todistetaan. Kuulostaa julmalta, mutta mitään ei voi kuitenkaan tehdä, jos raskaus on tässä vaiheessa mennäkseen kesken. Etukäteen huolehtiminen on turhaa, sillä saa vaan oman mielensä mustaksi. Ja tiedän kyllä mistä puhun - kahden keskenmenon jälkeen olen onneksi saanut aikaan myös kolme ihanaa lasta. Jokaisen alkuraskauden kohdalla olen panikoinut, onneksi turhaan.

Raskaus saattaa tai ei saata aheuttaa kaikenmoisia särkyjä ja kolotuksia eikä ne meinaa mitään. Ressaavaa aikaa odotella ja murehtia, mutta minkäs teet... Mulla on ollut samanlaisia oireita kun km tullut ja kun raskaus on jatkunut loppuun asti...Malttia :)

Ne alkuviikkojen kivut loppuvatkin aika lyhyeen, ei niitä kovin kauaa tule. Mulla alkoi myös ennen plussaa aika kovat kivut, vihlontoja ja särkyjä, kuin kuukautiskipuja kovina. Mutta raskausviikolla 6 kun mulla alkoi pahoinvointi, mulla ei ollut enää mitään noista kivuista jäljellä. Älä huolehdi! :) Jos sulle tulee keskenmeno, se on kivuliasta ja kohdun limakalvo vuotaa pois. Kyllä siellä elämää on, vaikkei sitä välttämättä mitenkään tunnekaan.

mulla oli kovat menkkakivut selässä ja vatsalla ennen plussaa, sitten oireet hävisi ja pysy poissa kunnes rv.15 alko kahen viikon pahoinvointi. seuraavaksi oireita tuli vasta rv21 kun vauvan liikkeet tuntui, mulla oli istukka edessä niin se vaimens niitä kovasti.
Mahakin alko näkymään muille vasta rv.30 tienoilla..
nyt se oireeton on jo 7kuinen :)
Eli nauti raskaudestasi!! (tiedän ettei se ole niin helppoa ) :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja a:
Ne alkuviikkojen kivut loppuvatkin aika lyhyeen, ei niitä kovin kauaa tule. Mulla alkoi myös ennen plussaa aika kovat kivut, vihlontoja ja särkyjä, kuin kuukautiskipuja kovina. Mutta raskausviikolla 6 kun mulla alkoi pahoinvointi, mulla ei ollut enää mitään noista kivuista jäljellä. Älä huolehdi! :) Jos sulle tulee keskenmeno, se on kivuliasta ja kohdun limakalvo vuotaa pois. Kyllä siellä elämää on, vaikkei sitä välttämättä mitenkään tunnekaan.

Mäkin yks päivä säikähdin, kun muistin ettei ole masuun sen kummemmin sattunut pitkiin aikoihin, tuota pahoinvointia onkin sitten sitä enemmän. Mutta kai kaikki kuitenkin on ok :)

mulla oli jossain rv 5 tienoilla kovia selkäsärkyjä, ja jostain luin että ne enteilee keskenmenoa.... :ashamed: no ei enteillyt. ne meni ohi. kyl se reilu vuoto alkaa jos kesken menee. mulla oli sitä vuotoakin, ja kipuja, mutta ultrassa kaikki oli hyvin ja pieni sydän näkyi sykkimässä. nyt viikkoja kriittiset 8+6 ja ensiviikko on kriittisin keskenmenon kannalta...nimenomaan keskeytyneen keskenmenon :'(
koita olla lukematta netistä niitä keskenmenojuttuja, mä ainakin meinasin saada hermoromahduksen niistä...mitään ei voi tehdä kuitenkaan :hug: tsemppiä!

Kiitos kovasti viesteistä. Täällä takana kaksi keskenmenoa ja tämäkin raskaus ivf:n tulos, joten varmaan oon ihan ylipanikoiva senkin takia. Eihän tässä muu auta kuin odottaa. Pää on kyllä kovilla, mutta täytyy yrittää luottaa tulevaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos kovasti viesteistä. Täällä takana kaksi keskenmenoa ja tämäkin raskaus ivf:n tulos, joten varmaan oon ihan ylipanikoiva senkin takia. Eihän tässä muu auta kuin odottaa. Pää on kyllä kovilla, mutta täytyy yrittää luottaa tulevaan.

Ei ihme että panikoit kun sulla on noin rankat kokemukset takana. Toivotaan että nyt menis kaikki loppuun asti hyvin :hug: Ja vuotoa sulla ei siis ole tullut, näin käsitin?
Mulla on kaikissa raskauksissa tullut kovat menkkakivut alussa, sitten ne on häipyny eikä välttämättä ole oireitakaan ollut mutta silti kaikki hyvin. Tsemppiä ja kärsivällisyyttä!

vuotoa mulla ei ole, mutta mulla on lääkitys joka estää vuodon alkamisen tai ainakin hidastaa sitä (lugesteron). Tosin edellisessä km:ssa vuoto tuli lääkkeidenkin läpi.

On tää melkoista piinaa. Niin kovasti toivoo, mutta koko ajan pelottaa. En ymmärrä, miten ihmiset kestävät henkisesti sen ensimmäisen 12 viikkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
vuotoa mulla ei ole, mutta mulla on lääkitys joka estää vuodon alkamisen tai ainakin hidastaa sitä (lugesteron). Tosin edellisessä km:ssa vuoto tuli lääkkeidenkin läpi.

On tää melkoista piinaa. Niin kovasti toivoo, mutta koko ajan pelottaa. En ymmärrä, miten ihmiset kestävät henkisesti sen ensimmäisen 12 viikkoa.

palasin uudelleen lukemaan tätä ketjua.ja päätin vielä kommentoida.. kyl se helpottaa kun aika kuluu ja huomaa että kaikki on edelleen hyvin! mulla on ainakin mennyt tää aika nyt nopeemmin kuin alussa. varsinkin kun raskausoireetkin alkoi viikolla 6.