Alkuraskauden km ja Terolutit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tilda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tilda

Vieras
Osaisiko joku neuvoa seuraavassa asiassa.

Olen syönyt epäsäännöllisiin kuukautisiin Teroluteja muutaman kuukauden ajan. Niiden avulla kierrot tasoittuivatkin hyvin, kierron pituutena on ollut 30-31 pv. Tämän mukaan kuukautisteni piti siis alkaa viime viikon torstaina tai perjantaina. Lauantaina ei vielä menkkoja kuulunut, joten uskaltauduin tekemään raskaustestin. Tämä oli siis ensimmäinen yrityskiertomme. Testin uskaltauduin oikeastaan tekemään siksikin noin aikaisin, koska lauantaina tunsin aivan selviä raskausoireita: rinnat erittäin arat ja turvonneet, erittäin huono olo, voimakkaat hajut tekivät pahaa jne. Testi näytti erittäin haaleaa plussaa. Lauantai-iltana minulle nousi yhtäkkiä korkea kuume (38 astetta) ja lihakset ja nivelet tulivat erittäin kipeiksi. Sunnuntaina olo oli taas hyvä, paitsi että myös raskausoireet olivat kadonneet kuin tuhka tuuleen. Sunnuntai-iltana tehty eri merkin testi näytti puhdasta negaa. No, muuten olisin jäänyt odottelemaan, mutta huolestuin, kun tänä aamuna lämpö oli taas noussut 37.6 asteeseen. Tällainen lämmönnousu on siis minulle harvinaista, sillä kovassa flunssassakin lämpö nousee yleensä vain hieman yli 37 asteen. Aamuyöstä oli myöskin tullut pikkuhousuihin hieman tuhruvuotoa, joten hätäännyin siitäkin, sillä olin jo pikkuisen ehtinyt iloita mahdollisesta raskaudesta, vaikka vasta eka yritys olikin ja plussakin oli tosi haalea. Varasin sitten ajan yleislääkärille. Minusta otettiin verikokeet ja raskaustesti labrassa. Labran testi oli heikosti positiivinen, ja lääkärin sanoin: ""Tätä ei voi sanoa negatiiviseksi, mutta käynnissä raskaus ei missään nimessä ole, sillä hormonia pitäisi olla tässä vaiheessa jo enemmän virtsassa."" Näiden uutisten kera sitten tulin kotiin. Olo oli ja on todella surullinen, sillä vaikka kyse onkin ihan alkuraskauden keskenmenosta, ei tällaista haluaisi kuitenkaan kokea. Olisi mieluummin ollut negatiivinen tuo labratesti, jolloin olisin voinut ajatella menkkojen olevan myöhässä muista syistä ja apteekin testin näyttävän jotain omiaan. No, joka tapauksessa ne menkatkin nyt sitten näyttävät alkaneen oikein kunnolla, normaalien alavatsa- ja selkäsärkyjen kera.

Joten varsinainen kysymykseni kuuluu: Laskenko tämän päivän nyt sitten ensimmäiseksi kiertopäiväksi, jonka mukaan alan Teroluteja tässä kierrossa syömään? (olen syönyt niitä kierron päivinä 15-24). Vai syönkö niitä sen mukaan, milloin menkkojen olisi pitänyt alkaa jos tätä hedelmöitystä ja keskenmenoa ei olisi ollut?

Toivottavasti joku osaisi auttaa. Olisi myös erittäin kiva, jos jakaisitte mahdollisia vastaavia kokemuksianne.

Yhteistyössä