Alkuraskauden pahoinvoinnista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lucia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lucia

Jäsen
14.11.2007
106
0
16
Sain raskaustestiin plussan eilen aamulla. Pahinvointi alkoi jo sunnuntai-iltana ja maanantai jälkeen en ole pystynyt syömään juuri mitään. Kaikki tulee ulos samantien :x Olisiko teillä antaa vinkkejä miten saisin edes jotain pysymään mahassa? Tai onko jotain mitä ei missään nimessä saa syödä?

Alkaa olemaan melko heiko olo kun ei saa mitään syödyksi. Pahaolo jatkuu siis aamusta iltaan ja yölläki velloo mahaa :( . Gefilus mehuja olen juonut mutta ei hirveesti ole apua.

Neuvoja ja kokemuksia kaipaan!

Onnittelut :flower:
Ja mäkin tässä ihmettelen kun jo päiviä ennen plussatestiä oli kuvotusta ja aaltoilevaa oksetusta (luulinkin että kummipojan oksutauti tarttunut minuun..) mutta toistaiseksi on pysynyt noin "lievänä". Apuja en osaa antaa, kaikissa raskauksissa ollut enemmän ja vähemmän pahoinvointia/oksentelua enkä ole niihin huomannut minkään auttavan :(

pidä lähettyvillä jotain kylmää helppoa naposteltavaa, kuten viinirypäleitä tai ihan mitä vaan marjoja ja hedelmiä. pähkinöitä...

tai vaikka karkkia :p tyhjään vatsaan kun ei ruoka muutenkaan maistu, niin näistä vois sen ruokahalun saada käyntiin...

Esikoista odottaessa mehujäät maistu ja vei pahanolon pois kun oli kylmää ja raikasta =) Ja syöt sitä mikä maistuu.
Esikoisesta en oksentanut ja pahoinvointi oli todella vähäistä verrattuna tähän toiseen.
Nytkään en oksentanut mutta pahaaoloa oli KOKO ajan ja mikään ei maistunut ja paino putosi alussa pari kiloa :/
Ei menny alas edes noi mehujäät.

onnea :flower:

syö usein, vaikka tunninkin välein. jotain jääkaappikylmää mieluusti, hedelmäsalaattia, viiliä, jugurttia jne.

apteekista saa myös Multitabsin raskausinkivääri-kapseleita jotka auttavat jollekin.
mulle ei auttaneet, edelleen rv 18 oksettaa ja alkoi sillo plussasta. mutta kannattaa kokeilla auttaisko ne sua.

Kiitos onniteluista!
Mietin tässä vaan et voiko aiheuttaa esim. keskenmenoa syömättä oleminen ja/tai jatkuva oksentelu. Maha ihan krampissa koko oksentelun ajan. Ja koko ajan joudun pitään ämpäriä vieressä ku muutenm joutusin asuun vessassa :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Lucia:
Kiitos onniteluista!
Mietin tässä vaan et voiko aiheuttaa esim. keskenmenoa syömättä oleminen ja/tai jatkuva oksentelu. Maha ihan krampissa koko oksentelun ajan. Ja koko ajan joudun pitään ämpäriä vieressä ku muutenm joutusin asuun vessassa :ashamed:

No raskauspahoinvointi ei aiheuta ainakaan keskenmenoa. Vatsalihakset siinä kramppaa eikä kohtu :hug:

Mulle tämä on eka raskaus joten olen aika kokematon ja mietin kaikkea mahdollista.
Pahoinvointia aiheuttaa myös jatkuva nälkä ku en saa sen vertaa syödyksi että nälkä lähtis :(

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Kiitos onniteluista!

No raskauspahoinvointi ei aiheuta ainakaan keskenmenoa. Vatsalihakset siinä kramppaa eikä kohtu :hug:

Ei se keskenmeno aiheuta, mutta jos pitkään jatkuu oikeasti noin rajuna, niin onhan se sinulle tosi rankkaa, joten ota lääkäriin yhteyttä, jos tuntuu että ei nesteet pysy sisällä ja heikottaa.

Onnea, kyllä se siitä.

Olen yrittänyt juoda koko ajan mutta kaikki tulee ulos seuraavalla oksennuskerralla :( . En uskonut että tää alkuraskaus olis näin ihanaa. Normaalisti tykkään ruisleivästä hirveesti niin eilen oksensin ku mies alkoi syömään ja hastoin sen leivän.

Osasin kyllä pelätä tätä koska olen muutenki herkkä voimaan pahoin. Autossakin pitää istua aina etupenkillä, muuten oksennan varmasti jos on vähänkään pitempi matka.

Mandariini pysyy sisällä mutta banaani taas ei... Karkkia olis kyllä kaappi täynnä. Vettä ja mehua olen koittanut juoda. Tietäs vaan etukäteen mikä pysyy sisällä niin uskaltais syödä!

testaamalla sen oppii. tai mä opin mitkä ruoat on kivoimmat oksentaa kun mikään ei pysynyt sisällä välillä. salaatista tykkään hurjasti, mutta se on veemäinen oksentaa. suklaa taasen ei :whistle:

Sain raskaustestiin plussan eilen aamulla. Pahinvointi alkoi jo sunnuntai-iltana ja maanantai jälkeen en ole pystynyt syömään juuri mitään. Kaikki tulee ulos samantien :x Olisiko teillä antaa vinkkejä miten saisin edes jotain pysymään mahassa? Tai onko jotain mitä ei missään nimessä saa syödä?

Alkaa olemaan melko heiko olo kun ei saa mitään syödyksi. Pahaolo jatkuu siis aamusta iltaan ja yölläki velloo mahaa :( . Gefilus mehuja olen juonut mutta ei hirveesti ole apua.

Neuvoja ja kokemuksia kaipaan!

mehu jäät!

2 kertaa olen kärsinyt järkyttävästä oksentelusta rv 5-11
Eka kerralla olin vielä huonompana, mutta jääräpäänä en lähtneyt tiputukseen. Ei siihen valitettavasti välttämättä auta kuin aika. On kokeiltu nuo B-vitamiinit sun muut.