Alkuraskauden tuntemukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LepikonHeta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

LepikonHeta

Vieras
Millaisia tuntemuksia teillä on ollut alkuraskaudessa? Itseäni mietityttävät menkkamaiset jomotukset, venytyskivut ja ennen kaikkea häntäluun seutuvilla tuntuva tunne, ikäänkuin jokin painaisi suolta koko ajan. Kohtu on voimakkaasti taaksepäin kallistuva joten voisiko johtua siitä? Edellisestä raskaudesta on 10 vuotta joten hatarat muistikuvat on. Varsinkin työpäivän jälkeen tuntuu nuo menkkajomotukset voimakkaampina, verta ei ole tullut missään vaiheessa.

Heta+ IitaEemeli 4+4

Mullakin oli tota paineen tunnetta suolen lähistöllä ja isommalla hädällä käyminen oli ja on yhä välillä kivuliasta.. Muutaman kerran tullut vertakin vähän, en sitten tiedä olisiko jotain peräpukamiakin?
En tiedä kohtuni kallistuvuudesta..
Nyt 22+0 ja välillä yhä tunnen painetta suolessa, mutta ei enää niin paljon kuin alussa. Tai sitte oon vaan tottunut :D

On se jännä miten järkikin sanoo, että jos ei kipu estä elämistä tai siihen ei tartte parasetamolia kummempaa tai edes sitä, niin ei se paha voi olla. Mut no raskaana oleva, onko sillä mitään tekemistä järjen kans? :) Tää painon tunne suolen "päällä" ja alavatsan kiristely, polttava tunne on varmaan ihan normaalia... mut itse vaan tulkitsee kaiken niin negatiivisesti. Siskolla kivut oli kuulema niin pahat alussa, että sai keskenmeno-päätelmän monelta lääkäriltä. Ja niin vaan terve vauva aikanaan täysiaikaisena syntyi...

Täällä mennään vasta 3+ jotain tienoilla (eka neuvola 3.10) ja mä kans miettiny tota menkkamaista juilintaa. Pelottavaa kun koko ajan on sellanen olo että "onko ne menkat nyt sit kuitenkin tulossa", mut ilmeisesti tää kuuluu asiaan...?
Mulla myös hillitön väsymys, närästys ja ilmavaivat:x

Sanyo, täällä menossa 4+jotain, eka sairaalan ultra 20.10 ja närästää ihan kiitettävästi vaikka söis mitä. Ilmavaivoja on yli omien tarpeiden. Ja tuo tunne menkkojen alkamisesta on piste iin päälle. Kun nuo luget sit tuolta ain valuu niin pitää olla vessaan juoksemassa tiiraamaan joko se verihana aukes :x